کلاهبرداری در اصفهان با پوشش فروشنده دوره گرد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که در پوشش فروشنده سیار، توسط دستگاه اسکیمر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبرداد.

کلاهبرداری در اصفهان با پوشش فروشنده دوره گرد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه مبالغی بدون اطلاع آن ها  از حساب بانکی شان برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز فروشگاه‌های سطح شهر و به وسیله کارت بانکی شکات صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: در ادامه تحقیقات و اخذ اظهارات شاکیان مشخص شد که همه مال باختگان از یک سیب زمینی فروش دوره ‌گرد اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی شان توسط دستگاه اسکیمرکپی و در مجموع یک میلیارد و 300 میلیون ریال از حساب آن ها برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به این که متهم دستگیر شده پس از اعتراف به بزه ارتکابی و تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید رمز کارت بانکی را خودشان وارد کرده و از واگذاری رمز به فروشندگان خودداری کنند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا  به نشانی fata.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار