جشنواره شیخ بهایی آینده پروژه‌های مدیریت شهری را تغییر می‌دهد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان گفت: جشنواره شیخ بهایی باعث می‌شود در آینده نزدیک اکثر پروژه‌های مدیریت شهری را شرکت‌های دانش بنیان انجام دهند

جشنواره شیخ بهایی آینده پروژه‌های مدیریت شهری را تغییر می‌دهد

.به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مهدی بقایی در خصوص جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: جلسه‌ای که برای جایزه ویژه مدیریت شهری با شرکت‌های بنیان داشتیم بسیار موثر و مفید بود و امیدواریم با تکرار چنین جلسه‌هایی بتوانیم ارتباط خود با شرکت‌های دانش بنیان را بهتر کنیم؛ اتفاقی که در حال حاضر جشنواره شیخ بهایی با برنامه ریزی خوب آن را اجرایی کرد.وی افزود: در اینکه طرح‌های حاضر در هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی پیشرو هستند و ظرفیت اجرایی شدن دارند، شکی نیست. طرح‌های ارائه شده در این جشنواره شیخ بهایی می‌تواند مشکلات شهری را حل کند. نیاز است ما مشکلات و چالش‌های خود را از ریز تا درشت لیست کنیم تا بتوانیم بعد به حل آن فکر کنیم و باید به مشکلات کوچک نیز توجه کرد‌. این خلأ اکنون وجود دارد.معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان تصریح کرد: قدم‌هایی که در جشنواره شیخ بهایی توسط شرکت‌ها برداشته شده، فراتر از ایده‌پردازی بوده و بخشی از آنها به محصول نیز رسیده است. ما در سیستم مدیریت شهری باید بیش از پیش از این طرح‌ها حمایت و آن‌ها را در محیط شهری امتحان کنیم. بیشتر طرح‌های موجود به این مرحله خواهد رسید. این اقدام برای شرکت یک اعتماد به نفس ایجاد می‌کند. وی اضافه کرد: فارغ از نتایج به دست آمده در جشنواره شیخ بهایی، مدیریت شهری ارتباطات خود با شرکت‌های دانش بنیان را حفظ خواهد کرد و قطعا بسیاری از این شرکت‌ها می‌توانند مشکلات بزرگی را از شهر حل کنند.

اجرای بیش از 80 درصدی طرح‌های مشترک مدیریت شهری با دانش‌بنیان‌ها

بقایی افزود: رشد جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در این سال‌ها مشهود بوده است و یکی از علت‌های این رشد هم نزدیک بودن فضای آن به شرکت‌های دانش‌بنیان در مراحل اجرایی است. در جشنواره‌های دیگر اختراعاتی دیده می‌شود که باید آن اختراع با فضای شهری تطبیق داده شود اما الان شرکت‌هایی که به کسب‌وکار نزدیک هستند و به دید کسب‌وکار وارد عمل شدند، در جشنواره ملی شیخ بهایی حاضر هستند.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن ارتباط بین مدیریت شهری و شهرک علمی تحقیقاتی گفت: در یکسال گذشته حدود 80 تا 90 درصد طرح‌‌های مشترک با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عملیاتی شده که به معنای رشد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط آن با مدیریت شهر است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرک علمی تحقیقاتی و جشنواره شیخ بهایی نقش مهمی در توسعه ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و مدیریت شهری دارند و مدیریت شهری نیز باید ریسک ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان بپذیرد اما در صورت موفقیت آمیز بودن طرح یک اتفاق بسیار بزرگ رخ می‌دهد. اگر شیب پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان مثل 5 سال اخیر باشد، به زودی بخش زیادی از طرح‌های شهرداری‌ها به شرکت‌های دانش بنیان محول خواهد شد.

شایان ذکر است هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری توسط شهرک علمی و تحقیقاتی در مهمانسرای تاریخی عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

«فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر»، «فناوری‌های صنعت‌ساز»، «رفع نیاز صنعت در دوران تحریم»، «صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»، «محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آب»، «نیازهای صنعت دارو، مهندسی پزشکی»، «فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و صنایع خلاق»، «زیست فناوری، نانو، کشاورزی و صنایع غذایی» و «صنایع IT، ICT و هوش مصنوعی» محورهای این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار