برگشت هزینه‌های ثبت‌نام ناقص کارت ملی هوشمند تا ۲۰ اسفند

در پی تماس‌ها و پیامک‌های مکرر برخی شهروندان مبنی براینکه در سامانه جدید ثبت‌نام کارت‌ملی هوشمند هزینه‌ای از حساب بانکی آنها کسر می شود ولی فرآیند نوبت‌دهی به صورت کامل صورت نمی‌گیرد، سخنگوی سازمان ثبت‌احوال اعلام کرد که این موضوع به زودی برطرف خواهد شد و این مبالغ کسر شده در صورت عدم ثبت نوبت دهی به زودی به حساب شهروندان بازگردانده خواهد شد.

در پی تماس‌ها و پیامک‌های مکرر برخی شهروندان با ایسنا مبنی براینکه در سامانه جدید ثبت‌نام کارت‌ملی هوشمند هزینه‌ای از حساب بانکی آنها کسر می شود ولی فرآیند نوبت‌دهی به صورت کامل صورت نمی‌گیرد، سخنگوی سازمان ثبت‌احوال اعلام کرد که این موضوع به زودی برطرف خواهد شد و این مبالغ کسر شده در صورت عدم ثبت نوبت دهی به زودی به حساب شهروندان بازگردانده خواهد شد.

سیف الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در پورتال جدید سامانه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند ابتدا نوبت‌دهی انجام و سپس هزینه‌ای دریافت می شود، گفـت: کسانی که به دلیل تغییر پورتال در هفته‌های گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و مبالغی از حسابشان کسر شد اما نوبت‌دهی به منظور ثبت‌نام انجام نشد، به زودی این مبالغ کسر شده به حسابی که از آن پول واریز شده بازگردانده خواهد شد.

وی ادامه داد: با "سامانه سداد" بانک ملی هماهنگی‌هایی انجام شده است و در حال مشخص کردن جامعه هدف هستیم تا تعداد افرادی که در کل کشور با این مشکل مواجه شدند مشخص شوند. سپس این آمارها در اختیار سامانه سداد گذاشته خواهد شد و مبالغ دریافتی نیز به حساب واریزکننده بر خواهد گشت یعنی مردم نگران هزینه‌های کسر شده از حساب‌هایشان نباشند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال با بیان اینکه این مشکل حداکثر تا ۲۰ اسفندماه برطرف خواهد شد، اظهار کرد:اگر بعد از زمان مشخص شده هنوز برخی از شهروندان این مبالغ به حسابشان بازنگشت می‌توانند با سازمان ثبت‌احوال وشماره‌های ۶۰۹۰۲۷۱۹ یا۶۰۹۰۲۷۱۶ تماس بگیرند و این مشکلشان را با خدمات شهروندی سازمان ثبت‌احوال مطرح کنند.

ارسال نظر