همراه بانک جعلی قربانی گرفت

دانلود همراه بانک جعلی، 170 میلیون تومان آب خورد

همراه بانک جعلی قربانی گرفت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت یک میلیارد و 700 میلیون ریال از حساب یک شهروند اصفهانی کرده بود. 

سرهنگ‌سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد پس از اینکه شاکی اقدام به دانلود و نصب همراه بانک از یک سایت نامعتبر و ناشناس نموده متوجه شده این برنامه نه تنها هیچ خدمات بانکی ارائه نمی کند بلکه کل موجودی حساب وی به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا در سریع ترین زمان ممکن با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی یک متهم را شناسایی که پرونده در این خصوص تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد برای دانلود و نصب همراه بانک مورد نیاز خود صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام نموده و علاوه بر اینکه برنامه های کاربردی را از فروشگاه های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد : کاربران فضای مجازی می توانند در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق شماره 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

 

ارسال نظر