تعطیلی ادارات استان اصفهان پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۳

بمنظور مدیریت مصرف انرژی و پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا و همچنین افزایش دما، روز پنجشنبه هفته جاری(۲۱ تیر) دستگاه‌های اداری این استان تعطیل خواهند بود.

تعطیلی ادارات استان اصفهان پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بمنظور مدیریت مصرف انرژی و پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا و همچنین افزایش دما، روز پنجشنبه هفته جاری(۲۱ تیر) دستگاه‌های اداری این استان تعطیل خواهند بود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گرد و غبار افزود: به همین دلیل فردا چهارشنبه نیز زمان کاری ادارات استان در ساعت ۱۱ خاتمه می‌یابد.

وی اضافه کرد: البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در ایام یاد شده  به ارائه خدمات ادامه خواهند داد.

شیشه‌فروش گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و گرد و غبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم و ماندگاری آن از روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری، استان اصفهان با ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش دما مواجه می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این مصوبه پایداری شبکه برق در بخش‌های مختلف خانگی، صنوف و ... است، اظهار داشت: آزمون‌های سراسری در این بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی های سابق برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با کاهش مصرف برق خود در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به زمان عادی و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری با اولویت خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این راستا شرکت‌های برق نیز باید روی اقدامات این دستگاه‌ها در مدیریت بهینه مصرف خود نظارت ویژه و مستمر داشته باشد.

شیشه‌فروش اظهار کرد: همچنین همه دستگاه‌ها بایستی استفاده از دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف، تعویض لامپ‌های پرمصرف با کم مصرف، تعمیر کولرهای آبی و نصب سایه‌بان روی آنها و تعمیر کولرهای گازی  را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزین کردن پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ «ال ای دی»، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق ‌پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی نیز ضروریست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: دستگاه ‌های اجرایی مکلف اند از یک ساعت قبل از خاتمه کار، سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکین برق خانگی و صنوف نیز باید اقدام به نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، انجام تعمیر کولرها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف کنند.

وی با تأکید بر ممنوعیت هر اقدامی که به تشدید گرد و خاک و  انتشار آلاینده‌ها بیانجامد، گفت: خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ و ... نیز ممنوع است.

شیشه فروش، رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک بخصوص افراد آسیب‌پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد و ورزش نکردن در فضای باز در ایام یاد شده  را نیز ضروری توصیف کرد.

وی  اعلام کرد: ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گرد و غبار بطور مستمر اقدام به رصد و پایش شرایط ایجاد شده و صدور اطلاعیه‌ در باره کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌های اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌و‍‌گو با ایرنا با اشاره به افزایش دما از روز چهارشنبه هفته جاری و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در مناطق شمالی و شرقی استان  از افزایش پدیده ریزگردها به همراه کاهش میدان دید و تنزل کیفیت هوا در استان خبر داد.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار