لژیونر تازه والیبال ایران، اصفهانی است

ورزش اصفهان در این چند روز اخیر شاهد اخبار بسیار خوب و امیدوارکننده ای بوده و بعد از اینکه احسان‌حاج صفی بازیکن تیم فوتبال سپاهان رأی حضور در لیگ یونان با تیم پانانیوس به توافق رسید، این بار نوبت به والیبالیست اصفهانی رسید تا راه حاج صفی را به نوعی دیگر ادامه دهد. محمدجواد معنوی‌نژاد ستاره اصفهانی تیم ملی والیبال کشورمان در هفته دوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ درخشش خیره‌کننده‌ای داشت؛ به طوری که تحسین بیشتر رسانه‌های ورزشی و هم‌تیمی‌های خود را برانگیخت.

لژیونر تازه والیبال ایران، اصفهانی است

ورزش اصفهان در این چند روز اخیر شاهد اخبار بسیار خوب و امیدوارکننده ای بوده و بعد از اینکه احسان‌حاج صفی بازیکن تیم فوتبال سپاهان رأی حضور در لیگ یونان با تیم پانانیوس به توافق رسید، این بار نوبت به والیبالیست اصفهانی رسید تا راه حاج صفی را به نوعی دیگر ادامه دهد. محمدجواد معنوی‌نژاد ستاره اصفهانی تیم ملی والیبال کشورمان در هفته دوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ درخشش خیره‌کننده‌ای داشت؛ به طوری که تحسین بیشتر رسانه‌های ورزشی و هم‌تیمی‌های خود را برانگیخت.معنوی‌نژاد اما با مصدومیتی بدموقع مواجه شد و هفته سوم لیگ جهانی را از دست داد و غیبت او در سه دیدار پایانی ایران در این مسابقات به خوبی مشهود بود.ملی‌پوش اصفهانی والیبال ایران که در ۲ فصل اخیر در تیم لیگ برتری پیکان تهران بازی می‌کرد، اخیرا با پیشنهاد یک تیم باشگاهی ایتالیا مواجه شد. معنوی‌نژاد با عقد قراردادی یک ساله به تیم بلو والی ورونا در سری A ایتالیا پیوست تا در فصل آینده در این کشور اروپایی توپ بزند. هدایت این تیم را گری نیکولا گربیچ بر عهده دارد.
از جوانان تا بزرگسالان
محمدجواد معنوی نژاد جوانی دوست‌داشتنی و پرتلاش است که حالا یکی از مهره های کلیدی تیم ملی والیبال کشورمان محسوب می شود. او در آبان‌ماه 1390 در اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان شرکت کرد و به عضویت این تیم درآمد. تیم نوجوانان ایران حدود یک سال بعد با هدایت ایرج مظفری در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی تهران به مقام اول رسید و معنوی‌نژاد عنوان کاپیتانی تیم را در اختیار داشت.با قهرمانی در آسیا تیم نوجوانان جواز شرکت در مسابقات جهانی مکزیک را به دست آورد. معنوی‌نژاد در این مسابقات هم خوش درخشید و اکثراً عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص می‌داد. در این زمان فدراسیون جهانی والیبال با او مصاحبه کرد و از جواد به عنوان پدیده‌ای نام برد که پتانسیل ستاره جهانی شدن را دارد. به هر ترتیبی که بود ایران در مرحله نیمه‌نهایی با شکست برابر تیم ملی روسیه از صعود به فینال بازماند و در دیدار رده‌بندی هم نتیجه را به لهستان واگذار کرد و در جایگاه چهارم جهان ایستاد.پس از مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان، فرهاد نفرزاده نام جواد معنوی‌نژاد را در لیست خود برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان قرار داد. این رقابت‌ها از 31 مرداد 1391 در ترکیه و با شرکت 20 تیم از کشورهای مختلف آغاز شد؛ اما تیم جوانان ایران هم شانس بیشتری از نوجوانان نداشت و با پیروزی بر ترکیه و مقام پنجمی جهان به ایران بازگشت.در سال 92 برای پست دریافت‌کننده قدرتی با پیکان تهران قرارداد بست و پیراهن شماره9 را پوشید. اسلوبودان کواچ در دومین سال سرمربی‌گری تیم ملی ایران، محمدجواد معنوی‌نژاد را به عنوان پدیده لیگ برتر 93 و کسی که می‌تواند در آینده به تیم کمک کند، به اردوی تیم ملی دعوت کرد و تا به امروز معنوی نژاد همیشه در لیست تیم ملی حضور داشته است.
معنوی نژاد:از حضور در ایتالیا استقبال می کنم
مدت هاست که این پیشنهاد به من شده است، سال گذشته نیز از ایتالیا پیشنهاد داشته ام، اما دو مشکل را پیش روی خود می دیدم، ابتدا اینکه سن و تجربه پایین‌تری داشتم و سپس آن که در خدمت تیم پیکان بودم و به همین دلیل نمی توانستم به تیم دیگری بپیوندم؛ اما امسال شرایط به گونه‌ای است که رفتن به سری A مهیاست و خودم نیز از نقل مکان به این لیگ معتبر استقبال می کنم.پیش از این بازیکنان ایرانی پیشنهادات زیادی از باشگاه‌های اروپایی به خصوص سری A ایتالیا داشتند؛ اما دستمزد بالای بازیکنان ایرانی و راحت بودن در ایران آنها را از حضور در لیگ های دنیا باز می داشت؛ اما معنوی نژاد که در خصوصیات اخلاقی نیز منحصربه فرد نشان داده است می‌گوید پول در اولویت او قرار ندارد و فعلا به پیشرفت فکر می کند و در این میان بازی در سری A ایتالیا می تواند برای هر بازیکنی تجربه ای منحصر به فرد باشد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار