هدف از طرح ترافیک کسب درآمد نیست

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قطعاً هدف ما از اجرا کردن طرح ترافیک درآمد نیست، هزینه‌ای که از مردم گرفته می‌شود در همین طرح آمده که باید برای مقابله با آلاینده‌ها و نیز هوشمندسازی حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قطعاً هدف ما از اجرا کردن طرح ترافیک درآمد نیست، هزینه‌ای که از مردم گرفته می‌شود در همین طرح آمده که باید برای مقابله با آلاینده‌ها و نیز هوشمندسازی حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند.
علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص طرح ترافیک جدید اصفهان با تاکید بر این که باید ترافیک مرکز شهر را مدیریت کنیم، اظهار کرد: ترافیک، کمبود جای پارک و مشکلاتی از این دست از یک سو و آلودگی هوا از سوی دیگر دو ضرورتی است که ما را ملزم به بهبود شرایط ترافیکی می‌کند.
وی با اشاره به سخت شدن تردد در خیابان‌های مرکزی افزود: خانواده‌هایی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند همیشه از پارک خودرو در مقابل منازلشان گلایه دارند، مدیریت ترافیک مرکز شهر جزء مطالبات شهروندان است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که هر کیلومتر مترو 200 میلیارد تومان هزینه دارد، ادامه داد: رفتار حمل و نقلی شهروندان باید تغییر کند و از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده شود.
وی با بیان این که طرح زوج و فرد کارساز نبود، اذعان داشت: خانواده‌هایی که دو خودرو با دو شماره پلاک داشتند می‌توانستند هر روز در مرکز شهر تردد کنند از طرف دیگر مقطعی بودن این طرح از نقاط ضعف آن بود.
نصر اصفهانی تصریح کرد: با توجه به این موارد، موضوع طرح ترافیک و محدودیت تردد مطرح شد، دانشگاه اصفهان و صنعتی در یک کار مشترک روی این طرح کار مطالعاتی لازم را انجام دادند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و این هفته در صحن علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.
وی با بیان این که در این طرح کسانی که برای حضور در مرکز شهر ضرورت دارند باید مبلغی را به عنوان عوارض پرداخت کنند، گفت: قرار است تا دو ماه آینده اطلاع‌رسانی لازم در خصوص این طرح برای شهروندان انجام شود.
نصر اصفهانی تاکید کرد: قطعاً هدف ما از اجرا کردن طرح ترافیک درامد نیست، هزینه‌ای که از مردم گرفته می‌شود در همین طرح آمده که باید برای مقابله با آلاینده‌ها و نیز هوشمندسازی حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این محدودیت، به دنبال این هستیم که حمل و نقل عمومی را طوری مدیریت کنیم که شهروندان از این طریق دسترسی آسان‌تری به مرکز شهر داشته باشند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سؤال که محدوده این طرح همان محدوده زوج و فرد است یا نه، پاسخ داد: در ابتدا محدوده طرح جدید مشابه طرح زوج و فرد خواهد بود اما ممکن است به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار