برای جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری چه کرده‌ایم؟

بارهاوبارها در مورد پرسود بودن گردشگری به‌عنوان صنعت سبز صحبت به میان آماده است و برخی از کارشناسان جهانی اعتقاد دارند گردش مالی گردشگری حتی می‌تواند از صنعت فولاد بیشتر باشد.

برای جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری چه کرده‌ایم؟

بارهاوبارها در مورد پرسود بودن گردشگری به‌عنوان صنعت سبز صحبت به میان آماده است و برخی از کارشناسان جهانی اعتقاد دارند گردش مالی گردشگری حتی می‌تواند از صنعت فولاد بیشتر باشد. دراین‌بین صنعت گردشگری برای اصفهان به‌عنوان یک شهر موزه از سایر صنایع آلاینده‌ای که بلای جانش شده بااهمیت‌تر است. تأثیر حضور گردشگران در رشد اقتصادی بر همگان آشکار است و پرداختن به جذب گردشگر برای اصفهان بسیار بااهمیت‌تر است. بدون شک شهری همچون اصفهان تنها با هدفمندکردن جذب گردشگر و استفاده از تجربیات پیشتازان صنعت گردشگری می‌تواند چندین برابر صنایع دیگر از طریق گردشگری سرمایه جذب کند. صنعت گردشگری طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در برمی‌گیرد (به‌عنوان‌مثال حمل‌ونقل، اپراتورهای تور، راهنمایان تور، رستوران‌ها و هتل‌ها، نمایندگی‌های مسافرتی، بازاریابی و تهیه سوغات و خدمات مالی ویژه برای گردشگران) که این گستردگی نیاز به جذب سرمایه‌گذاری در این بخش را آشکار می‌کند.

گردشگری یک فعالیت اقتصادی وابسته به فرایند سرمایه و اقتصاد بازار است و نقش سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری نقش حیاتی، اصلی و بنیادی است؛ مهم‌ترین اصل در رشد صنعت گردشگری، مدیریت و شیوه برنامه‌ریزی اصولی برای بهره‌مندی از فرصت‌های گردشگری است. توسعه گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری است و بدون سرمایه‌گذاری در طرح‎های زیربنایی و روبنایی نمی‌توان انتظار توسعه گردشگری را داشت. در این حوزه نیز جذب سرمایه خارجی کمک بزرگی به رشد و پیشرفت گردشگری خواهد کرد. در واقع سرمایه‌گذاران خارجی نوعی ثبات و امنیت در کشور ایجاد می‌کنند. اما جذب سرمایه خارجی در بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه که منابع داخلی کافی برای سرمایه‌گذاری ندارند، امری مهم و قابل‌توجه است. در کشور ما ایران نیز این باور وجود دارد که برای توسعه اقتصاد و گسترش حوزه‌های مختلف، نیاز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی احساس می‌شود. رشد صنعت گردشگری بر اساس جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی منوط به اجرا و توجه به اصول متعددی است. در شرایطی که لازم است وضعیت به‌گونه‌ای رقم بخورد که سرمایه‌گذاران چه در سطح ملی و بین‌المللی به اصفهان بیایند برخی رویکردها مانع این روند می‌شوند برنامه‌ریزی هدف‌مند در این مسیر برای رونق صنعت سبز گردشگری حیاتی است. در وهله اول کسب آگاهی از فرصت‌های طلایی در بخش سرمایه‌گذاری اهمیت بسیاری دارد. در هر پروژه و فرایند اقتصادی شرایط ریسک وجود دارد که افراد باتوجه‌به آن و گمان بر بازگشت سرمایه، باید در این مسیر قدمی محکم بردارند. با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌توان از طرح‌های سرمایه‌گذاری در سطح کلان و خرد استفاده کرد و باتوجه‌به موقعیت موجود سرمایه‌های لازم جهت توسعه گردشگری را به سمتی روشن هدایت کرد.

ارسال نظر