با چمن مصنوعی طبیعت را به محل زندگیتان بیاورید!

امروزه، الهام گرفتن از طبیعت یک مفهوم آشنا در طراحی دکوراسیون فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها به حساب می‌اید.

با چمن مصنوعی طبیعت را به محل زندگیتان بیاورید!

طراحی فضای سبز و مشابه با طبیعت در محل زندگی به انسان‌ها کمک می‌کند تا فضایی دلنشین و آرام برای وقت گذراندن در کنار همکاران یا خانواده خود داشته باشند. از سوی دیگر، تقویت پیوند انسان‌ها با طبیعت به افزایش ضریب سلامتی و درمان بیماری‌های روحی منجر خواهد شد.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی شما عاشق طبیعت هستید، اما وقت کافی برای سفر به دل جنگل یا حتی قدم زدن در یک پارک را ندارید؟ از طرف دیگر، زندگی‌های پر مشغله امروزی باعث شده تا انسان‌ها حتی وقت و هزینه کافی برای نگهداری و مراقبت از چمن‌های طبیعی محل زندگی‌شان را نداشته باشند. در چنین شرایطی، چطور می‌توان طبیعت و سرسبزی را به زندگی انسان‌ها هدیه داد؟

یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین المان‌های تزئینی برای طراحی فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی، چمن مصنوعی است. این محصول پرطرفدار، سرسبزی و نشاط را به محل زندگی شما هدیه می‌دهد و محیطی دلنشین و دنج برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم علاقمند هستید تا با ویژگی‌ها و ایده‌های خلاقانه استفاده از چمن‌های مصنوعی در فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها بیشتر آشنا شوید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

چمن مصنوعی تزئینی چیست و چه مزایایی دارد؟

ممکن است که شما هم با چمن مصنوعی در محیط‌های مختلف مانند سالن‌های ورزشی، باشگاه‌ها یا حیاط مدارس روبرو شده باشید. این محصول، یک بستر پلیمری و جامد از الیاف پلاستیکی است که توسط ماشین و دستگاه‌های مخصوص بافته و در طرح‌ها و مدل‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود.

انواع چمن مصنوعی را براساس کاربرد می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد که شامل چمن مصنوعی تزئینی ، چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی چند منظوره می‌شود. لازم به ذکر است که هر یک از این محصولات براساس نوع کاربری دارای ویژگی‌های مختلف است. برای مثال، چمن مصنوعی فوتبال با الیاف بلند، زیره چند لایه و تراکم بالا طراحی می‌شود در صورتی که ارتفاع الیاف چمن مصنوعی پشت بام حدود 8 الی 25 میلی متر خواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر با انواع چمن مصنوعی و ویژگی‌های آن از شما دعوت می‌نماییم تا نگاهی به محصولات وب‌سایت چمنزار داشته باشید. تمامی محصولات این فروشگاه براساس استانداردهای روز دنیا طراحی می‌شود و دارای تاییدیه بین‌المللی است.

مزایای چمن مصنوعی تزئینی به شرح زیر است :

  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • محصولی مقرون به صرفه در مقایسه با چمن طبیعی
  • نگهداری آسان و مراقبت کم هزینه
  • ظاهری تمیز و مشابه به چمن طبیعی
  • کفپوشی مناسب برای فضاهای متفاوت
  • قابل استفاده از مناطق جغرافیایی مختل

ایده‌های استفاده از چمن مصنوعی در داخل خانه

در این بخش قصد داریم تا ایده‌های خلاقانه استفاده از چمن تزئینی در قسمت‌های مختلف خانه را به شما معرفی نماییم. شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های زیر، طبیعت را به خانه بیاورید.

  1. طراحی محیطی ایمن در اتاق کودک

با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال، فعالیت‌های ما از فضای باز به داخل خانه تغییر می‌کند. آیا هنوز به دنبال راه‌های سرگرم کننده و آموزشی برای مشغول نگه داشتن کودک خود هستید؟ خبر خوب این است که چمن مصنوعی تزئینی، کفپوشی کاملاً مناسب برای فضای ‌بازی کودکان است؛ حتی در یک روز بارانی یک کودک می‌تواند لذت غلت زدن یا دراز کشیدن در چمن، یا پیکنیک در چادر، یا لگو بازی کردن در جنگل را تجربه کند. شما می‌توانید با استفاده از چمن های مصنوعی تزئینی در کف یا دیوار اتاق کودک، یک جنگل خیالی و محیطی ایمن برای کودکان طراحی و اجرا کنید.

