زبان کوتاه ارتباط در شهر هوشمند

«اصفهان، شهر هوشمند» یکی از کلیدواژه‌های مهم علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان است و از ابتدا همگام با کلیدواژه «محله محوری»، بر آن نیز تأکید بسیاری شد. در این راستا شاهد رشد و بلوغ اپلیکیشن‌هایی همچون اصرو، اصپاک، اصنو و موارد نظیر این بوده‌ایم که همگی زیر چتر «اصفهان من» قابل‌دسترسی و استفاده هستند.

زبان کوتاه ارتباط در شهر هوشمند


«اصفهان، شهر هوشمند» یکی از کلیدواژه‌های مهم علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان است و از ابتدا همگام با کلیدواژه «محله محوری»، بر آن نیز تأکید بسیاری شد. در این راستا شاهد رشد و بلوغ اپلیکیشن‌هایی همچون اصرو، اصپاک، اصنو و موارد نظیر این بوده‌ایم که همگی زیر چتر «اصفهان من» قابل‌دسترسی و استفاده هستند. البته که چنین اقدامی درصورتی‌که زیرساخت‌های نرم‌افزاری آن به درستی ایجاد شود، با تبلیغاتی که خود نیز باید هوشمندی را رعایت کند، می‌توانند مکمل‌های خوبی برای شهروندان شهر هوشمند باشند. در این راستا سال گذشته بویژه در ایام نوروز شاهد اجرای ویژه‌برنامه‌های متعددی بودیم که در قالب اصفهان من ارائه شد و تا حدود قابل‌توجهی نیز مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفت. در سال جاری اصرو که به نوعی نخستین اپلیکیشن ارائه شده بود تقریبا توانست جای خود را در میان اتوبوس سواران باز کرده و 5 ایستگاه دارای مانیتور نمایشگاه زمان رسیدن اتوبوس‌ها بودند نیز نه تنها آسیب ندید بلکه موردعلاقه و اقبال مردم واقع شد.

: اگرچه که فارغ از مشکلات زیرساختی و فضای نصفه و نیمه وب و اینترنت، هنوز می‌توان خدمات این اپلیکیشن را افزایش داد اما به هر ترتیب گامی موفق در مسیر شهر هوشمند بود که برداشته شد و راه را تا حدود زیادی برای دیگر اپلیکیشن‌ها با پیشوند «اص» که مخفف اصفهان است، باز کرد؛ اما در سال جاری که کمتر از دو ماه به پایان آن باقی‌مانده و در آستانه نوروز قرار دارد، شهر هوشمند باید قدر قدرت‌تر از قبل و با رفع اشکالات محتمل در برنامه‌های تحت وب قبلی ظاهر شود.
قطعا در شهری که شهردار آن برای تصویب بودجه فرصتی برای اظهارنظر شهروندان قائل می‌شود، در رفع اشکالات و نیز خدمات‌رسانی بهتر این اپلیکیشن‌ها و نیز اقداماتی نظیر این، انتقاد و پیشنهاد مردمی که قرار است از آن استفاده کنند، اهمیت دارد که می‌توان گفت اکنون زمان مناسبی برای جمع‌آوری این نظرات است.
اینجاست که به مسیر ارتباط شهرداری با مردم می‌رسیم و به عملکرد نه چندان مطلوب در راستای تبلیغات و اطلاع‌رسانی برمی‌خوریم و به نظر می‌رسد بار دیگر باید به مدیریت شهری با تبلیغات بنری‌اش تلنگر زده شده و یادآور شد در شهر مسیر شهر هوشمند باید ارتباط و تبلیغات این‌چنینی یا هر چنینی نیز هوشمند و تأثیرگذار باشد. اصفهان در آستانه ورود به سال 1403 با بمبارانی از تبلیغات مواجه است؛ آن‌چنان‌که از تبلیغات عنقریب مجلس گرفته تا نوروز و زیباسازی شهر و رمضان و مقدماتش، همه و همه برای مردم شهر حرف‌هایی گفتنی دارند اما انصاف نیست که این اتفاق صرفا با صرف هزینه تبلیغات در قالب پوستری‌های کاغذی یا بنرهای پلاستیکی رخ دهد که علاوه بر بودجه بیت‌المال، تنها بار اداره خدمات شهری را زیاد می‌کند و انرژی که باید صرف پاکیزگی و زیباسازی شهر شود، در مسیر جمع‌آوری این تبلیغات زود منقضی شده هدر رود.
امروز زمان آن رسیده است که با مردم شهر هوشمند به هوشمندی نیز سخن گفته شود و در این مسیر شهرداری تنها یکی از ده‌ها نهادی است که از آن نوشتیم.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار