رفتن رسیدن است!

آزمون و خطا یک راه قدیمی منسوخ شده برای رسیدن به اهداف است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساده شدن ارتباطات انسان‌های موفق رموز کار خود را به دیگران انتقال می‌دهند....در سمیناری که توسط موسسه گلاریژ در دبستان شکرانی برگزار شد، پیمان حسنی، مدرس دوره‌های موفقیت و شاد‌زیستن درباره پنج رمزی که می‌تواند برای رسیدن به اهداف میانبری برای شما باشد،‌ پرداخت که به بخشی از آن اشاره می‌کنیم

آزمون و خطا یک راه قدیمی منسوخ شده برای رسیدن به اهداف است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساده شدن ارتباطات انسان‌های موفق رموز کار خود را به دیگران انتقال می‌دهند....در سمیناری که توسط موسسه گلاریژ در دبستان شکرانی برگزار شد، پیمان حسنی، مدرس دوره‌های موفقیت و شاد‌زیستن درباره پنج رمزی که می‌تواند برای رسیدن به اهداف میانبری برای شما باشد،‌ پرداخت که به بخشی از آن اشاره می‌کنیم:

1-مدلسازی
بسیار در اطراف خود دیده‌ایم شاگردانی که پیش یک اســـتاد کار کرده و در‌نتیجه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، بعد از راه انداختن شغلی شبیه شغل استاد خود به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند. مدلسازی دقیقا به همین منوال است. بنابراین اگر می‌خواهیم سریع و با تضمین بالایی به اهداف خود برسیم، بهتر است یک الگوی خوب برای خود درنظر بگیریم.بد نیست بدانید در این باره آنتونی رابینز در کتاب به سوی کامیابی نوشته: یکی از راه‌های موفقیت این است که یک سیستم موفق را پیدا کنید و سپس مشابه‌سازی کنید و چون اطلاعات مربوط به سیستم اولی را در اختیار دارید، چه بسا که کار را بهتر انجام دهید. کسانی که این کار را می‌کنند، موفقیت‌شان ضمانت شده است. پس با داشتن الگوی خوب اول اینکه فوت کوزه‌گری و استراتژی صحیح رسیدن به موفقیت را بدون سعی و خطا می‌آموزیم و دوم اینکه با توجه به این اصل که «اگر یک نفر توانسته من هم می‌توانم» امید و انگیزه بهتری برای رسیدن به هدف پیدا می‌کنیم. برای به دست آوردن مدل دیگران آن را به دو بخش تقسیم می‌کنیم:

مدل درونی: مغز همه انسان‌ها دارای ساختار مشابهی است. در حقیقت این نحوه اندیشیدن است که انسان‌ها را متفاوت می‌کند. پس اگر می‌خواهیم خیلی سریع به موفقیت برسیم، بهتر است مانند انسان‌های موفق فکر کنیم؛ یعنی ببینیم آنها در مواجهه با اتفاقات چگونه فکر می‌کنند؟ دیدگاه شان به هستی و پیش‌آمدها چگونه است؟ چه زمانی صبر می‌کنند و چه زمانی سریع اقدام می‌کنند؟ کجا انعطاف‌پذیر هستند و کجا سرسخت و جدی؟ و ...
مدل بیرونی: برنامه‌ریزی، جذب مخاطب و مشتری، استراتژی‌های مدیریت سازمانی و منابع انسانی، ارتباط موثر و‌... در انسان‌های موفق به آنها کمک کرده که به این جایگاه برسند. وقتی ما هم این مسائل را بیاموزیم و به‌کار گیریم، به جایی ‌می‌رسیم که آن ها رسیده‌اند.

2-ارتباط موثر
به جرات می‌توان گفت که یکی از سریع‌ترین ابزارهای رسیدن به موفقیت استفاده از ارتباط موثر هست. در یک جمله ارتباط موثر یعنی چقدر بتوانی طرف مقابل را مجاب به انجام خواسته خود کنی. با نگاه دقیق‌تری به اطرافیان متوجه می‌شویم که انسان‌‌هایی که روابط قوی‌تری دارند، موفق‌ترند.خوشبختانه ارتباط موثر را می‌توان آموخت و شما می‌توانید در دوره‌هایی که با موضوع ارتباط موثر، جذب و نفوذ در دیگران برگزار می‌شود، شرکت کنید. به هرحال باید بدانید در علــم NLP (برنامه‌ریزی عصبی کلامـــی) ارتباط موثر با دیگران از اصول بسیار ضروری موفقیـــت شــمرده شده است.

3-قانون جذب
سومین رمز بـــرای هدفگــذاری که یکی از کاربردی‌ترین قوانین هستی است، قانون جذب هست که ما خیلی کم از این قانون استفاده می‌کنیم.بارها شده که شما در فکر کسی بوده‌اید و اتفاقی او را دیده‌اید. وقتی به چیزی فکر می‌کنید، با ذهن خود فرکانس‌هایی به هستی ساطع می‌کنید که باعث ‌می‌شود هستی فرصت‌هایی را برای شما ایجاد کند؛ این یعنی شما در اتفاقات آینده سهم دارید و می‌توانید فرصت‌ها را خلق کنید، و فرصتی که هستی در اختیار ما قرار می‌دهد، کار ما را با سرعت بیشتری به پیش می‌برد. به قول مولانا:
تا در طلب گوهر کانی، کانی/تا در هوس لقمــه نانی، نانی/این نکته رمــز اگر بدانی، دانی/
هر چیز که در جستن آنی،آنی یادمان باشد ما خالق زندگی خود هستیم.

4-تمرکز
حتما می‌دانید که ذره‌بین زمانی می‌سوزاند که نور خورشید را در یک نقطه متمرکز ‌می‌کند و ضمنا از قدیم به ما گفته‌اند کسی که به یک کار، به همه کار و کسی که به همه کار، به هیچ کار. پس برای سرعت بخشیدن به حرکت‌تان به سمت موفقیت، توصیه می‌کنم فقط روی یک کار تمرکز کنید و تا به نتیجه نرسیده‌اید، دست از تلاش برندارید. انسان‌های موفق چنین کرده‌اند. برعکس تصور خیلی‌ها انسان‌های موفق تعداد کمی کار در روز برای انجام دارند.بهتر است بدانید بیل گیتـــس در لیست کارهای روزانه خود فقط چند کار دارد که آن چند کار هم نیاز به نوشتن و لیست کردن ندارد چون فراموش نمی‌شـــود. در واقع اگر نیروی ذهن را در چند کانال مختلــف بگذارید، قدرت نفوذتان کمتر شده و ممکن است یا دیر به نتیجه برسید یا هرگز نرسید.

5-آتش آرزو
وقتی شـــما آرزوهایتان را زنـــده می‌کنیــد، در وجودتان آتشی از بی‌قراری و بی‌تابی ایجاد می‌شود که اجازه سکون به شما نمی‌دهد، تا وقتی که به خواست تان برسید. ببینید ما زمانی دست از آرزوها کشیدیم و به زندگی بخور و نمیر که در حد برآوردن نیازهای اولیه است اکتفا کردیم، در صورتی که جهان را آرزوی انسان‌هایی چون من و شما آباد کرده است. جالب است بدانید:
یک نفر آرزو داشت شب را مثل روز روشن کند، شد: ادیسون
یک نفر آرزو داشت کالسکه بدون اسب سوار شود، شد: هنری فورد
یک نفر آرزو داشت صدا را از سیم رد کند، شد: گراهام بل
یک نفر آرزو داشت به کره ماه برسد، شد: انوشه انصاری
به هرحال آرزوها سوخت موتور موشک انسانی هستند. هرچه سوخت بیشتر، برد بیشتر...

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار