جانور مکار در چاه ۱۲ متری گرفتار شد

نجات 2 روباه در خیابان چهارباغ پایین

2 روباهی که بر اثر بی دقتی در حرکت درون چاه 12 متری سقوط کرده بودند توسط نیروهای امداد آتش نشانی استان اصفهان نجات پیدا کرد.

نجات 2 روباه در خیابان چهارباغ پایین

بنا بر اعلام واحد روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردادی اصفهان  ۱۲:۲۹ دقیقه روز جمعه ۲۵ خردادماه پس از اطلاع و اعلام گرفتار شدن روباه در چاه  12 متری در محدوده خیابان چهارباغ پایین  به ستاد فرماندهی (سامانه 125) بلافاصله اکیپ امداد و نجات ایستگاه های ۱۵ و ۲۷ به همراه افسرکشیک وقت در محل حاضر شدند.

بر این اساس بی دقتی در حرکت موجب شده بود روباه به داخل چاه آب در سقوط کند و ماموران آتش نشانی با زدن کارگاه عملیاتی و پس از یک ساعت عملیات نجات، آن را سالم از داخل چاه بیرون آوردند و به دامن محیط زیست برگردانند.

 

ebc3e5d2-88c7-4d04-9b49-a110075686cd

 

46d4418b-6469-487a-b475-fb4356dae503

 

3

 

 سال 1400 بود که خبر رسید دو قلاده روباه در یک استخر بزرگ آبیاری در سپاهانشهر اصفهان گرفتار شدند و با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.

آن زمان فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به گرفتار شدن دو قلاده روباه که در یک استخر بزرگ آبیاری، گفت: این حادثه در ساعت ۱۴:۱۸ به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شد و نیروهای آتش نشانی در این مأموریت به خاطر فرار مکرر روباه‌ها مجبور شدند دو مرتبه کارگاه عوض کنند و وارد آب شوند که در نهایت موفق به نجات این دو قلاده حیوان شوند.

در سال های اخیر نیز بارها شاهد حضور روباه ها در زاینده رود بی آب بودیم اما به این ترتیب که موردی از درگیر یا گرفتار شدن آنها باشد اعلام نشده است. 

در این رابطه سر آتشیار محمد شریعتی مدیر روابط و سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفتگو با اصفهان امروز اعلام کرد: موردی که مشخصا درباره گرفتار شدن روباه ها در سال های اخیر اعلام شده باشد را نداشته ایم اما تحت عنوان حیوانات وحشی موارد زیادی توسط نیروهای سازمان آتش نشانی زنده یابی و نجات داده می شوند. 

او افزود: مشاهده روباه ها در نزدیکیمحل سکونت مردم به دلیل شکار موشه ها و چرخه اکوسیستم است که روز به روز در حال افزایش است اما اینکه روز گذشته روباه های مذکور در دل شهر گرفتار و نجات داده شدند رخ داد غیرمعمول و منحصربفردی بوده است.

 

1701515

 

 

.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار