مهرعليزاده: بروکراسی، ‌ام الامراض اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: در آغاز کار به من، گفتند که آب، اشتغال و محیط زیست مسئله اصلی استان اصفهان است اما آنچه نگفتند و ام الامراض این استان تلقی می‌شود، بوروکراسی است.

استاندار اصفهان گفت: در آغاز کار به من، گفتند که آب، اشتغال و محیط زیست مسئله اصلی استان اصفهان است اما آنچه نگفتند و ام الامراض این استان تلقی می‌شود، بوروکراسی است.

به گزارش ایسنا، محسن مهرعلیزاده در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان اظهار کرد: فعالان اقتصادی، اشتغال، معیشت، رفاه و درآمد مردم را تضمین می‌کند و بايد دستشان را بوسيد.

وی گفت: در آغاز کار به من، گفتند که آب، اشتغال و محیط زیست مسئله اصلی استان اصفهان است اما آنچه نگفتند و ام الامراض این استان تلقی می‌شود، بروکراسی است. کلید حل همه مسائل جامعه توجه به تولید، سرمایه‌گذاری، خدمات، تجارت و صادرات و حل مشکلات آن است و این جامعه رشد می‌کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیرانی که نتوانند از اختیارات خود به خوبی استفاده کنند و همیشه منتظر ابلاغ مرکز باشند، بدانند جایگاه شغلی خود را در حد کارمند تنزل داده‌اند و این در حالی است که بسیاری از مدیران حتی از اختیارات داده شده خود نیز به خوبی استفاده نمی‌کنند.

مهرعليزاده با اشاره به مشکلات صاحبان صنایع تصریح کرد: مدیری که 15 سال است، وضعیت املاک را مشخص نکرده، مجرم است. چه جرمی بالاتر از اینکه این همه فشار بیاورند برای کسی که می‌خواهد تولید کند.

وی افزود: سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی نیازی به دلسوزی ندارد، مدیری که کم‌کاری و کوتاهی می‌کند دلسوز نيست، به خودتان و به فرزندتان که بعد از تحصیلات دنبال کار می‌گردند، رحم کنید.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر کسی با سماجت ایستاده و کار خود را می‌کند، نادانی و جهالت است که در برابر او سنگ‌اندازی می‌کنند و فرماندار باید در برابر آن‌هایی كه سنگ‌اندازی می‌کنند، ایستادگی کند.

مهرعليزاده تصریح کرد: از من توقع تحلیل سیاسی نداشته باشید به من بگویید سرمایه‌گذارهایی که آمدند و رفتند چه کسانی بودند؟ آن‌ها را شناسایی و دعوت کنید. نیازها و استعدادهای شهر را شناسایی و مشکلات عمده صنعت مثل تفویض اختیار را شناسایی کنید.

وي ادامه داد: مدیر کارمند نیست، دولت کارش فقط سیاست‌گذاری کلان و تصویب قانون از مجلس و نظارت و کنترل بر آن است تا گیر کارها رفع شود اجرا باید به مردم واگذار شود و نظارت یعنی دولت مشکلات مردم را پیگیری و رفع کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: نگاه که مي‌گويد ما بی‌نیاز از بخش خصوصی هستیم باید عوض شود، بی‌نیازی از مردم یک مرض است که بعد از کشف نفت در دهه سی بر جان دولت‌ها افتاده است. اگر بخش خصوصی تولید نکند و مالیات ندهد، کارمند دولت حقوق ندارد تا زندگی کند.

مهرعليزاده گفت: نظر امام و رهبری از ابتدای انقلاب قطع وابستگی به نفت بوده است و امروز به کسری بودجه رسیده‌ایم. آن‌ها که متوجه نبودند متوجه شوند که باید این وابستگی به نفت قطع شود.

وی تصریح کرد: شرایط طوری است که باید بخش خصوصی فعالیت خود را با سرعت چند برابری انجام دهد و ما باید راه باز کنیم. وجدان سرمایه‌گذاری که برای ادامه حیات خود با وجود همه مشکلات پا برجا ایستاده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد، قابل ستایش است.

استاندار اصفهان گفت: کاشان نه فقط برای کاهش اشتغال و رفع بیکاری، منطقه مناسبی است بلکه می‌تواند به منطقه و قطب اقتصادی تبدیل شود و با توسعه اشتغال در کشور بدرخشد و توسعه صنعت، خدمات و اشتغال بیشتر از هر از نقطه دیگر جواب می‌دهد.

مهرعليزاده گفت: کاشان می‌تواند، تولید صادرات محور داشته باشد و این یکی از بهترین روش‌های توسعه امروز کشور است زیرا در بعضی از تولیدات، رقابت زیاد و بازار محدود است و در مورد قیمت هم محدودیت است در حالی که در صادارت با این مشکلات روبرو نیست.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار