عملیات جستجوی غواصی نافرجام

پیکرهای غرق شده در کانال آب ناپدید شدند+عکس، فیلم و صوت عملیات جستجو

بنا بر اعلام روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز گذشته حادثه غرق شدگی در ساعت 15 و 31 دقیقه واقع در کانال آب خارج از محدوده اصفهان گزارش و درخواست کمک برای جستجوی غواصان مطرح شد.

پیکرهای غرق شده در کانال آب ناپدید شدند+عکس، فیلم و صوت عملیات جستجو

سر آتشیار محمد شریعتی افزود: بنا بر گزارش اعلام شده 2 نفر غرق در شاه کانال آب منطقه صنعتی اشترجان غرق و ناپدید شده بودند که برای جستجوی ایشان چند اکیپ غواصی از شهرستان های اطراف مثل فولادشهر،فلاورجان، نجف آباد و خود اشترجان اعزام شده بود. در همین راستان 2 اکیپ غواصی نیز ار طرف آتش نشانی اصفهان به همراه مسئول اکیپ اعزام شدند.

او بیان داشت: عملیات جستجو  5 ساعت به طول انجامید و مسیر 5 کیومتری در کانال آب که 6 متر عمق و 12 متر عرض داشت توسط غواصان به دقت پیموده شد.

شریعتی اضافه کرد:در این کانال علاوه بر اینکه 5 کیلومتر مسیر دو تا از دریچه های تقسیم آب بود، کانال های تقسیم آب دیگر هم وجود داشت و در برخی نقاط سیفون هایی با عمق بیشتر نیز تعبیه شده بود که غواصان تمام این مسیرها را به جستجو پرداختند اما متاسفانه دو نفر غرق شده پیدا نشدند.

سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه علت اصلی غرق شدند این افراد هنوز  مشخص نیست، گفت: باتوجه با اینکه عنوان شد یک تیوپ داخل آب بود احتمال شنا کردن ایشان می رود؛ گفتنی است غرق شدگان 2 نفر جوان حدود 30 و 37 ساله بوده اند که برای یافتن پیکرهای ایشان جمعه و در طول روز نیز عملیات جستجو ادامه خواهد داشت چرا که عملیات غواصی در شب پرخطر است.

شریعتی تاکید کرد: چنانچه اکیپ های محلی نتوانندغرق شدگان را پیدا کنند و بازهم درخواست همکاری از آتش نشانی اصفهان داشته باشند نفرات جدید اعزام خواهیم کرد.

f72b60e2-83c4-4adc-9cb1-d11f6e4cceee

b0b0caae-4eea-4e71-a5ef-b7463efe06c6

ارسال نظر