  1. طراحی دیوار سبز در راهرو یا فضای داخلی خانه

به دنبال یک ایده منحصر به فرد برای طراحی فضای داخلی خانه، زیباسازی روف گاردن یا تزئین راهروهای ورودی ساختمان هستید؟ ما طراحی دیوار سبز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که چمن مورد استفاده و نحوه نصب آن بسته به محل اجرا و ارتفاع دیوار متفاوت خواهد بود. برای مثال، توصیه می‌شود اگر دیوار بلند است، از چمن‌های مصنوعی سبک‌ استفاده شود تا وزن زیادی به دیوار اعمال نشود، از سوی دیگر، اگر چمن را بر روی دیواری از نوع بتنی یا سنگی نصب می‌کنید، باید پایه‌های لنگر را در چنین دیوارهایی سوراخ کنید و در امتداد لبه‌ها می‌توانید از نوارهای دوطرفه برای ایجاد یک اتصال مطمئن استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر چمن را روی دیوار چوبی نصب می‌نمایید، کارها می‌تواند آسان‌تر باشد، برای مثال، می‌توانید از منگنه‌های صنعتی برای نصب و اجرای چمن استفاده کنید، همچنین همیشه توصیه می‌شود از نوار چسب دو طرفه در امتداد لبه‌ها استفاده شود.

در رابطه با نحوه نصب چمن‌های مصنوعی باید عرض نماییم که مشاورین و متخصصین فروشگاه چمن مصنوعی چمنزار، آماده ارائه مشاوره رایگان در رابطه با طراحی دیوار سبز و اجرای چمن مصنوعی به شما عزیزان هستند.

  1. طراحی پشت بام سبز

از دیگر ایده‌های خاص و منحصر به فرد استفاده از چمن مصنوعی تزئینی می‌توان به طراحی پشت بام و نصب چمن روف گاردن اشاره کرد. شما می‌توانید تنها با نصب چمن‌های مصنوعی در پشت بام و قرار دادن چند میز صندلی و گلدان‌های رنگی، فضای خاک خورده پشت بام‌ها را به یک محیط دلنشین برای فرار از استرس ناشی از کار و خستگی از روزمرگی‌های زندگی تبدیل کنید.

  1. طراحی بالکن گاردن

استفاده شما از بالکن‌ها چیست ؟ با مفهوم بالکن گاردن آشنا هستید ؟ دوست دارید تا یک مکان دنج در محیط اپارتمان داشته باشید ؟ شما می‌توانید با نصب چمن تزئینی در بالکن‌های بلااستفاده، یک بهشت کوچک برای دورهمی‌های خانوادگی یا ورزش‌های صبحگاهی خود طراحی کنید. بدون شک، تلفیق چمن سبز با میز و صندلی چوبی و گلدان رنگی، بالکن شما را به فضای گرم و دوست‌داشتنی برای لذت بردن از عصرانه‌تان تبدیل خواهد کرد.

  1. اجرای تراس‌گاردن

همه ما امکان استفاده از مزیت فضا، زمان یا حتی بودجه برای نگهداری باغ را نداریم. اما این باعث نمی‌شود که نیاز خود را نسبت به فضای سبز کنار بگذاریم. استفاده از چمن مصنوعی برای فضای تراس با توجه به مزایای بسیار مانند نصب آسان، نگهداری کم هزینه و ایجاد ظاهری منحصر به فرد در فضاهای کوچک، بهترین انتخاب برای تراس‌های بی‌روح و بلااستفاده شماست. در حقیقت، چمن مصنوعی پشت بام یا دیگر مدل‌های چمن مصنوعی این فرصت را به شما می‌دهند تا یک باغ کوچک در تراس خود طراحی کنید و طبیعت را به خانه بیاورید. در نتیجه، بدون اینکه زمان استراحت خود را فدای مراقبت از چمن طبیعی کنید، می توانید یک اقامتگاه زیست محیطی کم هزینه در تراس محل زندگی یا محل کارتان ایجاد کرده و سرسبزی و نشاط را به فضای داخلی ساختمان هدیه دهید.

  1. طراحی پاسیو سبز

تا به حال به ترکیب چمن مصنوعی پشت بام با سنگ و موزاییک فکر کرده‌اید ؟ این ترکیب جذاب، فضای پاسیو شما را به یک محیط دلباز و دنج تبدیل می‌کند.

  1. طراحی آشپزخانه‌ های سبز

خبر خوب این است که شما می‌توانید از چمن‌های مصنوعی تزئینی در طراحی آشپزخانه‌ها و در میان کاشی‌های دیوار استفاده نمایید و با ایجاد یک دیوار سبز، خستگی ناشی از آشپزی را به حداقل برسانید. همچنین، شما می‌توانید از چمن تزئینی برای زیباسازی پنجره‌های آشپزخانه استفاده کنید و یا این محصول را مطابق با طرح دلخواهتان در کف یا دیوار آشپزخانه نصب نمایید.



ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار