یک روز ، یک کوه، دو حادثه؛

دومین سقوط در صفه به خیر گذشت+عکس

دومین حادثه روز جمعه در کوه صفه، سقوط منجر به آسیب پای آقای ۲۵ ساله بود.

دومین سقوط در صفه به خیر گذشت+عکس

به گزارش رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ساعت ۰۸:۳۵ دقیقه روز جمعه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳ پیرو تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر سقوط آقای حدود ۲۵ ساله از ارتفاع حدود ۳ متری در مسیرهای صخره ای کوه صفه ، بلافاصله اکیپ تخصصی نجات در کوهستان مستقر در ایستگاه شماره ۱۲ و اکیپ کمکی از ایستگاه ۳ به محل حادثه اعزام شدند.

سرآتشیار محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص این حادثه اظهار کرد: اکیپ اعزامی پس از شناسایی موقعیت حادثه که واقع در مسیر مرعشی نزدیک به قله کوه صفه بود جهت انجام عملیات نجات با تجهیزات به سمت موقعیت اعزام شدند. 

وی با بیان اینکه شخص که از ناحیه پای راست شدیدا آسیب دیده بود تصریح کرد: اکیپ اعزامی با ایجاد کارگاه های عملیاتی و استفاده از طناب و تجهیزات تخصصی و برانکارد و بارعایت اصول ایمنی طی عملیاتی حدود ۴ ساعته باتوجه به گرمای شدید هوا و بُعد مسافت  از محل سقوط به قله و سپس به منطقه امن منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد و این عملیات طاقت فرسا در ساعت ۱۲:۵۵ پایان یافت.

شریعتی در پایان اشاره کرد: به شهروندان و کوهنوردان توصیه میگردد هرگز از مسیر های فرعی و نا ایمن و بدون داشتن دانش کافی اقدام به کوهنوردی ننمایند.

IMG_20240720_095548_235

ارسال نظر