خنجر سیاوش در قلب سپاهان

بدون شک چهره ویژه بازی چهارشنبه گذشته ال کلاسیکوی فوتبال ایران کسی نبود جز سیاوش یزدانی.مدافعی که در نیم‌فصل از سوی ساپینتو دیپورت شد و بلافاصله سپاهانی‌ها او را به خدمت گرفتند تا خلا کوچ محمدنژاد مهدی را پر کنند

خنجر سیاوش در قلب سپاهان

بدون شک چهره ویژه بازی چهارشنبه گذشته ال کلاسیکوی فوتبال ایران کسی نبود جز سیاوش یزدانی.مدافعی که در نیم‌فصل از سوی ساپینتو دیپورت شد و بلافاصله سپاهانی‌ها او را به خدمت گرفتند تا خلا کوچ محمدنژاد مهدی را پر کنند.این نقل‌وانتقال شاید در ابتدا یک بازیکن صید بزرگ به نظر می‌رسد اما آنچه او در این چند هفته انجام داده خلاف موضوع را ثابت می‌کند. آخرین حضور ثابت سیاوش یزدانی در یک بازی رسمی مصاف استقلال و سپاهان در هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم لیگ برتر بود که این مسابقه در پایان با برتری 2 بر یک طلایی‌پوشان تمام شد. مسابقه‌ای که چند ثانیه مانده به پایان تحت تاثیر خطای سیاوش یزدانی در محوطه جریمه استقلال روی شهریار مغانلو قرار گرفت و در ادامه مدافع سابق استقلال با اتهام خیانت به تیم از اردوی آبی‌پوشان کنار گذاشته شد تا به استقلال بپیوندد.چند هفته پس‌ازاین مسابقه بار دیگر یزدانی در ترکیب اصلی سپاهان اشتباه مشابهی را تکرار کرد. یزدانی دربازی با پرسپولیس در تلاش برای ممانعت از ادامه حرکت محمد عمری پدیده این فصل پرسپولیسی‌ها در محوطه جریمه خودی بود که این برخورد در ابتدا از سوی بیژن حیدری قاضی وسط مسابقه، تمارض تشخیص داده شد ولی در ادامه محمدرضا منصوری از حیدری خواست تا پنالتی اعلام کند. این تصمیم در ابتدا با اعتراض شدید سپاهانی‌ها مواجه شد، ولی در ادامه رفته‌رفته با این تصمیم کنار آمدند و پس از کارت زردی که به یزدانی نشان داده شد، گولسیانی مدافع میانی پرسپولیس دروازه تیم سابقش را با ضربه‌ای برخلاف جهت حرکت نیازمند باز کرد.اما این پایان شیرین‌کاری‌های سیاوش نبود چراکه او کمر همت بسته بود تا یک تنه تیمش را نابود کند.او در دقیقه 99 مسابقه که وقت‌های اضافه نخست محسوب می‌شد با تکلی از پشت سعی کرد تا توپ جلوی پای مهاجم برزیلی پرسپولیس را دور کرده و یک موقعیت آشکار گل را از حریف بگیرد اما محاسبات این بازیکن اشتباه از آب درآمد و یک پنالتی به مهمان تقدیم کرد.همچنین کارت زرد دوم را هم به جان خرید تا تیمش را در حساس‌ترین زمان بازی ده نفره کند. اتفاقی که عملا موجب فروپاشی سپاهان شد و خنجر سیاوش بدجور در قلب زردپوشان اصفهانی فرورفت.این در حالی است که قلب خط دفاعی سپاهان با حضور زوجی استقلالی دانشگر و یزدانی به صخره‌ای نفوذناپذیر تبدیل خواهد شد. ابتدا این دانشگر بود که در انتقالی عجیب در ابتدای نقل‌وانتقالات تابستانی عزم سفر به اصفهان کرد تا حتی هواداران سپاهان را بیشتر از آبی‌ها با شوک مواجه کند. دانشگر که علی‌رغم روزهای سخت و پرماجرایی که در جمع استقلالی‌ها داشت، همواره به خاطر تعصب مثال‌زدنی‌اش به پیراهن این تیم از محبوبیتی بالا بین هوادارانش برخوردار بود، در شرایطی که فرهاد مجیدی نیز از این تیم رفته بود تا مانعی برای ادامه همکاری طرفین وجود نداشته باشد، تحت تاثیر پیشنهاد محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان، قرار گرفت تا آغاز پروژه کهکشانی شدن طلایی‌پوشان و بازگشت آن‌ها به مدار قهرمانی زده شود.

ساکت در نقل‌وانتقالات زمستانی نیز دیگر مهره قلب دفاعی استقلال را نشانه گرفت و این بار سیاوش یزدانی را که با مجموعه آبی‌ها به مشکل خورده بود را به خدمت بگیرد.دانشگر در دوره حضورش در استقلال معمولا در یک سر کری‌ها با هواداران پرسپولیس قرار داشته و حتی واکنش اخیر او بعد از گلی که به زنیت روسیه در جدال تدارکاتی زده نیز از این حیث موردتوجه قرارگرفته است. درباره سیاوش یزدانی نیز نشانه‌های فراوانی زیادی وجود دارد. از اولین تهدیدش در دوره‌ای که در سپاهان حضور داشت و بعدازآن نیز کری‌های که با حضور در جمع استقلالی‌ها همواره داشته است.سیاوش یزدانی البته در دورانی که چه در سپاهان و چه بعدازآن در استقلال حضور داشت، یک سمت حواشی و درگیری با شجاع خلیل‌زاده محسوب می‌شد. خلیل‌زاده به‌عنوان مدافع محبوب پرسپولیسی‌ها سابقه چند درگیری لفظی و حتی فیزیکی با یزدانی را در کارنامه دارد و نکته جالب‌توجه اینکه این ماجرا بعدازآن حتی به اردوهای تیم ملی نیز کشیده شد. این اختلافات حتی پای کنعانی‌زادگان را نیز به میان کشید. مدافع اسبق پرسپولیس که درگیری لفظی و مجازی زیادی را با یزدانی دنبال کرد و درنهایت نیز پادرمیانی دوستان مشترک دو طرف نیز نتوانست این ماجرا را خاتمه دهد. اما همه این ماجراها شاید جذابیت‌های ژورنالیستی داشته باشد و حتی برای هواداران هم خوشایند باشد بدون تردید ازنظر فنی هیچ کمکی به تیم نخواهد کرد.البته تاکنون محمد دانشگر در ترکیب سپاهان موثر بازی کرده و در دفاع مرتکب اشتباه غیرقابل‌بخششی نشده است.او در حمله هم توانسته موفق ظاهر شود و مهره‌ای قابل‌اطمینان برای مورایس باشد اما قصه سیاوش در همین زمان کوتاه بازگشت به جمع طلایی پوشان اصفهانی به‌گونه‌ای متفاوت در حال سپری شدن است.هفته‌های آینده در لیگ برتر هم بیشتر شرایط یزدانی را مشخص خواهد کرد به‌ویژه آن‌که زردپوشان اصفهانی فعلا به‌تنهایی بر صدر جدول رده‌بندی تکیه زده‌اند و نزدیک‌ترین تیم به جام قهرمانی محسوب می‌شود. شاید یزدانی با درخشش در لیگ بتواند تیر شکسته‌اش بر قلب سپاهان را بتواند به مرهمی تسکین‌بخش تبدیل کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار