اصفهان به استانی دانش‌پایه تبدیل می‌شود

استاندار اصفهان گفت: اقداماتی که انجام شد تا اصفهان شهر دانش پایه شود ولی به نظر راه زیادی برای تحقق برنامه اصلی وجود دارد.

اصفهان به استانی دانش‌پایه تبدیل می‌شود

استاندار اصفهان در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان گفت: اصفهان در همه ادوار و اعصار تاریخ، مهد تمدن، خاستگاه هنر و زیستگاه مردان و زنان بزرگ دین و دانش بوده و از دیرباز بسیاری از نوابغ و معاریف را در دل خود جای‌داده است.

مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: برگزاری دومین رویداد ملی هوش مصنوعی در اصفهان به همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان و حضور برگزیدگان هوش مصنوعی کشور در اصفهان این شهر موزه تاریخ ایران به‌عنوان قطب خلاقیت نوآوری و فناوری ابتکاری هوشمندانه و در خور تحسین است.

جمالی‌نژاد تأکید کرد: باتوجه‌به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی در سطح جهانی این فناوری نوظهور در اصفهان نیز در این حوزه به جایگاهی ممتاز دست‌یافته است.

به گفته او اصفهان با برخورداری از موهبت دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و نیروی انسانی خلاق و ماهر می‌تواند در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری تحولی نو را رقم بزند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: کاربرد هوش مصنوعی می‌تواند علاوه بر تقویت توانمندی فردی بهینه‌سازی فرایند تولید کنترل کیفیت محصولات پیش‌بینی و متوقف نمودن خرابی تجهیزات و مدیریت زنجیره تأمین و کاهش هزینه‌های لجستیکی و طراحی محصولات جدید حفظ محیط‌زیست و نظارت بر آلودگی آب‌وهوا مدیریت پسماند و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و نیز حفاظت از آثار تاریخی و پایش مستمر وضعیت آن در برابر حوادث طبیعی و توسعه صنعت گردشگری به‌ویژه معرفی شایسته جاذبه‌های اصفهان در فضای مجازی و بازاریابی هدفمند و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف گردشگری را رقم زند.

جمالی‌نژاد گفت: بر این باورم که این فرصت طلایی زمینه بیش‌ازپیش تبیین ظرفیت‌ها و گنجینه‌های اصفهان این دانشنامه هنر و معماری اسلامی را در توسعه هوش مصنوعی و تربیت نیروهای متخصص فراهم می‌سازد.

او عنوان کرد: اصفهان در 2-3 دهه اخیر در عرصه های مختلف در کشور پیشرو بود ،  نخستین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور در اصفهان پایه گذاری شد علی رغم اینکه جز اولین ها بودیم و اقداماتی که انجام شد تا اصفهان شهر دانش پایه شود ولی به نظر راه زیادی برای تحقق برنامه اصلی وجود دارد.

جمالی نژاد گفت: اصفهان از بسیاری از آسیب‌ها رنج می‌برد، کلید موفقیت استان اصفهان، گام برداشتن به سمت فناوری‌های نوین است تا به جایگاه علم و فناوری حقیقی خود در کشور دست یابد.

او افزود: هر مجموعه و خوشه دانشگاهی که خلاقیت و اقدامات نواورانه داشته باشند تمام قد برای تحقق آن گام برمیداریم و ارزوی دیرینه اصفهان که تبدیل شدن به استانی دانش پایه است پس از سه دهه محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار