اطفای حریق سوله ۳ هزار متری به همت ۸۵ آتش‌نشان اصفهان+عکس

۸۵ آتش‌نشان برای اطفای حریق گسترده کارخانه جاروبرقی سازی به آتش زدند.

اطفای حریق سوله ۳ هزار متری به همت ۸۵ آتش‌نشان اصفهان+عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در مورد حریق گسترده کارخانه جاروبرقی سازی واقع در شهرک صنعتی جی که ساعت ۱۷:۳۹ دقیقه امروز عصر اعلام شده بود به اصفهان امروز گفت: وسعت این حریق به اندازه بود که از ۲۱ آیستگاه آتش‌نشانی نفرات اعزام شده و ۳۰ دستگاه اطفائیه سنگین و نیمه سنگین به همراه ۲ دستگاه نور رسان و حمل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه اعزام شده و همچنین ۷ دستگاه آبرسان از شهرداری اصفهانی،آتش نشانی شهرک صنعتی جی و شهر قهجاورستان نیز اعزام شدند.

سرآتشیار محمد شریعتی افزود: در ضلع شرقی این سوله ۳هزار متری تولید لوازم خانگی از نوع جاروبرقی، کارخانه دیگری وجود داشت که کار تولید فوم انجام میداد و اگر حریق به آمجا سرایت میکرد تبعات و خسارات سنگین‌تری به دنبال داشت بنابراین کار لطفا سخت تر شد اما با موفقیت به پایان رسید.

او ادامه داد: مقدار زیادی تینر و گاز مایع LPG  در این محل بود که برخی خارج و برخی در حین کار منفجر شدند و این امر دمای داخل سوله را به ۸۰۰ درجه سانتیگراد رسانده و کاملا سازه فلزی آن را دفرمه کرد به همین دلیل عملیات اطفا به دلیل احتمال سقوط سقف و تیرآهن‌ها بسیار دشوار بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بیان داشت: به دلیل گستردگی حریق، اطفا آن با استفاده از نردبان از سقف و بالای سوله نیز انجام شد ولی در مجموع پاکسازی و شعله زنی آن زمان بر است و باید چند مرحله ای انجام شود.

او تصریح کرد: دو فاکتور مهم در اطفای این حریق گسترده جلوگیری از سرایت آن به کارخانه‌های کناری و عدم خسارت جانی است. ضمنا پس از اطفای کامل این حریق و پاکسازی محل کارشناسان ما جهت بررسی علت آن وارد عمل خواهند شد.

 

IMG_20240811_225605_574

IMG_20240811_225603_871

IMG_20240811_225534_081

 

حجم ویدیو: ۸۷.۰۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۵ دانلود ویدیو
ارسال نظر