خط ويژه برای دوچرخه ها

100 کیلومترخط ویژه برای دوچرخه ها در اصفهان ایجاد می شود تا صدای زنگ دوچرخه ها دوباره درکوچه پس کوچه های اصفهان بپیچد . روزگاری از اصفهان به عنوان دومین شهر دوچرخه سوارها در دنیا یاد می شد و تعداد دوچرخه ها در اصفهان از همه شهرهای ایران بیشتر بود و کمتر خانه‌ای وجود داشت که چند دوچرخه در آن نباشد،اما با حضور خودروها به تدریج دوچرخه ها از اصفهان رفتند تا اصفهان دیگر شهر دوچرخه نباشد. زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش سهم دوچرخه ها در اصفهان فراهم می شود تا اصفهان 1400 شهر دوچرخه ها شود.

100 کیلومترخط ویژه برای دوچرخه ها در اصفهان ایجاد می شود تا صدای زنگ دوچرخه ها دوباره درکوچه پس کوچه های اصفهان بپیچد . روزگاری از اصفهان به عنوان دومین شهر دوچرخه سوارها در دنیا یاد می شد و تعداد دوچرخه ها در اصفهان از همه شهرهای ایران بیشتر بود و کمتر خانه‌ای وجود داشت که چند دوچرخه در آن نباشد،اما با حضور خودروها به تدریج دوچرخه ها از اصفهان رفتند تا اصفهان دیگر شهر دوچرخه نباشد. زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش سهم دوچرخه ها در اصفهان فراهم می شود تا اصفهان 1400 شهر دوچرخه ها شود.

یكی از برنامه هایی كه با اجرای صحیح آن می توان تا حد قابل توجهی آرامش را به شهر اصفهان باز گرداند، توسعه مسیرهای دوچرخه است. طراحی مسیرهای دوچرخه سواری باید با معیارهای استاندارد و صحیح در بافت های مختلف محیط های شهری به ویژه در بافت های مرکزی شهرهمراه شود . برنامه ریزی فرهنگی برای استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل ونقل در مسیرهای اصلی و فرعی شهرمی تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تردد، آلودگی هوا و ترافیک های سنگین درون شهری را کاهش دهد. در چند سال اخیر شهرداری اصفهان در دو حوزه «تامین زیرساخت ها »و «فرهنگسازی » برا ی بازگشت دوچرخه ها به اصفهان تلاش کرده است .

سهم 3 درصدی دوچرخه در سفرهای شهری
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال های اخیر برای افزایش سهم دوچرخه در سفرهای شهری تلاش شده است، از سهم 15درصدی دوچرخه در اصفهان دهه 60 گفت و به روزهایی اشاره کرد که اصفهانی ها برای رسیدن به محل کار و تحصیل از دوچرخه استفاده می کردند .علیرضا صلواتی به کاهش سهم دوچرخه در سفرهای شهری اصفهان اشاره کرد و از به فراموشی سپردن دوچرخه ها گفت که به سهم 3 درصدی دوچرخه در سفرهای شهری منتهی شد .وی با تاکید بر اینکه کاهش سهم دوچرخه در سفرهای شهری نگران کننده بود و باید برای افزایش آن چاره ای اندیشیده می شد، از تمرکز مدیریت شهر بر تغییر نگرش شهروندان به استفاده از دوچرخه گفت و به تلاش های پویش مردمی ترافیک اصفهان در این حوزه اشاره کرد .

100 كیلومتر خط ویژه برای دوچرخه
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به تلاش های شهرداری اصفهان در حوزه های سخت افزاری ونرم افزاری برای افزایش سهم دوچرخه در سفرهای شهری اشاره کرد.صلواتی با بیان اینکه در بخش زیر ساخت ها ،100 کیلومتر مسیر ویژه برای دوچرخه ها طراحی شد که مصوبه نهادهای مسئول را گرفت،اعلام کرد : 100 کیلومتر مسیر ویژه طراحی شده برای دوچرخه ها ، هفته گذشته در شورای ترافیک استان مطرح و تصویب شد.وی با اشاره به اینکه در این هفته مصوبات ابلاغ می شود،از آغاز عملیات اجرایی مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر گفت . به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در سال گذشته دو مسیر ویژه دوچرخه در خیابان باغ گلدسته از خیابان کمال اسماعیل تا میدان امام حسین (ع) احداث شد.صلواتی به طراحی گیره های دوچرخه اشاره کرد و گفت: این گیره ها در مساجد، مدارس و مجتمع های تجاری نصب می شود تا شاهد آشفتگی دوچرخه ها در شهر نباشیم . به گفته وی گیره های دوچرخه طراحی شده همچنین در ایستگاه های سامانه تندرو و مترو نصب می شود تا زمینه یکپارچه شدن سفرها در شهر ایجاد شود.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به اقدامات نرم افزاری برای ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت : همراه با تبلیغات انجام شده در شهر برای استفاده از دوچرخه ، برنامه ویژه بفرمایید دوچرخه نیز از هفته نکوداشت اصفهان با مشارکت اتحادیه دوچرخه فروشی های اصفهان اجرا شد.

خرید 12 میلیارد تومان دوچرخه با طرح بفرمایید دوچرخه
به گفته صلواتی در یک ماه و نیم گذشته همزمان با اجرای برنامه ویژه بفرمایید دوچرخه 12 میلیارد تومان دوچرخه خریداری شده است .وی گفت که در مدت زمان اجرای این طرح شرایطی فراهم شد تا شهروندان اصفهانی برای خود و خانواده دوچرخه بخرند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تلاش مدیریت شهر برای رسیدن سهم دوچرخه در سفرهای شهری به 15 درصد در سال 1400 گفت و از شهروندان خواست برای بازگشت دوچرخه ها به اصفهان با مدیریت شهر همراهی کنند.صلواتی به نقش دوچرخه در سلامت شهروندان و کاهش ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت : اصفهان می تواند در زمینه استفاده از دوچرخه برای دیگر شهرها الگو شود.

ارسال نظر