سپاهان بدون کرانچار در بوته آزمون

لیگ برتر از دیروز با برگزاری یک دیدار وارد هفته بیست و یکم شد. در تک بازی برگزارشده تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند؛ اما هفت بازی باقی‌مانده از این هفته مسابقات، امروز و فردا به سرانجام می‌رسد.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: لیگ برتر از دیروز با برگزاری یک دیدار وارد هفته بیست و یکم شد. در تک بازی برگزارشده تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند؛ اما هفت بازی باقی‌مانده از این هفته مسابقات، امروز و فردا به سرانجام می‌رسد. دربازی‌های امروز پارس جنوبی جم در خانه میزبان استقلال تهران خواهد بود. سپیدرود رشت با علی کریمی در میهمانی آبادانی‌ها شرکت کند، سایپا در خانه پذیرای پدیده می‌شود و گسترش فولاد در تبریز به مصاف نفت تهران می‌رود. تیم‌های صدرنشین و سوم جدول اما قرار است فردا به مصاف خود حریفان بروند. پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه شهر قدس با پیکان به نبرد خواهند پرداخت و فولادی‌ها هم در نقش‌جهان با سپاهان دیدار می‌کنند. رویارویی سیاه‌جامگان با تراکتورسازی تبریز هم سومین بازی فردا خواهد بود.

تیم فوتبال سپاهان، فردا در نخستین بازی که دیگر زلاتکو کرانچار را روی نیمکت خود نمی‌بیند با فولاد خوزستان روبرو می‌شود. طلایی پوشان اصفهانی که با موجی از تغییرات در یک هفته گذشته مواجه شدند باید با رهبری کریم قنبری به مصاف سرخ‌پوشان اهوازی بروند. فولادی‌ها در فصل جاری نتایج خیره‌کننده‌ای را به دست آورده‌اند و با یک بازی کمتر رتبه سوم جدول را در اختیاردارند. آنها در هفته بیستم باید به مصاف پیکان می‌رفتند اما به دلیل بدی آب‌وهوا این بازی به تعویق افتاد تا تنها تیم‌های لیگ برتری محسوب شوند که یک بازی کمتر نسبت به سایر حریفان انجام داده‌اند. فولادی‌ها لیگ هفدهم را با سیروس پورموسوی آغاز کردند. این مربی 46 ساله که دو فصل پیش با ویسی، استقلال خوزستان را به‌عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم رساند در فصل بعد و بعد از جدایی ویسی در تیم آبی‌پوش خوزستانی ماند و نتایج شگفت‌انگیزی با این تیم که بیشتر بازیکنانش را ازدست‌داده بود به دست آورد. کسب رتبه هفتمی جدول، نام پورموسوی را حتی از ویسی بیشتر بر سر زبان‌ها انداخت. به‌ویژه اینکه استقلالی‌ها در لیگ قهرمانان هم آبرومندانه بازی کردند. با این شرایط فولادی‌ها تردیدی در سپردن هدایت تیمشان به این مربی اهوازی به خود راه ندادند. پورموسوی هم تاکنون که بیست هفته از این رقابت‌ها سپری‌شده، پاسخ اعتماد باشگاه سازنده فولاد را داده است. آنها در 19 هفته گذشته هشت بار موفق به شکست حریفان شده‌اند و تنها دوشکست در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است. این آمار فولادی‌ها را پس از پرسپولیس به‌عنوان دومین تیم مقاوم و کم شکست لیگ معرفی می‌کند. با این اوصاف سپاهانی‌ها فردا باید از حریف سرسختی پذیرایی کنند.

قنبری سیستم کرانچار را به هم می‌ریزد؟!

کرانچار در نیم‌فصل دوم تیمش را با سیستم 3-4-3 لوزی به میدان می‌فرستاد. در این سیستم دفاع سه‌نفره زرد پوشان اصفهانی باید مقابل حمله‌وران تیم‌های لیگ مقاومت می‌کرد. این مدل بازی اگرچه تعداد نفرات حاضر در حمله را افرایش داد اما مدافعان سپاهان هرگز اینگونه در دفاع از دروازه خودی موفق عمل نکردند تا دو شکست در پنج بازی نصیب آنها شود. در بازی فردا اما احتمالاً قنبری به همان سیستم چهار دفاع بازخواهد گشت تا کمربند جلو دروازه تیمش را محکم‌تر کند. در خط هافبک هم اگر علی کریمی شرایط بازی را داشته باشد با همراهی رسول نویدکیا نبض میانه میدان تیمشان را در دست خواهند گرفت. البته سپاهانی‌ها با محرومیت سعید آقایی و مهدی رحیمی در این منطقه از زمین، دچار مشکل جدی خواهند بود. اینکه کدام بازیکنان جایگزین محرومان تیم خواهد شد موضوع مبهم داستان است. شاید مهرداد محمدی در بازی با فولاد از سر اجبار نقش مدافع چپ را ایفا کند. در فاز حمله هم سپاهانی‌ها جدا از ساسان انصاری به هنرنمایی جلال‌الدین علیمحمدی آن‌هم درصورتی‌که به این بازی برسد، مهدی شریفی، حسین پاپی، رضا میرزایی و مروان حسین. ادن حسنی چشم امید دوخته‌اند. البته همه این گمانه‌زنی‌ها بستگی به نفراتی دارد که قنبری در بازی فردا از آنها استفاده کند.

چشم امید سپاهانی‌ها به انصاری

ساسان انصاری با هفت گل زده یکی از بهترین گلزنان فصل جاری تیم اصفهانی به‌حساب می‌آید، این بازیکن نورآبادی فصل پیش 16 بار برای تیم فولاد گلزنی کرد و عنوان دومین گلزن برتر لیگ شانزدهم را به خود اختصاص داد. همین موضوع شم گلزنی، سپاهانی‌ها را ترغیب کرد تا انصاری را از چنگ تیم‌هایی که خواهان استخدام او بودند خارج کرده و به اصفهان بیاورند. البته انصاری در نیم‌فصل نخست انتظارات را برآورده نکرد اما در نیم‌فصل دوم شرایط بهتری پیداکرده و تاکنون که پنج هفته از مسابقات گذشته، سه بار توپ را به تور دروازه حریفان دوخته است. پس چندان بیراه نیست که قنبری سرمربی موقت طلایی پوشان اصفهانی در بازی فردا هم‌چشم امید به ساق‌های او بدوزد.

حسن بیت سعید مؤثرترین فولادی نیم‌فصل دوم

نخستین خرید فولاد خوزستان در پنجره زمستانی تبدیل به مؤثرترین و امتیازآورترین بازیکن فولادی‌ها در نیم‌فصل دوم شده است. فولاد خوزستان در نیم‌فصل دوم لیگ جاری شش امتیاز کسب کرده و بیشتر این امتیازات را مدیون حسن بیت‌سعید مهاجم سوسنگردی است که در پنجره زمستانی به این تیم اضافه شد. بیت‌سعید در یک بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی و سه بازی به‌عنوان بازیکن ثابت برای فولاد خوزستان به میدان رفته و در 300 دقیقه حضورش در میدان با زدن سه گل و ارسال یک پاس گل تبدیل به مهاجم نخست تیم اهوازی و امتیازآورترین بازیکن فولاد در نیم‌فصل دوم شده است. بیت‌سعید با میانگین یک گل زده در هر 100 دقیقه بازی، گلزن‌ترین بازیکن این فصل فولاد خوزستان نیز به شمار می‌رود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار