سلاجقه در راه اصفهان؛ این سفر نتیجه‌ای هم دارد؟

آقای رئیس اگر به اصفهان می آیید با دست پر و بدون وعده بیایید، اصفهان روزهای تئوری پردازی و وعده های آن سوی خرمن را سال‌هاست تحمل کرده است دیگر زمان آن رسیده که نسخه‌ای معجزه بخش برای این خطه با خود به ارمغان بیاورید.

سلاجقه در راه اصفهان؛ این سفر نتیجه‌ای هم دارد؟

ابرچالش آلاینده‌ها در اصفهان آنچنان سرو صدا به پا کرده و عوارض به همراه داشته که دیگر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را وادار به تصمیم برای حضور در اصفهان کرد. قرار است در این سفر معاون ریاست جمهوری در اصفهان و نمایندگان دستگاه قضائی و نظارتی، مصوبات سفر قبلی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اصفهان را پیگیری و با مسئولان و مدیرانی که مصوبات گذشته را بلاتکلیف گذاشته‌اند برخورد کنند. بدون شک مهمترین شرط برون رفت از مشکلات زیست محیطی استان داشتن برنامه راهبردی برای توسعه پایدار است، برنامه ای جامع که بتواند با نگاهی همه جانبه و فرا منطقه ای چالش محیط زیستی را در کوتاه ترین زمان حل کند. اصفهان چشم به راه آمدن رئیس سازمان محیط زیست است تا اندکی از دغدغه هایش را بازخوانی کند، دغدغه‌هایی که نای و نفس اصفهانی‌ها را گرفته است. محیط‌زیست در اصفهان روایتی است از شعارزدگی، استانی که سال‌هاست با مدیریت های نامناسب، چالش‌های بی‌شماری را در حوزه محیط‌زیستی تجربه می‌کند.

آقای رئیس اگر به اصفهان می آیید با دست پر و بدون وعده بیایید، اصفهان روزهای تئوری پردازی و وعده های آن سوی خرمن را سال‌هاست تحمل کرده است دیگر زمان آن رسیده که نسخه‌ای معجزه بخش برای این خطه با خود به ارمغان بیاورید. قانون های بدون ضمانت اجرا برای لب های تشنه و ریه های غرق در آلودگی اصفهان دیگر چاره ساز نیست. آقای رییس صدور مجوز های پیاپی ایجادی و توسعه‌ای در استان اصفهان در مدتی کوتاه شاید برای مسئولان دستاوردی مهم تلقی شود اما موافقت محیط زیست با این طرح‌ها آن هم در خطه‌‌ای که کم آبی و آلودگی هوا امانش را بریده، جای سوالات زیادی را به همراه دارد. آقای رییس مثنوی هفتاد من آلودگی هوا، تن بی‌جان زاینده‌رود و خشکی تالاب گاوخونی و رنج‌نامه فرونشست زمین در اصفهان بازیچه تبلیغاتی برای مسئولان شده و حرکتی اثرگذار برای التیام این دردها وجود ندارد. آقای رئیس لطفا با برنامه ای اصولی اما همراه با ضمانت اجرایی به اصفهان بیایید.

ارسال نظر