افزایش 25 درصدی احتکار در استان اصفهان

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان امنیت عمومی ضرورتی است برای جامعه که در این راستا به‌خصوص در چهار‌ماهه اخیر همکارانم در نیروی انتظامی تلاش مجاهدانه‌ای داشته‌اند تا نقشه ایادی دشمن و تحرکات آنها را خنثی کنند.

افزایش 25 درصدی احتکار در استان اصفهان


سردار محمدرضا میرحیدری روز گذشته در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از موارد با اهمیتی است که باید به آن توجه شود گفت: تاکنون حق مطلب را در این حوزه نتوانستیم به جا آوریم و نسل جدید و آحاد جامعه نیازمند این روشنگری و آگاهی هستند. میرحیدری تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که در تمام رشته‌ها و حوزه‌ها جوانان مستقل موفق شدند پیشرفت‌های وسیع و ارزشمندی را به دست آورند و در مقابل ما نیز باید از آنها حمایت داشته باشیم. او تصریح کرد: در حال حاضر از لحاظ اعتباری دولت در شرایط خاص قرار دارد؛ اما با افزایش سطح آموزش کارکنان و دانش تخصصی پلیس‌های تخصصی در ارتباط با افزایش بهره‌وری مجموعه شاهد موفقیت‌های قابل‌توجهی بوده‌ایم. سردار میرحیدری تصریح کرد: راهبرد امروز پلیس در جهت تحقق فرمان فرماندهی کل قوا و رسیدن به جایگاهی است که در تمامی ابعاد در تراز جمهوری اسلامی باشد و در مسیر اصلاح فرایندها و بهبود روش‌ها و اصلاح رفتاری که باید در نوع برخورد خود با آحاد جامعه داشته باشد، گام برمی‌دارد. فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به ارائه اطلاعات و آمار در خصوص کشفیات مواد مخدر، قاچاق کالا و جرائم خشن گفت: افغانستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر سنتی این روزها تغییراتی را در روند اداره کشور خود داشته که محدودیت تولید خشخاش نیز جزئی از آن بوده که این موضوع باعث شده با افزایش تولید مواد مخدر صنعتی روبرو باشیم. سردار میرحیدری اظهار کرد: تولید و کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان نیز افزایش قابل‌توجهی داشته با وجود این اصفهان نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری دارد و در ۱۰ماهه اخیر در مجموع ۳۹ درصد کاهش کشفیات انواع مواد مخدر را داشته‌ایم.

افزایش کشفیات هروئین و شیشه

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ۱۰ماهه امسال افزایش 109 درصدی کشفیات هروئین و 78 درصدی ماده صنعتی شیشه را داشته‌ایم این در حالی است که کشفیات تریاک 41 درصد کاهش داشته است. سردار میرحیدری اظهار کرد: از باندهای مواد مخدر ۲۲ قبضه سلاح ۴۶۶ خودرو سنگین و سبک و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.او از ۲ هزار ۲۰۲ طرح مقابله با مواد مخدر در ۱۰ماهه نخست امسال در استان اصفهان خبر داد. او مبارزه با قاچاق کالا را از مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: طی ۱۰ ماه اخیر تعداد پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰ درصد افزایش داشته است. به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۶۱۳ میلیارد تومان بوده این در حالی است که در سال جاری کشفیات کالاهای قاچاق استان ۶۶ درصد افزایش داشته است. سردار ‌میرحیدری رشد میزان سوخت مکشوفه در سال جاری را ۱۸۶ درصد اعلام کرد و افزود: قاچاق ارز 209 درصد افزایش‌یافته همچنین طی ۱۰ ماه گذشته افزایش ۱۹۱ درصدی قاچاق لوازم‌خانگی، 1/4 درصدی زمین‌خواری و کاهش 7 درصدی اخلال در نظام اقتصادی را شاهد هستیم که حدود 5 هزار درصد افزایش ریالی ماحصل این حوزه بوده است. احتکار دیگر موضوعی بود که فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد آن گفت: افزایش ۲۵ درصدی احتکار کالا در استان را شاهد هستیم.

کاهش میزان دستگیری و برخورد با زنان در حوزه مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: میزان دستگیری و برخورد با زنان در حوزه مواد مخدر کاهش 4 درصدی داشته است، همچنین در راستای مبارزه مواد در حوزه اتباع 3 درصد افزایش داشتیم که با برخورد سخت در ورود به این حوزه اقدام خواهیم کرد. سردار میرحیدری با انتقاد از اینکه طی چند سال پی‌درپی کاهش تعداد فوتی‌ها در تصادفات درون‌شهری را شاهد بوده‌ایم و این روند امسال افزایشی بوده گفت: یکی از دلایل این آمار کاهش برخورد با موتورسیکلت‌سواران و افزایش نگران‌کننده مصرف مسکرات بوده است. او ادامه داد: تعداد فوتی‌ها در تصادفات درون‌شهری در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۳۳ درصد افزایش‌یافته از سوی دیگر برخورد با تخلفات و صدور جریمه ۱۴ درصد افزایش و در حوزه جاده‌ای شمار تصادفات منجر به فوت 7 درصد کاهش داشته است.

افزایش آمار کشف و وقوع جرایم خشن در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: آمار کشف و وقوع جرایم خشن در ۱۰ ماه گذشته در استان اصفهان 3درصد افزایش داشته که درصدد مقابله با این موضوع هستیم. سردار میرحیدری با اشاره به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد، اضافه کرد: تردد مجرمان در محورها یکی از مشکلات استان اصفهان است، زیرا به‌آسانی می‌توانند از استان‌های مختلف وارد اصفهان شوند که این مهم باعث آزار شهروندان و سایر شهرستان‌ها می‌شود. سردار میرحیدری ادامه داد: در بحث مبارزه با سرقت، پلیس آگاهی ۱۴۴ باند سرقت را متلاشی و نزدیک به ۴۰۱ سارق را دستگیر کردند، همچنین ۶۰ باند سرقت منزل و مغازه و هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم شده است، یکی از مشکلات ما در بحث سرقت قطعات بحث تقاضای تهیه و خرید قطعات استوک است که این مهم بافرهنگ دینی و اخلاقی جامعه هم‌خوانی ندارد. او گفت: معرفی باندهایی که در زمینه استوک و نسبت به جمع‌آوری قطعات خودرو اقدام کرده و به خارج از استان و شهر برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، همچنین باربری‌ها و اتوبوس‌هایی که برای حمل قطعات به سارقان کمک می‌کنند، باید به پلیس اطلاع‌رسانی شود. سردار میرحیدری با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا میزان وقوع جرم و پرونده‌ها 1/7 درصد رشد داشته است، ادامه داد: کلاهبرداری رایانه‌ای 7/6 درصد کاهش و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی ۳۸ درصد افزایش‌یافته است. او افزود: پنج باند سرقت احشام و ۱۸ باند موتورسیکلت و خودرو، ۲۴ باند سیم برق، سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت محموله از کامیون‌ها و کامیونت‌ها متلاشی شدند و با این سارقان برخورد قضایی و انتظامی شکل‌گرفته است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار