رقابت 179 گروه دانشجویی هوش مصنوعی در اصفهان

به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان179تیم دانشجویی برای حضور در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان شرکت کرده‌اند و ایده‌ها و طرح‌های آنها توسط 5 کمیته داوری و 13 گروه برتر برای شرکت در مرحله نهایی معرفی شدند.

رقابت 179 گروه دانشجویی هوش مصنوعی در اصفهان

 رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان گفت: از مفاهیم کلیدی قرن جدید که به شکل کاملاً جدی و پررنگ وارد زندگی بشر شده و تمام شئون زندگی بشر را متأثر از خودکرده هوش مصنوعی است که باگذشت زمان ضرورت اهمیت دستیابی و بهره‌برداری از آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود.  

ساره گلی اظهار کرد: همواره نقش هوش مصنوعی در اداره آینده و قرارگرفتن ایران جز 10 کشور برتر هوش مصنوعی مورد تأکید مسئولان عالی‌رتبه کشور بوده و در این راستا دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان باهدف برداشتن گامی کوچک در انجام این وظیفه خطیر در اصفهان توسط معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار شد.

گلی در تشریح جزئیات برگزاری این رویداد توضیح داد: مسئولین شرکت‌ها، دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به مباحث فناورانه و نوآورانه در ابعاد مختلف در این رویداد حضور داشتند و همچنین طرح‌ها و محصولات فناورانه در بخش گردهمایی و جذب حمایت ارائه می‌گردد؛ از سوی دیگر مسابقات در 5 محور اصلی برگزار و راه‌حل‌های فناورانه برگرفته از ابزار هوش مصنوعی در ارزیابی بررسی می‌شود.

به گفته او 179تیم دانشجویی برای حضور در این رقابت شرکت کرده‌اند و ایده‌ها و طرح‌های آنها توسط 5 کمیته داوری و 13 گروه برتر برای شرکت در مرحله نهایی معرفی شدند.

گلی در ادامه تصریح کرد: محورهای بخش سرمایه‌گذاری شامل هوش مصنوعی در صنایع فولاد و پترو پالایشی خدمات مالی تبلیغات بازاریابی اپراتورهای تلفن همراه و معدن است، 48 شرکت و 7 واحد صنعتی بزرگ استان و کشور در این رویداد به بیان پتانسیل و توانایی‌های خود و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور اجرایی‌شدن طرح‌های نوآورانه در هوش مصنوعی حضور داشتند.

او تأکید کرد: در بخش گردهمایی فعالان ملی و بین‌المللی هوش مصنوعی شامل مسئولین دانشمندان این حوزه برای شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مندان و فعالان مسئول سخنرانی می‌کنند که در این قسمت سخنران‌هایی از امریکا اروپا آسیا به بیان تجربیات خود می‌پردازند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان به بخش نمایشگاهی به‌عنوان یکی از بخش‌های جانبی و مهم این رویداد اشاره کرد و گفت: در بخش نمایشگاهی رویداد 101 شرکت در 110 غرفه و 4 واحد بزرگ اقتصادی به نمایش محصولات و ایده‌های فناورانه خود می‌پردازند.

گلی در پایان عنوان کرد: امیدوارم این رویداد در انجام‌وظیفه خود در قبال سیاست‌گذاری‌های ملی هوش مصنوعی و خدمت‌رسانی به جامعه خصوصاً جامعه نخبگان کشور موفق باشد.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار