شروع تغذیه سالم کودکان با برند مامیکا

گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان به‌عنوان مجموعه‌ای با سابقه چندین دهه فعالیت، از مجموعه‌های موفق تولیدی در حوزه صنایع غذایی است که ماموریت خود را بر پایه نوآوری، سلامت، کیفیت، تنوع در غذاها و جلب رضایت مشتریان، حفظ آنها و افزایش مشتریان وفادار قرار داده است؛ اما این برند در مسیر رشد و نوآوری همیشگی خود تلاش کرده است برند جدیدی برای تولید محصولی متفاوت معرفی کند که نه‌تنها در کشور که در دنیا برای نخستین‌بار در مورد آن صحبت به میان می‌آید.

شروع تغذیه سالم کودکان با برند مامیکا

برای تمام خانم‌های شاغل آن هم از نوع همسر و مادر، کمبود زمان و اولویت‌بندی آن، چالش بزرگی است و مدیریت وظایف خانه و بیرون مهم‌ترین دغدغه آنهاست؛ مادرانی که حدود 40 ساعت خود را در هفته کار کرده و برای اینکه همزمان مادر، همسر و کارمند نمونه‌ای باشند، تلاش زیادی می‌کنند؛ تلاش‌هایی که رسیدگی به امور خانه، وقت گذاشتن برای فرزندان، خرید، بودن در کنار خانواده و... گوشه‌ای از این انتظارات است.

چالش زمان، باعث شده است تا مادر خانواده برای تهیه غذای فرزندان به‌خصوص اگر خردسال در منزل داشته باشند با محدودیت‌های زیادی روبرو باشد؛ چرا که غذای کودکان نقش حیاتی در رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودکان ایفا می‌کند و از لحاظ کیفیت و نوع، متفاوت با سایر اعضا خانواده است و با منع‌هایی نسبت به استفاده از مواد نگهدارنده روبرو است.

همین دغدغه باعث شد تا برند «مامیکا» با هدف تولید غذای آماده کودک برای نیازهای تغذیه‌ای کودکان ۶ ماه تا ۲ سال با ۸ نوع محصول توسط گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان معرفی شود.

گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان به‌عنوان مجموعه‌ای با سابقه چندین دهه فعالیت، از مجموعه‌های موفق تولیدی در حوزه صنایع غذایی است که ماموریت خود را بر پایه نوآوری، سلامت، کیفیت، تنوع در غذاها و جلب رضایت مشتریان، حفظ آنها و افزایش مشتریان وفادار قرار داده است؛ اما این برند در مسیر رشد و نوآوری همیشگی خود تلاش کرده است برند جدیدی برای تولید محصولی متفاوت معرفی کند که نه‌تنها در کشور که در دنیا برای نخستین‌بار در مورد آن صحبت به میان می‌آید.

به همین منظور مدیران و کارکنان این مجموعه به مناسبت تولد برند «مامیکا» دور هم جمع شدند تا روشن‌شدن چراغی جدید برای توسعه را جشن بگیرند.

 

 

چیکا سپاهان تنها با هدف سود مالی به میدان تولید نیامده است

مهدی کرباسی‌زاده، مدیرعامل گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان در مراسم رونمایی از برند مامیکا با اشاره به سابقه این مجموعه و گام‌هایی که از ابتدا تا رسیدن به این نقطه برداشته شده است، گفت: «برند چیکا از سال ۱۳۷۸ با ارائه پیشنهاد تولید الویه صنعتی کار خود را شروع کرد و مجوز گرفت تا الویه‌ای که پیش از آن عرضه کارگاهی آن غیرمجاز بود، به‌صورت صنعتی و با بالاترین استاندارد بهداشتی تولید و عرضه شود. در ابتدا تا چند سال تنها تولیدکننده این محصول بوده‌ایم تا برندهای دیگر هم اضافه شدند».

کرباسی‌زاده از برداشتن گام‌هایی که شاید بسیاری آن را غیرممکن می‌دانستند صحبت به میان آورد و تصریح کرد: «سال ۸۳-۸۴ به دلیل معضلاتی که برای عرضه محصولات به بازار بود از تولید فاصله گرفتیم و بار دیگر پس از ۱۱ ماه غذای آماده چیکا که امروز بخش وسیعی از مردم خریدار آن هستند با به‌روزترین فنّاوری دنیا شروع به تولید کرد و به بازار عرضه شد». او وجود محدودیت‌ها و موانع پیش روی تولیدکننده را همیشگی عنوان کرد و افزود: «کمتر شاهد سیاست‌های حمایتی بوده‌ایم و بیشتر رویه‌ها سبب محدودیت است و از سوی دیگر خدمات بانکی مواردی است که تمام تولیدکنندگان با آن دست‌به‌گریبان هستند».

به گفته کرباسی‌زاده: «در‌حال‌حاضر تولیدکننده‌ای ماندگار است که با نیت خیر و خدمت‌رسانی به کشور برای آینده تلاش کند». این کارآفرین توضیح داد: «سرمایه‌گذاری در حوزه تولید با شرایط فعلی بازدهی و توجیه اقتصادی لازم را ندارد؛ درصورتی‌که یک‌پنجم این سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر اقتصادی چندین برابر سودآوری خواهد داشت؛ لذا تولیدکنندگان تنها با هدف سود مالی به میدان تولید نیامده‌اند؛ بلکه به دلیل دیدگاه ارزش‌آفرینی که دارند پا به این عرصه گذاشته‌اند».

در ادامه مدیرعامل گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان به تربیت نیروی انسانی و ضرورت توجه به این موضوع نیز تأکید کرد و گفت: «یکی از بزرگ‌ترین معضلات صنایع حوزه سرمایه انسانی است که بیشتر شرکت‌ها به این حوزه توجه لازم را ندارند در شرایطی که اگر منابع انسانی همراه و همیار باشند یک شرکت موفق خواهد بود». کرباسی‌زاده اضافه کرد: «این موضوع عامل‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد، اعتقاد داریم هنگامی که جایگاه کارمند و کارگر به‌درستی بزرگ دیده شوند، مدیران ارشد نیز در مسیر رشد قرار می‌گیرند».

در ادامه با معرفی برند جدید «مامیکا» خبر داد و گفت: «همگام بودن با فنّاوری و نوآوری از جمله ارزش‌های اصلی چیکا است و تلاش کرده‌ایم توسعه این گروه صنعتی را با تولد برندهای موفق دیگر پررنگ‌تر کنیم». کرباسی‌زاده اظهار کرد: «امروز در اینجا جمع شدیم تا از دستاورد بزرگ و ارزشمند دیگری در خانواده چیکا رونمایی کنیم، محصولی که ثمره تلاش و تعهد جمعی کارکنان این مجموعه در جهت ارتقای سلامتی نسل آینده است».

او ادامه داد: «تغذیه مناسب در دوران کودکی در رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودکان نقشی حیاتی بازی می‌کند و مشغله‌های زندگی و کمبود وقت اجازه تهیه غذای سالم و مغذی فرزندان را برای خانواده به امری دشوار تبدیل کرده است به همین منظور مجموعه چیکا با تولید غذای آماده کودک با برند مامیکا توانسته با بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد اولیه و دانش روز به‌طور‌خاص برای نیازهای تغذیه‌ای کودکان ۶ ماه تا ۲ سال ۸ نوع محصول تولید کند».

 

معرفی مامیکا برای پاسخگویی به نیاز نسل جدید

سید حسین شریفی؛ قائم‌مقام گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان نیز در این مراسم گفت: «دلیل گردهمایی امروز تولد مامیکا به‌عنوان برندی است که شایسته احترام و با چشم‌انداز موفقیت است». او تأکید کرد: «تا امروز جای مامیکا در گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان خالی بوده است».

شریفی اظهار کرد: «این برند متولد شد و به‌زودی به‌صورت رسمی رونمایی از این برند انجام می‌شود». او تولد یک برند و رشد آن را سخت‌تر از تولد و رشد یک انسان دانست و توضیح داد: «تعهد گروه صنایع غذایی چیکا بین‌الملل به‌سلامت و رضایت مشتریان سرلوحه فعالیت‌ها قرار داشته و همواره تلاش شده با تنوع‌بخشی به محصولات پاسخگوی نیازهای نسل‌های مختلف باشیم و به همین منظور برند جدید برای استمرار راه چیکا مسیر دشواری پیش‌رو دارد که بدون شک با اتحاد این مسیر به بهترین شکل طی خواهد شد».

آینده پیش‌روی نیروی کار ماهر است

در زنجیره تأمین مواد غذایی، افراد و گروه‌های مختلفی حضور دارند که چون حلقه‌های یک زنجیره نقش هر یک مهم و تعیین‌کننده است. در این ‌بین مسئولیت اجتماعی موضوع با اهمیتی است که نباید فراموش شود و اصولاً مجموعه‌های تولیدی فعال در عرصه صنایع غذایی در این مسیر برنامه‌ها و ایده‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند. علی کرباسی‌زاده؛ رئیس هیئت‌مدیره گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان در مورد مسئولیت اجتماعی این مجموعه گفت: «سال‌ها فعالیت این شرکت در سراسر کشور بسیار ارزشمند محسوب می‌شود؛ به‌هرحال کار تولید بسیار سنگین است و حمایت خانواده کارمندان و کارگران در این عرصه بسیار با اهمیت به شمار می‌رود».

کرباسی‌زاده به موضوع لزوم تربیت اصولی جدا از تحصیلات دانشگاهی برای آینده موفق فرزندان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه پرداخت و عنوان کرد: «یک پدر و مادر  زمانی می‌توانند ادعا کنند برای فرزند خود سنگ‌تمام گذاشته‌اند که فرزندی سالم از لحاظ سلامت جسمی، فرهنگی، روحی و روانی تحویل جامعه دهند.

او اضافه کرد: «فارغ از میزان تحصیلات که در شرایط فعلی خانواده‌ها به آن توجه دارند، عمق کار و انسانیت موضوعی است که باید در اولویت قرار داده شود تا در آینده در هر جایگاهی با نیروی کار متعهد از آینده کشور مطمئن باشیم».

کرباسی‌زاده مهم‌ترین تأثیرگذاری در فرزندان برای رشد خلاقیت و پرورش روح و روان سالم را سه سال ابتدایی تولد هر فرد دانست و توضیح داد: «یونسکو در جدیدترین تعریف خود برای حداقل سواد، داشتن ۱۲ نوع مهارت را مطرح کرده که هر شخص باید در ابعاد مختلف این مهارت‌ها را بیاموزد». رئیس هیئت‌مدیره گروه صنایع غذایی چیکا سپاهان اضافه کرد: «سازمان ملل به این نتیجه رسیده است که سواد ابعاد مختلفی دارد تا انسان به تعالی برسد و تنها به مدرکی خاص اکتفا نکرده است».

او در ادامه به تشریح ابعاد مطرح‌شده توسط یونسکو پرداخت و عنوان کرد: «سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، رایانه‌ای، تربیت، سلامتی، نژادی و قومی، بوم‌شناختی، تحلیلی، انرژی و علمی ۱۲ نوع مهارتی است که برای فرد باسواد لازم عنوان شده و از آنجا که با سواد بودن به یادگیری این مهارت‌ها وابسته است، خانواده‌ها باید متناسب با مهارت‌های مطرح‌شده تغییر رویه دهند تا شاهد اتفاقات مطلوبی برای آینده کشور باشیم».

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار