راهکار قالیباف برای حل مشکلات جامعه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک در جامعه و در بخش های اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات با مردمی سازی گره گشایی می شود.

راهکار قالیباف برای حل مشکلات جامعه

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف یکشنبه شب در مراسم سالروز شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف برادر حضرت امام رضا(ع) در آستانه اشرفیه گیلان اظهار کرد: دشمنان نیز روی نقاط ضعف ما در بخش های اقتصادی و فرهنگی سرمایه گذاری کردند تا ما را دچار مشکل کنند.

بنابر گزارش ایرنا، وی افزود: اما ما باید در همین عرصه نیز مردمی سازی داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم زیرا پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس و سایر مشکلات, با حضور مردم موفقیت حاصل شد و در همه عرصه ها با ورود مردم به پیروزی رسیدیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: امام راحل(ره) به مردم ایمان و اعتقاد داشتند و می دانستند که مردم در هرصحنه ای ورود کنند، موفقیت به دست خواهد آمد.

وی گفت: البته ابتدا باید اعتمادسازی میان مردم و دولت بیش از پیش انجام شود و گام نخست را باید مسئولان بردارند و اقتصاد را مردمی کنیم تا از مشکلات اقتصادی رهایی یابیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دوره چهارساله اخیر در مجلس نیز مبانی مربوط به مردمی سازی انجام شده تا بیش از پیش شاهد حصور نخبگان و جوانان مبتکر باشیم تا همانند بخش دانش بنیان که تحول شگرفی انجام شده در سایر بخش ها هم شاهد باشیم.

قالیباف بیان کرد: ما باید در بحث مردمی سازی ویژگی های امام راحل(ره) را مبنای کار خود قرار دهیم و در بخش های معنویت, عقلانیت و عدالت حرکت کنیم البته به معنویتی اعتقاد داریم که به عقلانیت و عدالت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه های اجتماعی که می تواند بسیار اثرگذار باشد, اعتماد بین مردم و دولت است و در هر شرایطی باید وحدت جامعه را حفظ کنیم.

قالیباف در ادامه به تاثیر برکات وجود امامزادگان در کشور اشاره و اظهار کرد: بی شک حضور خاندان اهل بیت و یاران آن بزرگواران سبب خیر و برکت و عزت ما بوده و ما به عنوان یک مسلمان افتخار می کنیم که تربیت شده اهل بیت و متصل به خاندان اهل بیت هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: از ابتدای اسلام تاکنون مبارزات بزرگی توسط اهل بیت و خاندان آن بزرگواران شکل گرفته و انقلاب اسلامی نیز ثمره مبارزه خاندان ائمه اطهار است و ما باید شکر این نعمت را به درستی بجا بیاوریم.

27215

منبع: khabaronline-1887815

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار