توسعه مترو در شرایط اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نیست
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه مترو در شرایط اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نیست و اگر اعتبار چند صد میلیونی مترو را خرج «بی آر تی» و تراموا می کردیم نتیجه بهتری می گرفتیم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه مترو در شرایط اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نیست و اگر اعتبار چند صد میلیونی مترو را خرج «بی آر تی» و تراموا می کردیم نتیجه بهتری می گرفتیم.
به گزارش مهر، مهدی مقدری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص طرح دو فوریتی فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین اعتبار ایجاد زیرساختهای لازم برای خطوط بی آر تی اصفهان، اظهار داشت: در صورتی که اعتبار هزینه شده برای مترو را برای توسعه تراموا و بی آر تی صرف می کردیم، با هزینه کمتری امکان توسعه وجود داشت و دیگر نیازی به تخریب زمین نبود.
وی که موافق اجرای این مصوبه بود، گفت: اگر از نظر عدد و رقمی هم بسنجیم از ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، دولت ۱۰۰ میلیارد تومان آن را در یک دوره چهار ساله بازپرداخت می کند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با داشتن رای موافق در خصوص این طرح ادامه داد: با اجرای این مصوبه زیرساخت کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست فراهم می شود و این هزینه ای برای رفاه حال شهروندان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین عمر اتوبوس ها ۹ سال است که چندین بار تعمیر شده است، ادامه داد: هر باری هزینه زیادی برای تعمیر اتوبوس ها داده می شود که با استفاده از وام و سودی که دولت پرداخت می کند سریعتر می توانیم شاهد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باشیم.
پور محمد شریعتی نیا اظهار داشت: مردم از خط بی آر تی رضایت کامل دارند.
اجرای طرح فروش اوراق مشارکت بدهی زیادی را بر شهر تحمیل می کند
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان مخالف این پروژه با طرح دو سوال که سود این اوراق مشارکت چقدر است و چقدر از آن صرف زیرساخت ها و چقدر صرف خرید اتوبوسها می شود، گفت: از ۲۲۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت تنها ۲۰ میلیارد تومان آن صرف زیرساخت ها و ۲۰۰ میلیارد آن صرف خرید اتوبوس می شود که بین ۱۰ تا ۱۵ سال آینده فرسوده می شود و هیچ منبع سرمایه گذاری ندارد.
کوروش خسروی افزود: سود ۲۴ درصدی اوراق مشارکت نیز باعث می شود که ما طی چهار سال باید معادل ۴۴۰ میلیارد تومان پس بدهیم و این باعث می شود که ما چهار سال دیگر چه خود مدیر باشیم و چه افراد دیگر مدیران شهر باشند بدهی زیادی را به بار می آوردیم.