وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کارت زرد گرفت

عملکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای موجب دریافت کارت زرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس شورای اسلامی شد.

عملکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای موجب دریافت کارت زرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایمنا، در جریان طرح سوال نصرالله پزمانفر نماینده مشهد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نظارت بر عملکرد ضعیف و شائبه دار بنیاد ملی بازی های رایانه ای و مدیرعامل آن ، نهایتا این سوال به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۸۰ رأی موافق، ۸۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه از توضیحات وزیر قانع نشدند.

در جریان رسیدگی به این سوال احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح طرح سوال نصرالله پژمانفر از سید عباس صالحی گفت: در اجرای ماده (۲۰۹) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال نصرالله پژمانفر در جلسه روز سه شنبه مورخ ۹ مرداد ۹۷ این کمیسیون با حضور ۱۲ نفر از نمایندگان کمیسیون، نماینده سوال کننده و وزیر مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند ۳ ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال شد.

در جریان این جلسه، نصرالله پزمانفر نیز در توضیح سوال خود از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: بازی‌های رایانه‌ای تأثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت آینده‌سازان کشورمان دارد و این در حالی است که امروزه این بازی‌ها علاوه بر ابزار درآمدی به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه شاهد گسست نسلی و فاصله بین فرزندان و والدین هستیم که این امر تصادفی نیست، اظهار کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شد تا مشکلات مذکور برطرف شود، براین اساس در بند (۳) ماده (۲) اساسنامه بنیاد یاد شده آمده است "تدوین سیاست‌های حمایتی و تشویقی در زمینه تهیه، تولید، واردات، صادرات و توزیع بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد و بخش خصوصی به منظور ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعریف سیاست‌های مناسب برای مقابله با بازی‌های مضر و مخرب" باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سهم بازی‌های خارجی از بازار کشورمان ۸۶ درصد بوده و نهایتاً بازی‌های داخلی ۱۴ درصد سهم دارند، افزود: متأسفانه در این بازی‌ها که با تخلف در دسترس آینده سازان این کشور هستند محتواهایی مانند خلاف جنسی، القاء کفر، تضییع دین، همجنس‌گرایی، آموزش انواع جرم‌ها مانند سرقت، قتل‌های دسته جمعی، روابط جنسی و غیره مشاهده می‌شود.

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اذهان فرزندان این سرزمین در فضای مجازی مورد هجمه بازی‌های مذکور قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته امروزه توجه به هویت ملی کاهش یافته است، بر این اساس باید سوال کرد چرا نسبت به مسائل فرهنگی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی بی‌توجهی رخ داده است.

پژمانفر تاکید کرد: باید گفت که کودتای فرهنگی در کشورمان رخ داده و فرزندانمان در مواجهه با شدیدترین هجمه‌ها هستند و بر این اساس مجموعه مذکور در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرده است.


ارسال نظر