داس مرگ ۳۰درصد فوتی تصادفات در دست واژگونی خودروها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از سهم 30 درصدی واژگونی ها در آمار جان باختگان راه های برون شهری استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شاهد افزایش تردد ها در محور های برون استانی همزمان با سفر های زیارتی هستیم

داس مرگ ۳۰درصد فوتی تصادفات در دست واژگونی خودروها

سرهنگ علی مولوی اظهار داشت: برابر تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط کارشناسان پلیس راه، متاسفانه از اول سال تاکنون در نوع برخوردها، واژگونی ها بالاترین سهم را در تعداد جان باختگان در راه های برون شهری به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه گفت: ماجرای اصلی واژگونی خودروها به عامل سرعت باز می گردد، وقتی که سرعت بالا می رود و راننده کنترلی بر رفتار خود در رانندگی ندارد، آنجاست که اتفاقات دردناک و غیر قابل جبرانی روی می دهد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد : از نیمه دوم مردادماه 30 درصد از جان باختگان راه های برون شهری استان به علت واژگونی خودرو جان خود را از دست داده و 31 درصد هم به همین علت مصدوم شده اند.

سرهنگ مولوی ضمن تاکید بر رعایت فاصله طولی و عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شاهد افزایش سفرهای تابستانی هستیم، رانندگان از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی که منجر به واژگونی خودرو می شود خودداری و در مکانی مناسب استراحت و سپس ادامه مسیر دهند.

 

ارسال نظر