خودرو باید شماره‌گذاری شده از کارخانه خارج شود/چه کسی خودروهای بدون پلاک را تحویل مردم داده است؟!

رییس پلیس راهور ناجا گفت: امروز خودروهایی که کشف می‌شود، هیچ‌کدام دارای پلاک نیستند، چه کسی این خودروها را تحویل داده است؟

«سردار کمال هادیانفر» رییس پلیس راهور ناجا درباره خودروهای احتکار شده گفت: برخورد با محتکران خودرو وظیفه پلیس انتظامی است و این اقدامات از سوی آنها به نحو احسن در حال اجرا است، اما انتقادی که ما به خودروسازان داریم، این است که برابر قانون خودرو نباید بدون پلاک از کارخانه خارج شود.
وی ادامه داد: حال سوال اینجاست که چرا نمایندگی‌های فروش خودرو، خودروها را بدون پلاک بیرون می‌فرستند. امروز خودروهایی که کشف می‌شود، هیچ‌کدام دارای پلاک نیستند، چه کسی این خودروها را تحویل داده است؟
رییس پلیس راهور ناجا با گلایه از فروش سبدی خودرو گفت: متاسفانه در گذشته بعضی افراد ۳۰ الی ۴۰ خودرو خریداری کردند و اکنون بدون پلاک آنها را نگهداری می‌کنند تا زمانی که خودرو گران شد، به فروش برسانند. به هر صورت ما تاکید و ابلاغ کردیم که خودروهای فاقد پلاک که از کارخانه خارج می‌شوند، حتما پلیس متوقف کند.
هادیانفر تاکید کرد: در تمام شرکت‌های خودروسازی نمایندگان‌مان حضور دارند و شماره‌گذاری انجام می‌شود و باید همان‌جا خودرو به اسم مالک پلاک شده و از کارخانه خارج شود.
وی همچنین درباره نظارت پلیس راهور بر آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی گفت: روزی که من در راهور بودم، برای دریافت گواهی‌نامه پایه دو هنرجو باید ۲۳۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد، اما امروز به حدود ۲ میلیون تومان رسیده است!
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه نرخ‌گذاری آموزشگاه‌های رانندگی ارتباطی به پلیس راهنمایی و رانندگی ندارد، ادامه داد: متاسفانه این آموزشگاه‌ها تحت عنوان کانون در ستاد نرخ‌گذاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به دلایل مختلف قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و این موضوع از نظر ما استدلال درستی ندارد. البته ما در تلاش هستیم تا شرایطی را ایجاد کنیم تا بتوانیم گواهی‌نامه را ارزان‌ قیمت‌تر به مردم ارائه دهیم.
هادیانفر تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقدامات در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، اگر آموزشگاه‌ها نیز تمایل داشتند، می‌توانند در این بستر و بخش مشارکت داشته باشند به طوری که مردم نیز دچار زحمت نشوند. البته آنچه که در پلیس راهور در خصوص آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی به ما مربوط است، نحوه اجرای پروتکل‌ها، برگزاری آزمون‌ها و ... است.
وی ادامه داد: البته آموزشگاه‌ها نیز مشکلاتی دارند، به طور مثال مربیان آموزشگاه‌های رانندگی سوخت یارانه‌ای دریافت ‌نمی‌کنند و از سوخت آزاد استفاده می‌کنند. ما نیز در این زمینه مکاتبات زیادی با وزارت کشور داشتیم و درخواست کردیم، حتما این مشکل برطرف شود و سهمیه سوختی را به مربیان آموزشگاه‌‌های رانندگی اختصاص دهند تا هزینه‌‌های آن‌ها را کاهش دهد.

ارسال نظر