فراری پورتوفینو رسما معرفی شد

خودروی کوپه 8 سیلندر، زیبا و اقتصادی فراری پورتوفینو (Ferrari Portofino) به طور رسمی معرفی شد. در این مطلب با ویژگی‌های شاهکار جدید فراری آشنا خواهیم شد.

فراری پورتوفینو رسما معرفی شد
وب سایت گجت نیوز - م. معصوم‌پور: خودروی کوپه 8 سیلندر، زیبا و اقتصادی فراری پورتوفینو (Ferrari Portofino) به طور رسمی معرفی شد. در این مطلب با ویژگی‌های شاهکار جدید فراری آشنا خواهیم شد.


فراری پورتوفینو به عنوان جایگزین مدل موفق کالیفرنیا به دنیای خودرو وارد می شود. پورتوفینو،‌ یکی از شهرهای زیبای ایتالیاست. این شهر با طبیعت بسیار زیبا، بندرهای ماهی‌گیری توریستی و فضای لوکس و دلنشین خود شناخته می‌شود. رنگ بدنه نمونه موجود در تصاویر زیر نیز به افتخار این شهر به نام قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) معرفی شده است.

فراری پورتوفینو از شاسی کاملا جدیدی استفاده می‌کند که از شاسی کالیفرنیا T بسیار سبک‌تر بوده و مقاومت بیشتری در برابر پیچش‌ها دارد. این شاسی جدید با مزایای خود حاصل تحقیقات و تلاش‌های مسئولان فنی این خودروساز ایتالیایی بوده و با بهره‌گیری گسترده از فناوری‌های مدرن تولید به دست آمده است.


طراحی داخلی و خارجی این کوپه زیبا به طور کامل در مرکز طراحی فراری و با تلفیق هنرمندانه عناصر کلیدی 812 سوپرفست و کالیفرنیا شکل گرفته است. سبک طراحی فست بک این خودرو در میان همه رودسترهای دو درب سقف فلزی دنیا،‌ منحصربه فرد بوده و زیبایی و یکدستی شگفت‌انگیزی را به همراه ظاهری اسپورت و قدرتمند ایجاد کرده است.

دپارتمان‌های آیرودینامیک و طراحی در مراحل شکل‌گیری بدنه با یکدیگر همکاری داشته‌اند. شکاف سرتاسری بزرگی با پره‌های افقی و عمودی در سپر جلو تعبیه شده تا هوای کافی به رادیاتور برسد. همچنین دو ورودی هوای کوچک در دو طرف شکاف مرکزی قرار گرفته و همزمان، هوا از طریق ورودی‌های باریک موجود در لبه خارجی چراغ‌های عمودی و تمام LED جدید وارد محفظه گلگیر می‌شود و از آبشش پشتی آن بیرون می‌رود تا ضریب درگ و مقاومت در برابر هوا کاهش پیدا کند.

در نمای عقب خودرو نیز شباهت زیادی با مدل 488 دیده می‌شود. چراغ‌های دایره‌ای در فاصله بیشتری از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این فاصله در کنار سبک طراحی فست بک باعث شده تا حجم اشغال شده برای قرارگیری سقف تاشوی ساخته شده با مواد سبک‌وزن جدید،‌ به هیچ وجه به چشم نمی‌آید.




فراری پورتوفینو از نسخه به‌روزرسانی شده پیشرانه 3.9 لیتری 8 سیلندر Vشکل توربو با زاویه 90 درجه استفاده می‌کند که پیش از این در مدل کالیفرنیا T به کار رفته بود. این پیشرانه در سال‌های 2016 و 2017، جایزه موتور برتر سال را از آن خود کرده بود و اکنون با استفاده از قطعات جدید و تنظیمات اختصاصی برنامه مدیریت پیشرانه، 40 اسب بخار بیشتر از قبل قدرت تولید می‌کند. صدای موتور نیز بهتر از قبل شده و گوش‌نوازتر است.

تعبیه پیستون‌ها و میله‌های متصل‌کننده پیستون به میل لنگ جدید و طراحی جدیدتر مجموعه ورودی هوا از دیگر تغییراتی است که در پیشرانه مذکور ایجاد شده و موجب افزایش بازدهی فنی آن شده است. این به‌روزرسانی‌ها به همراه مدیریت متغیر فشار (Boost) توربو که هماهنگی تحویل گشتاور با دنده انتخابی توسط راننده را بر عهده دارد، مصرف سوخت کمتر و شتاب‌گیری‌های سریع‌تر را برای فراری پورتوفینو فراهم می‌کند. به این ترتیب،‌ پورتوفینو در مدت 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 320 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.




مهندسان این خودروساز ایتالیایی به طور گسترده‌ای مسائل مربوط به دینامیک خودرو را مورد بازبینی قرار داده‌اند و فناوری‌های جدیدی را برای بهبود هر چه بیشتر این موضوع به کار برده‌اند. نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی برای اولین بار در مدل‌های رده پایین فراری در محور عقب استفاده شده که در کنار سامانه F1-Trac باعث چسبندگی بیشتر به سطح جاده و تسهیل کنترل خودرو در شرایط مختلف می‌شود. همچنین فراری پورتوفینو اولین محصول GT این کمپانی است که از فرمان برقی EPS بهره می‌برد. همه این امکانات در کنار هم، عملکرد پویاتر و تیزتر و همچنین سواری راحت و فوق‌العاده را در اختیار راننده و سرنشینان پورتوفینو قرار می‌دهد.


در داخل کابین خودرو با چیدمانی شبیه به GTC4 لوسو و 812 سوپرفست روبرو می‌شویم. سامانه اطلاعات و سرگرمی جدید با صفحه نمایش 10.2 اینچی لمسی،‌ سامانه تهویه هوای جدید برای راحتی هر چه بیشتر سرنشینان در زمان باز یا بسته بودن سقف، غربیلک فرمان بازطراحی شده،‌ تنظیم برقی صندلی‌ها در 18 جهت،‌ طراحی جدید تکیه‌گاه صندلی‌های جلو، افزایش فضای پای ردیف عقب و نمایشگر دوم مخصوص سرنشین کنار راننده از جمله ویژگی‌های اصلی فضای داخلی فراری پورتوفینو هستند. همچنین شرکت فراری یک بادشکن جدید را برای این خودرو تدارک دیده که موجب می‌شود در زمان باز بودن سقف فلزی، جریان هوا و صدای باد در داخل کابین 30 درصد کاهش پیدا کند.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار