نگاهی به بازی «همستر کامبت»

تب همستر، اصفهانی‌ها را نگرفت

«همستر کامبت» جدیدترین ترند این روزهای تلگرام است که کاربران ایرانی را به‌شدت درگیر کرده است. یک بازی رمزارزی که در آن همسترهای کاربران با یکدیگر رقابت می‌کنند تا سود بیشتری کسب کنند و کاربران با ضربه‌زدن به صفحه گوشی سکه دریافت می‌کنند. تب همستر علی‌رغم فیلترینگ تلگرام، بسیار فراگیر شده است اما

تب  همستر، اصفهانی‌ها را نگرفت

«همستر کامبت» جدیدترین ترند این روزهای تلگرام است که کاربران ایرانی را به‌شدت درگیر کرده است. یک بازی رمزارزی که در آن همسترهای کاربران با یکدیگر رقابت می‌کنند تا سود بیشتری کسب کنند و کاربران با ضربه‌زدن به صفحه گوشی سکه دریافت می‌کنند. تب همستر علی‌رغم فیلترینگ تلگرام، بسیار فراگیر شده است اما نکته جالب‌توجه این است که این بازی رمز ارزی استان‌های غربی کشور را بیشتر درگیر کرده و استان‌های مرکزی از جمله اصفهان از این بازی استقبال زیادی نکرده‌اند. این موضوع را می‌شود از نتایج جستجو در گوگل و هم چنین داده‌های مربوط به کانال‌های تلگرام فروش سکه این بازی متوجه شد. جغرافیای این بازی در جهان نیز قابل‌توجه است هند و روسیه به ترتیب کشورهایی هستند که بیشترین استقبال را از این بازی رمز ارزی تا به امروز داشته‌اند پس از این دو کشور ایران بیشترین کاربر این بازی را از آن خودکرده است. «همستر کامبت» در ۶ فروردین ۱۴۰۳ راه‌اندازی شده و تاکنون ۱۱۶ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.

بازی «همستر کامبت» چیست؟

همستر کامبت یک بازی تلگرامی است که کاربر در آن می‌تواند فقط با ضربه‌زدن ساده‌روی نمایشگر گوشی خود، سکه‌های مجازی کسب کند؛ سکه‌هایی که احتمال تبدیل به ایردراپ و در نهایت تبدیل به پول واقعی را دارند. البته قیمت همستر کامبت تا زمانی که این پروژه در صرافی‌ها لیست نشود، مشخص نخواهد بود.

هرچند در حال حاضر همستر کامبت فقط یک بازی است، احتمال ایردراپ آن وجود دارد. این یعنی احتمال دارد افرادی که سکه‌های داخل بازی را جمع‌آوری می‌کنند بتوانند آن را به پول واقعی (دلار) تبدیل کنند.

پیش از هر چیز ابتدا باید وارد ربات تلگرامی بازی همستر شوید. برای این کار باید لینک بازی همستر تلگرام را پیدا کنید. برای دریافت لینک بازی همستر تلگرام می‌توانید در نوار جستجوی این پیام‌رسان نام همستر را به انگلیسی بنویسید یا آن را از طریق یکی از دوستان خود دریافت کنید. اگر توسط یکی از دوستانتان به بازی دعوت شوید، هم به شما و هم به دوستتان مقداری همستر کوین داده می‌شود؛ همستر کوین، همان سکه‌هایی است که در بازی جمع می‌کنید و احتمالا در آینده باارزش می‌شوند.

با ورود به بازی همستر تلگرام پنل مدیریتی آن در ربات همستر در اختیارتان قرار می‌گیرد. این پنل چند بخش مختلف دارد. در صفحه اصلی همستر سکه‌ای قرار گرفته که روی آن تصویر همستر بامزه‌ای حک شده و هنگامی‌که به مراحل بالاتر می‌روید، همستر شما هم قدرتمندتر می‌شود. با هر بار افزایش سطح همستر، تعداد همستر کوین به‌ازای هر کلیک و ظرفیت ماین این سکه افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار برای جمع‌کردن سکه همستر باید روی تصویر همستر کلیک کنید تا مقداری همستر کوین دریافت کنید.

