انجام 77 هزار عملیات امدادرسانی اورژانس استان در 3 ماهه اول 1403

به گزارش روابط عمومی اورژانس استان اصفهان، سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان گفت: در سه ماهه ی اول سال، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 77 هزار و 224 ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها 56 هزار و 123 مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و 21 هزار و 101 مورد حوادث رانندگی بوده است.

انجام 77 هزار عملیات امدادرسانی اورژانس استان در 3 ماهه اول 1403

محسن زمانی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان 14 هزار و 230 مورد در مناطق شهری و 6 هزار و 871 مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در فصل بهار امسال بالگرد امدادی اورژانس 9 بار به ماموریت اعزام و 14 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با ذکر اینکه کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سه ماه گذشته به 42 ماموریت غرق شدگی اعزام شدند افزود: با توجه به‌ شروع فصل گرما و افزایش حضور مردم در حاشیه رودخانه ها، استخرهای کشاوری، کانال آب و ... از مردم عزیز خواستاریم، هشدار ها را جدی بگیرند و وارد آب های غیر ایمن نشوند و از بروز حوادث غیرقابل جبران غرق شدگی پیشگیری کنند.

وی به آمار ماموریتهای اورژانس موتوری اشاره کرد و گفت: واحدهای اورژانس موتوری استان در این مدت به یک هزار و 230 ماموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان فرشتگان نجات اذعان کرد: در سه ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیا 18 بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند. همچنین در تولد 11 نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی به مادران باردار کمک کردند.

زمانی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان هم اکنون از 162 پایگاه امدادی شامل 81 پایگاه شهری و 80 پایگاه جاده ای شامل 287 ناوگان آمبولانس و یک پایگاه امداد هوایی، 4 پایگاه امداد موتوری، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار