خواب آلودگی عمده‌ترین دلیل تصادفات اصفهان/ تردد در جاده‌ها ۱۲ درصد افزایش یافت

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در حال حاضر خواب آلودگی در صدر تصادفات مرگبار در جاده‌های استان اصفهان قرار دارد.

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در حال حاضر خواب آلودگی در صدر تصادفات مرگبار در جاده‌های استان اصفهان قرار دارد.
به گزارش ایمنا، سرهنگ حسین پور قیصری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش با اشاره به آخرین وضعیت تصادف مرگبار اتوبوس اسکانیا و کامیون حامل سوخت در محور نطنز - بادرود اظهار کرد: این حادثه به دنبال برخورد خودروی حامل سوختی که از اراک حرکت کرده و به سمت میبد در حال حرکت بوده است، اتفاق افتاده است.
وی افزود: در این حادثه آتش سوزی شدید اتفاق افتاده است به دلیل ابعاد زیاد حادثه هنوز علت این حادثه مشخص نشده است.
رییس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون این حادثه ۱۹ کشته و ۲۶ مجروح داشته است، ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس دراین تصادف همکاری خوبی راداشته اند.
وی با بیان اینکه مسافران باید تا جایی که امکان دارد از مسافرت در شب هنگام خودداری کنند، ادامه داد: بسیاری از تصادفات به علت خستگی و خواب آلودگی بوده است. رانندگان باید در حاشیه امن جاده توقف کنند هر دو ساعت ، ۱۵ دقیقه استراحت کنند و مسافران از کمربند ایمنی استفاده کنند.
سرهنگ پورقیصری تجاوز به چپ را دومین عامل تصادفات استان اصفهان است، افزود: علت دو تصادف در هفته اخیر در اصفهان که شش کشته داشته است تجاوز از چپ یکی از خودروها بوده است.
وی با بیان اینکه در روستاها عزاداری‌ها در جاده‌های اصلی انجام می‌شود، ادامه داد: در این زمینه توصیه می‌شود این مراسمات در محورهای فرعی، حسینیه‌ها و مساجد انجام شود.
رییس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ویژه در سطح جاده‌های استان اصفهان گفت: در این طرح به ۳۷۸۴ راننده خدمات رسانی کردیم و برنامه هوشمند "همپا" را برای نشان دادن نقاط حادثه خیز در دسترس همگان قرار دادیم.
وی با بیان اینکه ۴۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری در پنج ماه امسال توسط سامانه سپهتند رصد شده است، گفت: در این زمینه با ۱۰ هزار و ۱۷۴ اتوبوس برخورد و اعمال قانون شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵ نقطه از جاده های استان اصفهان دوربین کنترل ثابت نصب کرده‌ایم، اضافه کرد: همچنین ۱۱۳ دوربین دستی و ۱۱۰ دستگاه تردد شمار برای مدیریت ترافیک جاده‌های استان نصب شده است.
سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه یک درصد کاهش تصادفات را در پنج ماهه امسال داشتیم ، اضافه کرد: این در حالی است که در شهریور ماه با افزایش خیلی زیادی در حوزه مرگ و میر تصادفات داشتیم.
وی به افزایش ۱۲ درصدی افزایش تردد در جاده‌ای استان اصفهان را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: آمار نهایی تردد خودروها در تعطیلات تابستان در مهر ماه اعلام خواهد شد.

ارسال نظر