کلاهبرداری مجازی در قالب وام‌های کم بهره بانکی

رئیس پلیس فتا استان در مورد کانال و گروه‌های فروش امتیاز وام‌های کم بهره بانکی که با استفاده از اعتماد مردم از آن ها کلاهبرداری می کنند هشدار داد.

کلاهبرداری مجازی در قالب وام‌های کم بهره بانکی

به گزارش خبرگزاری پلیس استان اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  گفت: کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان در پی رصد و پایش فضای مجازی به تعدادی کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تعداد اعضای بالا برخورد کردند  که به بهانه فروش وام در وب‌سایت‌ها از مردم کلاهبرداری می کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه ادمین های اصلی این کانال ها ادعا می کردند که کانال آنها دارای مجوز از بانک مرکزی بوده و از نظر پروتکل‌های امنیتی نیز مورد تأیید است، از این‌رو پیگیری های قانونی در این خصوص در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با بررسی های فنی و رصد هوشمندانه صورت‌گرفته نهایتاً مشخص شد، مجرمان با طراحی سایت مورد نظر اقدام به فروش وام از مبلغ 30 تا 350 میلیون تومان می کنند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: در ادامه با بررسی فنی این وب‌سایت و تحقیقات میدانی صورت گرفته، صاحب خط تلفنی که مجرمان از طریق آن وارد پنل وب‌سایت مورد نظر می‌شدند طی یکسری اقدامات فنی توسط کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم برای دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی و اصلی آن یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده براساس شرایط اعلامی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر اقدام کنند و از خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: شهروندان برای دریافت اطلاعات، هشدارها و توصیه های پلیس به سایت پلیس فتا به آدرسwww.fata.gov.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمی به پلیس اطلاع دهند.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار