حذف موازی کاری‌ها در صدور پروانه با سیستم شهرسازی الکترونیک

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از دو سال گذشته با اجرای سیستم شهرسازی الکترونیک، پروانه ساختمانی و پایان کارساختمان‌ها را به صورت الکترونیکی و هوشمند صادر کرده و این اقدام باعث حذف فرایندهای دستی، موازی کاری‌ها و شفافیت در محاسبات شده است.

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از دو سال گذشته با اجرای سیستم شهرسازی الکترونیک، پروانه ساختمانی و پایان کارساختمان‌ها را به صورت الکترونیکی و هوشمند صادر کرده و این اقدام باعث حذف فرایندهای دستی، موازی کاری‌ها و شفافیت در محاسبات شده است.

مسعود اشرفی مجد در گفت وگو با ایمنا اظهارکرد: خوشبختانه گام‌های اساسی و مهمی از سوی مدیریت شهری و معاونت شهرسازی برای تسهیل در روند صدور پروانه گواهی عدم خلاف و پایان کار ساختمان‌ها برداشته شده که برخی روال‌های موازی و سلیقه‌ای زمان گذشته را حذف و وحدت رویه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از دو سال گذشته نسبت به نصب سیستم شهرسازی الکترونیک ورود کرده و درخواست‌های مردم را به صورت الکترونیکی و هوشمند صادر کرده است، افزود: یکی از اقدامات در فرایند صدور پروانه به جهت شفافیت در فرایندها، محاسبات هوشمند پروانه ساخت است، با این اقدام محاسبات درآمدی و صدور پروانه به صورت هوشمند و فاکتورها به صورت الکترونیکی بدون دخالت دست انجام می‌شود.

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به فرایند سیستمی انجام بیمه‌های ساختمانی، گفت: قبلا مردم باید نامه بیمه ساختمان را به صورت دستی از شهرداری دریافت و با مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی مراحل مربوطه را سپری می‌کردند، اما در حال حاضر این فرایند حذف و بیمه به صورت الکترونیکی استعلام و پاسخ آن نیز به صورت الکترونیکی به شهرداری اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه تصدیق آنلاین گواهی با قابلیت پاسخگویی ۲۴-۷ یعنی در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به شهروندان اجرایی شده است، تصریح کرد: راه اندازی سامانه تصدیق گواهی یکی از پشتوانه های حمایت از حقوق مردم است.

اشرفی مجد ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی پروژه شهرسازی الکترونیک، پاسخگویی امن و دقیق به مراجعان در هر زمان از شبانه روز و هر روز هفته بوده است، بر آن شدیم تا سامانه تصدیق آنلاین گواهی۲۴-۷ را راه اندازی و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا از این پس شهروندان بتوانند با مراجعه به سایت esup.isfahan.ir و با ورود کد یکتای ۱۶ رقمی ذیل هر گواهی صادره و یا اسکن بارکد مندرج روی آنها، از صحت گواهی صادره از طریق گوشی های همراه خود؛ مطمئن شوند؛ استفاده از این قابلیت نه نیاز به رمز عبور دارد و نه به کُد کاربری و برای همه شهروندان به صورت رایگان قابل استفاده است.

رییس اداره شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی با جمع سپاری خدمات، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان برای انجام امور به شهرداری مناطق مختلف نخواهد بود.


ارسال نظر