برندسازی، گامی موثر در رونق گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برندسازی برای جذب گردشگر باید متناسب با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بومی هر منطقه انجام شود.

فریدون الهیاری در حاشیه جشنواره انگور حسن رباط در گفت وگو با ایسنا-منطقه اصفهان در شاهین‌شهر، اظهار کرد: گام موثر برای رونق گردشگری و جذب گردشگر برندسازی است.
وی تصریح کرد: برندسازی در هر منطقه با پتانسل‌ها و ظرفیت‌های بومی و محلی آن منطقه ارتباط مستقیم دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان انگور را محصول شاخص در کشاورزی روستای حسن‌رباط عنوان کرد و ادامه داد: این روستا با استفاده از این ظرفیت و توانمندی، برای جذب گردشگر و رونق در کشاورزی، انگور را به برند این منطقه تبدیل کرده است.
الهیاری تصریح کرد: برگزاری مستمر و ثابت جشنواره‌ انگور در تقویم گردشگری می‌تواند برای معرفی محصول این منطقه و رشد اقتصادی کشاورزان و توسعه گردشگری در روستا موثر باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ۴۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کل استان اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ اقامتگاه‌بوم‌گردی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه است، که حدود ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی موافقت اصولی را کسب کرده‌اند و ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز، مراحل کسب موافقت اصولی را می‌گذرانند.
الهیاری بوم‌گردی را راه‌کاری موثر برای جذب گردشگر در کل استان عنوان کرد و ادامه داد: خیلی از شهرستان‌های استان اصفهان زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ندارند.
وی به زمان بر بودن سرمایه‌گذاری‌های کلان و دیر بازده بودن آنان اشاره کرد وگفت: در حوزه بوم‌گردی به راحتی می‌توان با صرف کمترین هزینه و در مدت کوتاهی تاسیسات زیر ساختی گردشگری را ایجاد کرد.
الهیاری تصریح کرد: ایجاد اماکن بوم‌گردی می‌تواند محیطی را بوجود آورد که گردشگر تجربه‌ای متفاوت از اقامت را کسب کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، بوم‌گردی را راهی متفاوت برای جذب گردشگر دانست و گفت: بوم‌گردی علاوه‌بر ایجاد جذابیت برای گردشگر، معرف آداب و رسوم، معماری قدیم و کهن و ظرفیت‌های فرهنگی و بومی هر منطقه است.

ارسال نظر