 

عدم استقبال اصفهانی‌ها از بازی

همان‌طور که اشاره شد آینده این بازی هنوز مشخص نیست بنابراین ممکن است کاربر ساعت‌ها وقت خود را برای ضربه‌زدن به گوشی هدر دهد اما خبری از نقدشدن سکه‌ها نباشد یا ارزش سکه‌ها بسیار اندک و ناچیز باشد که احتمال دوم قوی‌تر است و این احتمال هم وجود دارد که سکه‌ها به رمزارز نایت کوین تبدیل شده و کاربر بتواند آنها را در صرافی‌های ویژه تبدیل به دلار کند هرچند این موضوع هم برای کاربران ایرانی در هاله‌ای ابهام است. درهرصورت این بازی تب تندی در کشور ایجاد کرده و در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با بیشترین اقبال روبه‌رو شده است اما آنچه جالب‌توجه است عدم استقبال استان‌های مرکزی از جمله اصفهان، یزد، سمنان، کرمان و حتی استان‌هایی مانند تهران و قم به این بازی است. به نظر می‌رسد مشخص نبودن منابع مالی و درآمدزا بودن این بازی سبب شده تا استان‌های مرکزی تمایلی به این بازی پیدا نکنند.

ins

همستر و میل به پول‌دار شدن بدون تلاش

بازی «همستر کامبت» مانند سایر بازی‌های کریپتویی بر میل کاربران به ثروت بادآورده و بدون تلاش تمرکز کرده‌اند و کاربران ایرانی نیز که نشان داده‌اند علاقه بسیار زیادی به درآمدهای نجومی بدون تلاش و در مدت کوتاه دارند بیش از سایر کشورها به سمت این بازی کشیده شده‌اند و همین موضوع به‌شدت نگران‌کننده است. کاربران این بازی را بیشتر رده سنی بین 20 تا 30 تشکیل می‌دهند رده سنی که در بهترین زمان سنی خود برای کار و تلاش قرار گرفته‌اند اما  مشکلات اقتصادی و بیکاری سبب شده تا این قشر جوان به‌جای کار و تلاش به سمت این بازی‌ها هدایت  شوند.

داغ‌شدن بازار کلاهبرداری‌ها و هشدار پلیس فتا

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در واکنش به بازی همستر کامبت در تلگرام اعلام کرده: «در حال حاضر در حال تحلیل فنی آسیب‌ها و تهدیدات و ارزیابی موضوع هستیم.» این اولین اظهارنظر رسمی پلیس فتای ایران درباره این بازی پرطرف‌دار بود. اما نکته مهم درباره این بازی پرطرف‌دار کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت‌هایی است که اقدام به فروش سکه و توکن این بازی می‌کنند و یا با فریب کاربران و دریافت مشخصات حساب‌های بانکی آنها مدعی‌اند که قادر به‌نقد کردن رمزارزهای این بازی هستند. در پشت پرده هردو مورد کلاه بردارانی هستند که یا خبری از سکه و توکن وجود ندارد و پول شما برای هیچ پرداخت می‌شود یا به درگاه ناامنی متصل می‌شوید که با اضافه‌کردن مشخصات، حسابتان خالی می‌شود. در مورد بعدی و ادعای نقدکردن رمزارزها تاکنون هیچ خبری مبنی بر نقدشدن سکه‌های این بازی توسط تلگرام و سازندگان این بازی کریپتویی منتشر نشده بنابراین این کلاهبرداران هستند که مدعی می‌شوند سکه‌های شما را به‌صورت رمزارز یا دلار تبدیل می‌کنند همین موضوع می‌تواند سبب شود که مشخصات بانکی و یا کیف پول رمز ارز شما مورد سرقت قرار بگیرد.

عکس دوم

درهرصورت چه خوشمان بیاد یا نه، بازی «همستر کامبت» در میان جوانان فراگیر شده است اما پلیس فتا در امر آگاهی‌رسانی و هشدار عقب‌مانده و زمانی دست‌به‌کار می‌شود که از این بازی شکایت شود و مال‌باختگان به این پلیس فتا مراجعه کنند. در حال حاضر سکه‌های این بازی با ماشین و پول نقد نیز معاوضه می‌شود. آیندة بازی همستر کامبت واقعا مشخص نیست و هیچ تضمینی برای تبدیل آن به پول واقعی وجود ندارد؛ بنابراین این بازی به‌هیچ‌وجه تأیید نمی‌شود و این گزارش صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارد.  

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار