تخفیف 50 درصدی دانشگاه بین المللی علمی کاربردی علویجه

دانشگاه های علمی کاربردی با هدف آموزش مهارتی بخشی از مسئولیت پرورش نیروهای جوان را بر عهده دارد.

دانشگاه های علمی کاربردی با هدف آموزش مهارتی بخشی از مسئولیت پرورش نیروهای جوان را بر عهده دارد.
به همین مناسبت به دیدار مسئول نخستین دانشگاه بین المللی علمی کاربردی استان واقع در علویجه رفتیم، جناب رضا عظیمی سرپرست این واحد علمی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و ارج نهادن شهادت شهدای 8 سال مقاومت و شهدای مدافع حرم گفت: طبق سیاست های برنامه ریزی شده، این واحد برای پذیرش شوندگان ترم جاری تخفیف 50 درصدی را در نظر گرفته که این تخفیف تا پایان فارغ التحصیلی دانشگاه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: همانطور که آگاه هستید رسالت دانشگاه های علمی و کاربردی کارآفرینی است، یک فارغ التحصیل از این دانشگاه علاوه بر اینکه می تواند برای خود کسب درآمد کند، می تواند شرایط را برای جذب افراد دیگر فراهم کند و به عبارتی کارآفرینی کند.

• سیستم آموزشی دانشگاه های علمی و کاربردی مهارت محور است

مهندس عظیمی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم تنها دانشگاه کارآفرین در ایران است گفت: سیستم آموزشی ما مهارت محور است و 70 درصد دروس عملی و کارگاهی و 30 درصد تئوری می باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه علمی و کاربردی علویجه در سال 75 توسط فرد خیری به نام «مهندس کیومرث زمانی» تأسیس و به دانشگاه علمی و کاربردی اهدا شد، این مجموعه آموزشی با مساحت 100 هکتار یکی از مراکز مهم و فعال در سطح استان است و امکانات رفاهی، آموزشی و تسهیلاتی بسیار خوبی برای دانشجویان دارد.

• از سال آینده این دانشگاه بین المللی می شود

سرپرست این دانشگاه بیان داشت: در ماه جاری طی بازدید دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور مصوبه ای مبنی بر بین المللی شدن این دانشگاه علمی کاربردی علویجه تصویب شد که مطمئناً این تصمیم برای دانشجویان و منطقه بسیار سرنوشت ساز است.
مهندس عظیمی ادامه داد: این مصوبه در راستای امکانات و فضاهای آموزشی، کارگاه ها، آزمایشگاه ها بوده و یکی از مشخصه های کامل بودن این مجموعه در سالن ورزشی و خوابگاه های مناسب آن می باشد.
وی به دیگر امکانات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تسهیلات ویژه کارکنان، پرداخت وام شهریه، سرویس رفت و آمد، غذای بسیار با کیفیت و قیمت مناسب از جمله مواردی است که یک فرد می تواند برای انتخاب دانشگاه خود در نظر بگیرد و الویت بندی کند.
سرپرست دانشگاه گفت: بر پایه نظر سنجی ارباب رجوعان و دانشجویان، رضایتمندی از عملکرد واحد در تدریس، امکانات و همچنین رفتار کارکنان بسیار بالاست و ما به این نکته که تاکنون شکایتی در استان از این دانشگاه نشده است افتخار می کنیم.

• از ایده های ثبت شده در دانشگاه حمایت می شود

مهندس عظیمی با اشاره به فعالیت های این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری گفت: تمامی دانشگاه ها در این رابطه تدوین پایانامه، مقاله و یا تألیف کتاب دارند اما براستی این همه فعالیت پژوهشی تا کنون به مرحله اجرایی رسیده است؟ ما در این واحد دانشگاهی همچون دیگر دانشگاه ها مشکلات جامعه را بررسی و در قالب یک ایده و نوآوری ثبت اختراع می کنیم، اما در ادامه برای معرفی این اختراع به صنایع مربوطه راهکار برگزاری نمایشگاه را داریم.
وی گفت: هر ساله نمایشگاهی از این اختراعات ثبت شده در سطح ملی و استانی برگزار می شود که با استقبال شرکت ها و صنایع مختلف روبرو می شود.
سرپرست این دانشگاه علمی کاربردی افزود: در این واحد ما به 2 صورت از ایده های نو حمایت می کنیم یا مبلغی را به صورت بلاعوض به ایده اختصاص می دهیم و یا برای دریافت وام هایی با بهره 3 الی 4 درصد با همکاری موسسات قرض الحسنه معرفی می کنیم.
وی به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این مرکز جز یکی از مراکزی است که کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهزی در حوزه رشته های فنی، جوش، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، کنترل و مکانیک دارد به طوریکه برخی از دستگاه ها در هیچ واحد علمی کاربردی وجود ندارد و این امکانات مسلماً در ارائه تجربه به دانشجویان بسیار مهم است.
سرپرست دانشگاه ادامه داد: طبق آمار منتشر شده درصد دانش آموختگان بیکار از درصد بیکاران مردم عادی بیشتر است و این ضعف صرفاً به نداشتن تجربه دانش آموختگان برمی گردد، لذا کسانی که هدف از ورود به دانشگاه را پس از پس از فارغ التحصیلی کسب درآمد و ورود به عرصه کار میدانند، می توانند با انتخاب این دانشگاه به هدف خود برسند.

• امروزه افرادی جذب کار می شوند که مهارت داشته باشند

مهندس عظیمی با بیان اینکه 800 عنوان شغلی در رشته های دانشگاهی تعریف شده است گفت: یکی از ویژگی های این دانشگاه استفاده از مدرسان خبره و با تجربه است که کد مدرسی دارند و این سیستم در کشورهای پیشرفته همانند آلمان نیز استفاده می شود.
وی در پایان اظهار داشت: در دنیای امروز افرادی جذب کار می شوند که مهارت داشته باشند نه صرفاً مدرک ارائه دهند، لذا با ورود به این دانشگاه و مراکز آموزشی وابسته مطمئناً شغل آینده خود را تضمین کرده اند.
گفتنی است دانشگاه علمی کاربردی علویجه در فضای 100 هکتاری دارای رشته های کاردانی ناپیوسته:حسابداری مالی، حقوق ثبتی، برق صنعتی،باغبانی(تولیدات گلخانه ای)، صنایع نساجی(ریسندگی)، مربیگری پایه تکواندو، مربیگری پایه والیبال. کارشناسی ناپیوسته: حسابداری مالی، حقوق ثبتی، فناوری اطلاعات، طراحی و نقشه کشی صنعتی، مربیگری تکواندو می باشد، علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 45413414 داخلی 15 تماس حاصل فرمایند.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار