۸۰۰ کیلومتر راههای شریانی استان اصفهان خراب است
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان گفت: از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راههای این استان، ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد.
به گزارش ایرنا، فرزاد دادخواه روز شنبه در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: برای بهسازی و لکهگیری راههای شریانی این استان، نزدیک به ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی یادآور شد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال برای لکهگیری و روکش آسفالت راهها اختصاص یافت و امسال نیز جهت نوسازی، بهسازی و لکهگیری راههای شریانی این استان ۴۰۰ میلیارد ریال پیشبینی شده است.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان با بیان اینکه نگهداری راهها، وظیفه اصلی راهداری است، اظهار داشت: بیشترین خرابی راههای استان در محورهای اردستان، نائین، خور و بیابانک و کوهپایه شناسایی شدند.
وی همچنین بیان کرد: وضعیت رویه راههای استان اصفهان نیز نامناسب است و از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ قیری به این اداره کل اختصاص داده نشده که البته قرار است این مشکل در شهریورماه بهبود پیدا کند.
۶۰ کیلومتر از راههای روستایی اصفهان بهسازی و آسفالت میشود
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان در ادامه گفت: بر اساس ابلاغ جدید ریاست جمهوری، بهسازی و آسفالت ۲ هزار کیلومتر از راههای روستایی در کل کشور تا پایان سالجاری در قالب طرح ابرار (اقدام برای راههای روستایی) جزو وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.
وی افزود: در راستای این طرح ۶۰ کیلومتر از راههای روستایی استان اصفهان برای بهسازی و آسفالت در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای قرار گرفت.
دادخواه با اشاره به اینکه هیچگونه اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح بهسازی و آسفالت راههای روستایی استان وجود ندارد، تصریح کرد: این کار جهادی در مرحله اول به صورت امانی و با استفاده از ماشینآلات و تجهیزات ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان برای اصلاح راههای روستایی انجام می شود.
معاون فنی و نظارت ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان نیز در ادامه اظهارداشت: ۴۹ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در استان فعال بوده و اصفهان در این زمینه صاحب رتبه نخست کشور است.
محمد صلواتی با اشاره به افزوده شدن سه مجتمع خدماتی رفاهی جدید به ظرفیت گردشگری استان اصفهان همزمان با هفته دولت امسال عنوان کرد: ایجاد رفاه، کاهش حادثههای رانندگی، ارتقای امنیت در سفر و توسعه گردشگری از جمله علتهای این مهم بود.
وی اضافه کرد: بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان خودرو، رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز، استراحت در مجتمعهای خدماتی رفاهی از جمله مواردی است که باید از سوی همه رسانهها فرهنگ سازی شود.
معاون فنی و نظارت ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد افرادی که در تصادفها جان خود را از دست دادند در لحظه حادثه، کمربند ایمنی خود را نبسته بودند و بیش از ۹۰ درصد موتورسواران نیز همچنان از کلاه ایمنی استفاده نمیکنند.
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه نخست کشور را دارد.
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین راهی و بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل و بار استان اصفهان فعالیت میکنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل میشود.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.