فضاسازی شهری رنگ و بوی محرم میگیرد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از فضاسازی سطح شهر با المان های "اشک و محرم" و "پرچم های ویژه همزمان با آغاز ماه محرم" خبر داد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از فضاسازی سطح شهر با المان های "اشک و محرم" و "پرچم های ویژه همزمان با آغاز ماه محرم" خبر داد.
حسن موذنی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: ۶۰۰ المان اشک مزین با جملات عربی و فارسی "ای کشته اشک ها" و "یا قتیل العبرات" در بزرگراههای حلقه سوم ترافیکی، زیرگذرهای داخل شهری، میدان امام حسین (ع) و عرشه پلهای سطح شهر نصب میشود.
وی افزود: همچنین المانهای ویژه محرم در میدان امام حسین (ع) مقابل شهرداری مرکزی شهر اصفهان نصب خواهد شد، تمامی پلهای مناطق مختلف شهر اصفهان همزمان با آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با پرچمهای سبز و مشکی مزین شدند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامهها و سیاستهای راهبردی در دستور کار این سازمان، ادامه داد: ارتقاء کیفی فضاهای عمومی شهر، طراحی فضاهای پیاده، شناسایی نمادها و ساختمانهای فاخر، تنوع بخشی درآمد سازمان، استفاده از المانهای زیباسازی در اجرای پروژههای عمرانی و برخورداری پروژههای عمرانی از پیوست زیباسازی، تغییر مبلمان چهارباغ و الگوگیری از سبکهای معماری قدیم از برنامهها و سیاستهای در دست اقدام سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است.
وی با اشاره به طرح جامع زیباسازی شهر گفت: این طرح به عنوان تکمیل کننده طرحهای جامع شهری و تفصیلی شهر اصفهان، زیباسازی شهر را متحول میکند و تبعات مثبتی را در پی خواهد داشت که شهروندان این تاثیرات را با چشم خود خواهند دید.
موذنی ادامه داد: طرح جامع زیباسازی شهر اصفهان پس از تکمیل مطالعات، اجرایی خواهد شد و در نظر داریم با شناسایی مشاوران برجسته و ارایه شرح خدمات طرح به آنها از نظرات این قشر در بخش اجرای طرح استفاده کنیم.