بیوگرافی محمد مخبر رئیس جمهور موقت ایران با سوابق و عکس

محمّد مخبر دزفولی معاون اول ابراهیم رئیسی بعد از شهادت وی طبق قانون به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب شد.در ادمه بیوگرافی وی را با اطلاعاتی از خانواده، همسر، فرزندان، تحصیلات و سوابق فعالیت های وی می خوانید.

بیوگرافی محمد مخبر رئیس جمهور موقت ایران با سوابق و عکس

محمد مخبر دزفولی(Mohammad Mokhbar Dezfuli) سیاستمدار ایرانی است که در ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور وقت، به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور انتخاب شد و به دلیل سقوط بالگرد رئیس جمهور و به شهادت رسیدن وی مخبر بر اساس قانون اساسی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت ۵۰ روز به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت مشغول به کار است.در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی محمدرضا مخبر دزفولی را در اختیار شما قرار دهیم.

Mohammad Mokhbar (3)

محمّد مخبر کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

 محمّد مخبر دزفولی

تاریخ تولد

 ۴ تیر ۱۳۳۴

محل تولد

 دزفول

شغل

سیاستمدار، معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور موقت

مشخصات خانوادگی

نام پدر

شیخ عبّاس  

نام فرزندان 

طیبه و سجاد 

شغل پدر

امام جمعه موقت دزفول

شغل مادر

خانه دار

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته مهندسی برق-مدیریت با گرایش سیستم‌ها-

رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی

مدرک

کارشناسی-کارشناسی‌ارشد-دکتری

Mohammad Mokhbar (4)

بیوگرافی کامل محمّد مخبر دزفولی

کودکی و اوایل زندگی

محمد مخبر دزفولی مشهور به محمد مخبر در روز یکشنبه ۴ تیر ۱۳۳۴ مصادف با 6 ذی القعده 1374 هجری قمری و 26 ژانویه سال 1955 میلادی در شهر دزفول در استان خوزستان به دنیا آمد و  و هم اکنون 68 سال سن دارد.

خانواده

خانواده محمد مخبر مشخص نیست چند نفره است و اطلاعاتی از تعداد برادر و خواهر های وی نیست.محمد مخبر دزفولی فرزند خانواده بزرگ حجت الاسلام علامه عباس مخبر از منبری های سرشناس و امام جمعه موقت دزفول است و مادرش نیز خانه دار می باشد.

برادران مخبر دزفولی یکی از عبارت های جست و جو شده در اینترنت است که در خرداد سال 1401 برخی از سایت ها نوشته اند  علیرضا مخبر پزشک برادر معاون اول دولت رئیسی است.

تحصیلات

تحصیلات محمد مخبر در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی برق، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌ها و دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی است.وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین‌الملل است.محل تحصیل محمد مخبر در مقاطع ابتدایی در دزفول و اهواز سپری شد.

Mohammad Mokhbar (2)

محمد مخبر داماد کیست؟

محمد مخبر داماد کیست؟، نام همسر محمد مخبر؟ و...از مواردی است که در اینترنت جست و جو شده است و پاسخی برای این سوال ها در فضای مجازی یافت نشد.محمد مخبر سال هاست ازدواج کرده و یک دختر به نام طبیه و یک پسر به نام سجاد دارد.طیبه مخبر بعد از دریافت واکسن کرونا شناخته شد و شایعات فعالیت های مشکوک اقتصادی پسرش سجاد با بانک پاسارگاد  او را معروف کرده بود.

Mohammad Mokhbar (1)

فعالیت سیاسی

فعالیت محمد مخبر دزفولی بعد از جنگ از مخابرات شهرستان دزفول به واسطه تحصیلات و پدرش شروع شد و در مدت کوتاهی به ریاست آن رسید.

وی پس از مخابرات دزفول راهی اداره کل مخابرات خوزستان شد و توانست مدیرعاملی شرکت مخابرات استان را برعهده بگیرد و زمانی هم معاونت استانداری خوزستان را عهده‌ داشت.

او پس از مهاجرت به تهران، معاونت حمل‌ونقل و بازرگانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را به عهده گرفت و نقش مهمی در خروج شرکت مخابراتی ترکسل از مناقصه پروژه اپراتور دوم تلفن همراه و جایگزین کردن گروه ام‌تی‌ان در کنسرسیوم ایرانسل داشته است.سپس او  به‌عنوان نایب رئیس هیئت مدیره ایرانسل انتخاب شد و در دوره ای نیز ریاست هیئت مدیره بانک سینا که زیر نظر بنیاد مستضعفان فعالیت می‌کرد را عهده‌دار بود.

Mohammad Mokhbar (2)

وی در ۱۷ مرداد ۱۴۰۰  به‌عنوان هفتمین معاون اول رئیس‌جمهور ایران سید ابراهیم رئیسی انتخاب شد و در شهریور ۱۴۰۱ با حکم خامنه‌ای به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد.

محمّد مخبر دزفولی در روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 به دلیل  سانحه سقوط بالگرد و شهادت رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی با تایید رهبری به مدت ۵۰ روز به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت مشغول به کار است. او همچنین از سال ۱۴۰۱ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

Mohammad Mokhbar (6)

سوابق محمد مخبر

  • رئیس فرهنگستان علوم ایران از مرداد ۱۴۰۲
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷
  • رئیس کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی (دوره چهارم و پنجم)
  • استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
  • عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
  • عضو شورای عالی پژوهش‌های علمی کشور از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴
  • عضو هیئت تحریریه مجله تحقیقات دامپزشکی (دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران)
  • عضو هیئت امناء دانشگاه تهران
  • عضو هیئت امناء انستیتو پاستور ایران
  • عضو هیئت امناء بنیاد نخبگان
  • عضو هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۸۱
  • رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور
  • عضو هیئت امنای بنیاد ایرانشناسی

تالیفات محمد مخبر 

  • اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
  • معاذیر معاف‌ کننده مجازات‌ها در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری (۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
  • رهیافتی به توسعه اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق ع
  • رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی محمد مخبر رئیس جمهور موقت ایران را بررسی کرده ایم.شما می توانید مطلب بیوگرافی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سیاست تا شهادت را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از فعالیت های وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار