افزایش حوادث رانندگی در معابر شهر اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از افزایش تخلفات حادثه توسط رانندگان در معابر شهری استان طی مدت 2 ماهه گذشته خبر داد.

افزایش حوادث رانندگی در معابر شهر اصفهان

سرهنگ علی اصغر زارع بیان کرد: آمارها و یافته های دست آمده توسط کارشناسان پلیس نشان می دهد که میزان ارتکاب تخلفحات حادثه ساز در معابر درونشهری استان نسبت به مدت مشابه سل قبل رشد قابل تاملی داشته است.

وی افزود: ، سبقت غیر  مجاز با 52 درصد، سرعت غیر مجاز با 22 درصد، تجاوز به چپ 13 درصد و عبور از چراغ قرمز با 4درصد بیشترین تخلفاتی بودند که در دوماه گذشته از سوی رانندگان معابر شهری استان به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز از مهم ترین عوامل در بروز تصادفات و خسارت های جانی و مالی هستند اظهار داشت: اقدامات جدی و فوری برای مقابله با رانندگان متخلف در نظر گرفته شده و متخلفان به سرعت شناسایی و جریمه خواهند شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با راه اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک ستاد پلیس راهور استان اصفهان رانندگان متخلف در رصد هوشمندانه این پلیس قرار گرفته و  بلافاصله شناسایی، احضار و وسیله نقلیه آنها راهی پارکینگ خواهد شد.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: در مواردی که راننده ای مرتکب دو تخلف حادثه ساز شود وسیله نقلیه او برای مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد و در صورتی که تخلفات حادثه ساز رانندگان به صورت تکی باشد وسیله نقلیه شخص خاطی در محل متوقف شده و پس از توقیف ساعتی، اعمال قانون و پس از دریافت آموزش های لازم شخص راننده می تواند به مسیر خود ادامه دهد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، وظیفه ای همگانی است و همه باید در راستای ایجاد شهری امن و آرام، همکاری کنند. گفت: به رانندگان توصیه می کنیم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به کاهش حوادث رانندگی در معابر شهری استان کمک کنند

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار