راهکار یک اصلاح طلب برای مقابله با رفتارهای جنون آمیز اسرائیل /روز قدس متفاوتی در پیش است

درپی حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، چهره ها و نهادهای سیاسی مانند سخنگوی جبهه اصلاحات، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن واکنش نشان دادند.

راهکار یک اصلاح طلب برای مقابله با رفتارهای جنون آمیز اسرائیل /روز قدس متفاوتی در پیش است

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در واکنش به حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نوشت:

ضمن محکومیت حمله به کنسولگری کشورمان در خاک سوریه، شهادت مستشاران ایرانی را تسلیت عرض می کنم. ماشین کشتار رژیم اسرائیل را توقفی نیست؛ چه سوژه‌اش زنان و کودکان بی دفاع باشند، چه مستشاران ایرانی. بی‌تردید تنها راه مقابله با رفتارهای جنون‌آمیز مقامات این رژیم، ایجاد همبستگی ملی در داخل، و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماتیک و چانه‌زنی مضاعف در مجامع بین‌المللی و بسیج افکار عمومی است.

حمله به کنسولگری ایران در دمشق برخلاف کنوانسیون‌های جهانی بود

همچنین سید کمال سجادی، درباره اهمیت راهپیمایی روز قدس گفت: با توجه به تحولات و جنایات فجیعی که در غزه رخ می‌دهد و به‌رغم اینکه شورای امنیت سازمان ملل هم قطعنامه‌ای را تصویب کرد اما رژیم صهیونیستی به جنایات خود در کشتار و قتلعام مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد.

بنابر گزارش ایرنا، وی، روز قدس ماه رمضان ۱۴۰۳ را نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت خواند و افزود: من فکر می‌کنم به دلیل وضعیت فاجعه‌باری که مردم غزه با آن روبرو هستند نیاز است که امسال حمایت بیشتری از راهپیمایی و مراسم روز قدس در ایران و کشورهای منطقه و جهان انجام شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: با توجه به وضعیت فجیعی که برای مردم غزه پدید آمده و قحطی که رژیم صهیونیستی برای مردم ایجاد کرده و تلفات آنها بر اثر گرسنگی و نرسیدن مواد غذایی و دارو، افزایش یافته است روز قدس و روز جمعه آخر ماه رمضان را از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌کند..

سجادی درباره جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خارج از پروتکل‌ها و کنوانسیون‌هایی است که کشورها امضا کرده‌اند، به‌ویژه اینکه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند و از سوی دیگر جزء سرزمین و خاک آن کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام ضدتشریفات و کنوانسیون‌های جهانی بود، تصریح کرد: حق مشروع و مُسَلَم جمهوری اسلامی است که به نحوی که تشخیص می‌دهد در مکان و زمان مناسبت اقدام متقابل انجام دهد. ضمن آنکه مردم هم در روز قدس پاسخ درخوری به صهیونیست‌ها خواهند داد.

ترور شیوه متداول رژیم صهیونیستی است

بنابر گزارش ایسنا، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تأکید کرد که این اقدام جنایتکارانه خلاف تمام موازین حقوقی بین‌المللی بوده و بی‌شک حقّ پاسخگویی به این جنایت بی‌شرمانه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

متن این پیام به شرح ذیل است:

« بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

حمله وحشیانه و ناجوانمردانه رژیم جعلی صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، موجب انزجار بیش از پیش نسبت به این رژیم جنایتکار در جهان خواهد شد.

ترور و استفاده از روش‌های غیرانسانی شیوه متداول این رژیم غیرانسانی بوده است و این رژیم خونخوار با تکیه به اربابان خود از جمله آمریکا، چنان جنایت‎‌های بی‌شماری را در غزّه رقم زده است که تاریخ بشر این حجم از سبوعیت و رفتارهای ضدّ بشری را فراموش نخواهد کرد و رژیم جعلی صهیونیست علی‌رغم این حجم بالای خباثت و تبه‌کاری در غزّه، با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم در غزّه مواجه شده است.

رژیم اشغالگر قدس؛ که در برابر استقامت و اراده والای جبهه مقاومت اسلامی و مقاومت مردمی در غزّه عصبانی و مستأصل شده است، فکر می‌کند با این اقدامات می‌تواند خللی در عزم والای مقاومت اسلامی و همچنین سربازان مدافع حرم ایجاد کند که این هم از خیال‌های باطل آنهاست و با این حجم بالای جنایت؛ قطعا عزم جبهه مقاومت راسخ‌تر و نفرت جهانی علیه آن‌ها بیشتر خواهد شد.

اقدام جنایتکارانه و وحشیانه حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، خلاف تمام موازین حقوقی بین‌المللی بوده و بی‌شک حقّ پاسخگویی به این جنایت بی‌شرمانه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است. همچنین در راهپیمایی روز قدس مردم مسلمان و آزادی‌خواه در سراسر جهان، جواب این جنایت‌ها را خواهند داد و پرشور تر از هر سال در این راهپیمایی، نفرت و انزجار خود علیه رژیم اشغالگر قدس را اعلام خواهند کرد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمله وحشیانه به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که در آن؛ "شهید سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "شهید سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از مستشاران نظامی کشورمان و ۵ نفر از همراهان ایشان؛ شهید حسین امان‌اللهی، شهید سید مهدی جلادتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی و شهید سید علی صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت رسیدند را محکوم کرده و شهادت این عزیزان را به محضر مقام معظم رهبری مدظلّه‌العالی، مردم شریف ایران و خانواده‌های ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کند و قطعا این جنایت آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

27215

منبع: khabaronline-1890494

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار