بهترین صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟

صفحه کابینت، قسمتی از کابینت است که روی یونیت کابینت‌های زمینی قرار می‌گیرد. این صفحات بر اساس پارامترهای مختلف مانند طرح، رنگ، جنس و ضخامت، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. حالا این سوال مطرح می‌شود که بهترین صفحه کابینت چیست؟ ما در این مقاله برای پاسخ به این سوال، بهترین صفحه برای کابینت ام دی اف، بهترین صفحه برای کابینت شرکتی، بهترین صفحه کابینت ضد آب و بهترین رنگ صفحه برای کابینت سفید را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟

بهترین صفحه کابینت ام دی اف چیست؟

وقتی می‌گوییم بهترین صفحه کابینت ام دی اف چیست، منظور ما بهترین صفحاتِ کابینت قابل استفاده برای کابینت ام دی اف هستند. بهترین انواع صفحه کابینت ام دی اف عبارت‌اند:

  1. صفحه کابینت سنگ طبیعی
  2. صفحه کابینت کورین
  3. صفحه کابینت دست ساز

در ادامه مهم‌ترین ویژگی هر یک از این صفحات را به شما می‌گوییم.

1. صفحه کابینت ام دی اف از جنس سنگ طبیعی

از آنجا که صفحات سنگی از وزن قابل توجهی برخوردار هستند، استفاده از آنها به عنوان صفحه کابینت نیاز به توجه خاص به این موضوع دارد. این صفحات در زیبایی بی‌نظیر هستند.

2. صفحه کابینت ام دی اف از جنس کورین

صفحه روی کابینت کورین قیمت بالایی دارند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای استفاده از این نوع صفحه کابینت به بودجه خودتان توجه کنید.

3. صفحه کابینت ام دی اف دست‌ساز

معمولا زمانی از این نوع صفحه کابینت استفاده می‌کنیم که بخواهیم رنگ صفحه همان رنگ کابینت ام دی اف باشد یا قصد استفاده از طرح خاصی را داشته باشیم. البته برخی از افراد به منظور کاهش هزینه‌ها به هر نحو ممکن از صفحه کابینت دست‌ساز استفاده می‌کنند که این کار توصیه نمی‌شود.

البته باید بدانید که بهترین صفحه کابینت بر اساس نظر مشتری انتخاب می‌شود. یعنی مشتریان با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه خود، اقدام به انتخاب متریال موردنظر می‌کنند.

بهترین صفحه کابینت شرکتی چیست؟

منظور ما از بهترین صفحه کابینت شرکتی، بهترین صفحه برای انواع کابینت شرکتی از جمله کابینت‌های ممبران و ... است. طبق این تعریف دو نوع صفحه کابینت شرکتی پرطرفدار در بازار موجود است:

  • صفحه کابینت شرکتی با مغزی ام دی اف و روکش ملامینه
  • صفحه کابینت شرکتی پی وی سی با رویه ملامینه

هر یک از صفحات بالا در ضخامت‌های مختلفِ سه، پنج و هفت سانتی‌متری تولید می‌شوند. با توجه به اینکه آسیب‌پذیری صفحه کابینت با مغزی ام دی اف در مقابل رطوبت بیشتر است، در نتیجه صفحات کابینت شرکتی با مغزی ام دی اف و روکش ملامینه، نسبت به سایر صفحات طول عمر کمتری دارند.


بهترین صفحه کابینت شرکتی

اما برعکس، صفحه کابینت پی وی سی با رویه ملامینه در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما باشد.

بهترین صفحه کابینت ضد آب چیست؟

هنگام استفاده از صفحات کابینت ضدآب، هیچ نوع نگرانی بابت خرابی و افت کیفیت ناشی از نفوذ آب نداریم. به منظور تشخیص بهترین صفحه کابینت ضد آب باید انواع آن را به خوبی بشناسید. بنابراین می‌توانیم انواع صفحه کابینت ضدآب را به صورت زیر دسته‌بندی کنیم:

  1. صفحه کابینت سنگ مصنوعی
  2. صفحه کابینت پی وی سی
  3. صفحه کابینت استیل
  4. صفحه کابینت اس پی ال

در ادامه با هریک ازاین صفحات بیشتر آشنا می‌شویم.

1. صفحه کابینت ضدآب سنگ مصنوعی

انواع صفحه کابینت ضدآب سنگ مصنوعی عبارت‌اند از:

  • صفحه کابینت ضد آب کورین: این نوع صفحه کابینت بدون درز و شکاف، در برابر رطوبت، اسید و سایش مقاوم است. جلاپذیری، قابلیت عبور نور، تنوع در طرح و رنگ، قابلیت تعمیر پس از ضربه، خش و کدر شدن از دیگر ویژگی‌های صفحه کابینت ضد آب کورین می‌باشد.
  • صفحه کابینت ضد آب کوارتز: این صفحه کابینت که قابل شستشو است، با شیشه و آینه ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. از آنجا که صفحه کابینت ضد آب کوارتز گران می‌باشد، پیشنهاد می‌شود برای کابینت‌های سنتی و گران‌قیمت مانند کابینت‌های چوبی از این نوع صفحه استفاده کنید.
  • صفحه کابینت ضد آب مارمونایت: صفحه کابینت مارومونایت از ترکیب کورین و کوارتز ساخته می‌شود و قیمت مناسب‌تری نسبت به این دو نوع سنگ مصنوعی دارد. صفحه کابینت ضد آب مارمونایت در برابر مواد شیمیایی، ضربه و خش مقاوم است.

2. صفحه کابینت ضدآب پی وی سی(PVC)

صفحات پی وی سی دارای روکش‌های پلاستیکی هستند که در برابر رطوبت مقاومت قابل توجهی دارند. این صفحه بیشتر برای کابینت ام دی اف استفاده می‌شود.

3. صفحه کابینت ضد آب استیل

این صفحه در آشپزخانه‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و با سبک آشپزخانه سنتی همخوانی ندارد. صفحه کابینت ضد آب استیل در برابر حرارت و رطوبت مقاوم است و به راحتی تمیز می‌شود.

4. صفحه کابینت ضدآب اس پی ال (SPL)

ضد آب بودن، زیبایی و یکپارچه بودن، مقاومت در برابر قارچ، باکتری، خش و مواد شیمیایی از ویژگی‌های صفحه کابینت ضد آب SPL است. این صفحه کابینت را می‌توان به راحتی تمیز کرد.

در نهایت بهترین صفحه کابینت ضد آب، محصولات کورین و کوارتز هستند، اما به دلیل قیمت بالایی که دارند، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. اما صفحه کابینت پی وی سی که ارزان‌تر است و طرح‌هایی مشابه صفحات کورین و کوارتز دارد، بیشتر در بازار به فروش می‌رسد.

بهترین رنگِ صفحه برای کابینت سفید چیست؟

صفحه مناسب کابینت سفید باید چه رنگی داشته باشد؟ این سوالی است که قصد داریم در این بخش به آن پاسخ دهیم. انتخاب بهترین رنگ صفحه برای کابینت سفید به موارد زیر بستگی دارد:

  • هماهنگی با سایر بخش‌های آشپزخانه

به طور معمول مشتریان ترجیح می‌دهند بین رنگ صفحه کابینت و رنگ سایر بخش‌های آشپزخانه، ارتباط معناداری برقرار کنند.

  • نورگیر بودن یا کم نور بودن محیط

در محیط‌های کم‌نور باید از صفحه کابینت با رنگ‌های روشن‌تر و در آشپزخانه‌های نورگیر، بهتر است از صفحه کابینت با رنگ‌های تیره‌تر برای کابینت سفید استفاده کنید.

  • کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه

در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است از صفحه کابینت رنگ روشن برای کابینت سفید استفاده کنید و بالعکس.

  • سلیقه مشتری

مهم‌ترین آیتمی که بهترین رنگ برای کابینت سفید را مشخص می‌کند، سلیقه افرادی است که در خانه زندگی می‌کنند.

شما می‌توانید رنگ سفید را با هر رنگ دیگری ترکیب کنید. به عنوان مثال حتی صفحه کابینت آبی نیز در ترکیب با کابینت سفید، فضای زیبایی را به نمایش می‌گذارد. زیرا هر دو رنگ شاد هستند و باعث ایجاد حس شادابی می‌شوند.

به طور کلی تضاد رنگ‌ها با یکدیگر جلوه خاصی به محیط می‌بخشد. اگر یک آشپزخانه با کابینت‌های سفید یا کم‌رنگ داشته باشید، استفاده از سنگ تیره یا مشکی، ظاهر چشم‌نوازی در محیط ایجاد می‌کند.

سخن آخر

در نهایت وقتی سخن از بهترین صفحه کابینت به میان می‌آید، باید تعریف خود از واژه بهترین را مشخص کنیم. اگر منظور از ما از بهترین، بیشترین مقاومت، بیشترین طول عمر و بالاترین کیفیت باشد، صفحه کابینت گرانیت، کورین و کوارتز گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر می‌خواهید برای خرید صفحه کابینت کمتر هزینه کنید، می‌توانید به سراغ صفحه کابینت ام دی اف بروید. لازم به ذکر است بیشترین آمار استفاده و خرید و فروش در بازار داخلی به این نوع صفحه کابینت تعلق دارد. زیرا تولید صفحه کابینت ام دی اف، تنوع رنگی آن، و برندهای ارائه دهنده این محصول، نسبت به سایر صفحات کابینت بیشتر است.

ارسال نظر