مبلغان نقش مهمی در تقویت بنیان های فرهنگی دارند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدونشهر گفت: دورترین نقطه اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان، روستای صعب العبور دورک در فاصله ۱۵۵ کیلومتری از مرکز شهرستان فریدونشهر است.

مبلغان نقش مهمی در تقویت بنیان های فرهنگی دارند

حجت الاسلام محمد تقی با بیان این که مبلغان در هدایت و غنی سازی برنامه های فرهنگی و مذهبی نقش مهمی ایفا می کنند، اظهار کرد: در این میان روستاها ظرفیت عمده ای برای پذیرش و بهره مندی از حضور مبلغان دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر با اشاره به نقش متولیان فرهنگی از جمله روحانیون در تقویت بنیان های فرهنگی مردم و آگاهی بخشی به آن ها، از نیاز این شهرستان به ویژه در مناطق و روستاهای محروم به روحانی دینی سخن گفت و افزود: حوزه های علمیه باید تدابیر لازم را برای اعزام مبلّغان در تمام ماه های سال برای این مناطق بیاندیشند .

وی در ادامه از اعزام ۵۰ مبلغ روحانی به روستاهای شهرستان فریدونشهر در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰ مبلغ از خارج شهرستان تأمین شده اند که در اکثر روستاهای فریدونشهر از جمله دهستان های برف انبار، چشمه لنگان، عشایری، پیشکوه و پشتکوه مستقر می شوند .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدونشهر، آموزش معارف دین، احکام، قرآن، برپایی نماز جماعت، مشاوره و مباحث اخلاقی و فرهنگی را از محورهای اصلی فعالیت های مبلغان دینی برشمرد.

حجت الاسلام گلی در خصوص میزان پوشش روستاها از حیث اعزام مبلغان دینی، گفت: دورترین نقطه اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان، روستای صعب العبور دورک در فاصله ۱۵۵ کیلومتری از مرکز شهرستان فریدونشهر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر با بیان این که هم اکنون در ۱۱ روستا در تمام ماه های سال روحانی ثابت مستقر است، افزود: خوشبختانه حضور این روحانیون محور اصلی روستاها قرار گرفته است و زمینه پیشرفت و تغییر را در عرصه های مختلف فراهم آورده است.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته در روستای میلاگرد به خاطر وجود یک روحانی فعال شاهد پیشرفت این روستا در عرصه های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی بوده ایم.

حجت الاسلام گلی آموزش و تربیت دینی و فرهنگی، بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم روستا، مشارکت دادن مردم روستا در فعالیت های مختلف از جمله در مناسبت ها و وقایع خاص، کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط معنوی را از آثار حضور مبلغان دینی در روستاها برشمرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار