چوب خشم فرو خورده جامعه بر سر کارکنان اورژانس

طی چند روز اخیر کارشناسان اورژانس اصفهان در محل رسیدگی به یک حادثه رانندگی مورد حمله و ضرب و شتم همراهان بیماران قرار گرفتند که البته اتفاق تازه ای نیست.

چوب خشم فرو خورده جامعه بر سر کارکنان اورژانس

 طی چند روز اخیر کارشناسان اورژانس اصفهان در محل رسیدگی به یک حادثه رانندگی مورد حمله و ضرب و شتم همراهان بیماران قرار گرفتند که البته اتفاق تازه ای نیست.

متاسفانه مسأله برخوردهای کلامی و فیزیکی شدید با پرسنل اورژانس در حال تبدیل به رویه ای همه گیر شده و در استان های دیگر نیز هر چند وقت یکبار نظیر آن را مشاهده میکنیم که حاکی از تاب آوری پایین جامعه و عدم کنترل فشار روانی حاصل از حوادث و وقایع است.

مردم با کوچکترین کاستی از کوره درمیروند و در برخوردهای متعدد روزانه از پشت فرمان خودرو گرفته تا صف های خرید و ... با یکدیگر می‌جنگند.

غالب جامعه امروز ما دچار این تفکر سیاه شده است که همه در حال گرفتن یا عامیانه تر اینکه در حال خوردن حق او هستند و مسیولان مختلف نیز در انجام وظایف خود کم کارند‌.

اینکه در ادارات و ارگان ها روند کند و کم کار راه بیندازی را شاهد هستیم حرف امروز و دیروز نیست و متاسفانه در بخش های زیادی از سیستم فشل بودن به رویه ای عادی تبدیل شده است اما متاسفانه تاوان این بی اعتمادی مردم به نهادهای دولتی را جاهایی همچون اورژانس پس میدهند که خود دچار مشکلات عدیده ای در زیرساخت و تجهیزات هستند و با تلاش حداکثری نیروهای امدادی خود به انجام وظیفه مشغول اند. 

اما جامعه ای که حتی هنوز سواد و آگاهی درستی در برقراری تماس صحیح با نهادهای امدادرسانی همچون اورژانس ، آتش نشانی، پلیس 110 ، اورژانس اجتماعی و ... را ندارند طبعا فرهنگ درستی نیز در برخورد با عوامل این سیستم در نحوه خدمت رسانی و خدمت گیری نیز به درستی ایجاد نشده است.

از این روست که تمام این ناآگاهی ها در کنار خشم فرو خورده زیر پوست جامعه به ناگاه در شرایط حساس و پر تنشی همچون واقعه اخیر اورژانس اصفهان در قالب یک چنین برخوردی خود را نشان میدهد و مردم با جان نجات‌دهنده جان عزیزانشان بازی میکنند.

جامعه زخم خورده ما که هر روز شاهد بروز حوادث ناگواری همچون زلزله و سیل و غیره است همان قدر که به آموزش تاب آوری پس از حادثه نیاز دارد ، ضروری است که تاب آوری در زمان بروز حوادث را نیز به درستی بیاموزد.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار