ایمانی؛ غریب آشنا

خرید تازه امیر قلعه‌نویی پرورش‌یافته در همین فوتبال اصفهان است. اکبر ایمانی که حالا برای خودش اسم‌ورسمی پیداکرده فوتبال پایه را از سپاهان آغاز کرد و در همین باشگاه هم مراحل رشد و ترقی را پیمود.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : خرید تازه امیر قلعه‌نویی پرورش‌یافته در همین فوتبال اصفهان است. اکبر ایمانی که حالا برای خودش اسم‌ورسمی پیداکرده فوتبال پایه را از سپاهان آغاز کرد و در همین باشگاه هم مراحل رشد و ترقی را پیمود. او زمانی پیراهن تیم جوانان سپاهان را بر تن می‌کرد و در همان مقطع نشان داد که قابلیت رسیدن به مدارج عالی فوتبالی را دارد. البته باشگاه اصفهانی چندان به توانایی‌های ایمانی اعتماد نکرد و این بازیکن اهل پارس‌آباد مجبور شد تا به ذوب‌آهن کوچ کند. در دو فصلی که ایمانی با ذوب‌آهن در لیگ برتر بازی کرد تازه فوتبال ایران با بازی فانتزی او بیشتر آشنا شد و همین کافی بود تا زیر ذره ببین مربیان برود. او دو فصل نیز در فولاد خوزستان بازی کرد و در لیگ هفدهم به پدیده مشهد پیوست. نمایش‌های ایمانی در تیم مشهدی تااندازه‌ای چشم‌نواز بود که مربی سخت‌گیری چون کی روش را قانع کرد تا این بازیکن 25 ساله را به تیم ملی دعوت کند. ازاینجا دیگر ایمانی به یک بازیکن طراز اول فوتبال ایران تبدیل شد. کی روش در بازی با توگو و روسیه به بازیکن تازه‌وارد فرصت خودنمایی داد و چنین امتیاز بزرگی ارزش‌های فنی و البته قیمتی ایمانی چندین برابر کرد. ایمانی از معدود فوتبالیست‌های جوان ایرانی به شمار می‌رود که با سری بالا فوتبال بازی می‌کرد و توانایی دریبل زدن و ارسال پاس‌های مفید را دارد.

جدایی پر حرف‌وحدیث ایمانی از پدیده

اکبر ایمانی نیم‌فصل گذشته لیگ شانزدهم از فولاد خوزستان جدا شد و به پدیده مشهد پیوست. او یک نیم‌فصل با پیراهن این تیم خوش درخشید تا جایی که آنها تردیدی در تمدید قرارداد این فوتبالیست اردبیلی به خودشان راه ندادند. ایمانی آن زمان گفت «من چند پیشنهاد داشتم اما ترجیح دادم که در مشهد بمانم، در مشهد آرامش دارم و کار با آقای مهاجری نیز به من کمک زیادی می‌کند تا بتوانم راحت‌تر و بهتر در زمین حاضر شوم. نیم‌فصل بدی در فولاد داشتم و در آنجا آرامش را از من گرفتند که البته خوشحالم از این تیم جدا شدم و به پدیده آمدم. مطمئناً در پدیده به دنبال موفقیت هستم و برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کنیم. امیدوارم که بتوانم در این فصل عملکرد قابل قبولی داشته باشم و به تیمم کمک کنم تا در لیگ برتر بتوانیم موفق شویم.» صحبت‌های ایمانی در ابتدای فصل نشان از آن داشت که او می‌خواهد حداقل یک‌فصل به رضا مهاجری سرمربی تیمش کمک کند. اما ظاهراً شرایط آنگونه که او می‌خواسته پیش نرفته است. از سویی ایمانی می‌گوید باشگاه مشهدی بر اساس بندی که در قراردادش ذکرشده باید تا نیم‌فصل 45 درصد مبلغ قراردادش را پرداخت می‌کرده که چنین نشده است. بنابراین او این حق را داشته که یک‌طرفه قراردادش را فسخ کند. از سوی دیگر رضا مهاجری سرمربی پدیده می‌گوید که باشگاه‌های دیگر با پیشنهادهای بالای مالی ایمانی را هوایی کرده‌اند. مهاجری گفت «وقتی یک بازیکن از یک باشگاه به تیم ملی می‌رسد دیگر نباید به دنبال تیم هم‌تراز با پدیده باشد. این بازیکن باید به دنبال لژیونر شدن باشد و در این زمینه ایمانی تصمیم اشتباهی گرفت.»

تأکید قلعه‌نویی برجذب ایمانی

با جدایی مهدی مهدی پور از ذوب‌آهن نیاز به یک هافبک دفاعی قلدر و جوان در میانه زمین تیم اصفهانی به‌شدت احساس می‌شد. امیر قلعه‌نویی هم لیست مازاد سایر تیم‌های را زیر نظر داشت تا اگر بازیکنی قصد جدایی داشت و به درد تیمش می‌خورد با او وارد مذاکره شود. از شانس خوب سرمربی ذوب‌آهن اکبر ایمانی با باشگاه پدیده دچار مشکل شد و این بهترین فرصت برای قلعه‌نویی بود تا نیاز تیمش را با خرید این بازیکن برطرف کند. البته هفته پیش بحث حضور ایمانی در ذوب‌آهن مطرح شد اما خیلی زود دو طرف به این شایعه واکنش نشان دادند و آن را تکذیب کردند. غیبت ایمانی در بازی با سپاهان دوباره دامنه شایعات پیرامون پیوستن ایمانی به ذوب‌آهن را داغ کرد. سرانجام هم این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و باشگاه ذوب‌آهن به طور رسمی اعلام کرد به هافبک سابق پدیده به توافق رسیده است.

شکایت احتمالی باشگاه پدیده از ایمانی

موضوع جدایی ایمانی از پدیده هنوز به‌طور کامل حل‌وفصل نشده است. ظاهراً باشگاه پدیده قصد دارد از این بازیکن به دلیل فسخ یک‌طرفه قرارداد شکایت کند. بهروز وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه پدیده ازایمانی برای فسخ قرارداد شکایت کرده، گفت: باشگاه پدیده پیش‌ازاین اعلام کرده بود که فسخ ایمانی با این باشگاه مورد تأیید آنها نیست اما این نامه به‌منزله شکایت نیست. باشگاه پدیده حالا و بعد از عقد قرارداد ایمانی می‌تواند نسبت به این اتفاق شکایت کند. اگر مشخص شود که این بازیکن قرارداد خود را به‌صورت غیرموجه فسخ کرده است تا شش ماه از حضور در میدان های فوتبالی محروم و به پرداخت غرامت محکوم می‌شود. البته شرایط فسخ قرارداد در نیم‌فصل ممکن نیست مگر اینکه در قرارداد بازیکنان آمده باشد. در قرارداد ایمانی ذکرشده که اگر تا نیم‌فصل 45 درصد قرارداد را دریافت نکند، می‌تواند قرارداد را فسخ کند و او نیز با مسئولیت خودش این کار را انجام داد.»

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار