صنایع و معادن آلاینده در تیران مجوز نمی‌گیرند

فرماندار تیران و کرون گفت: صنایع و معادن آلاینده در این شهرستان مجوز نمی‌گیرند و در صورت تهدید زیست‌محیطی تعطیل می‌شوند.

صنایع و معادن آلاینده در تیران مجوز نمی‌گیرند

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ هوای پاک در تیران و کرون ، اظهار کرد: هوای پاک و موقعیت گردشگری این شهرستان نیاز به مراقبت دارد و نباید تحت تأثیر صنایع آلاینده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پایش استانداردهای زیست‌محیطی به طور مستمر انجام می‌شود، افزود: صنایع آلاینده تعطیل و تا زمان رفع مشکل مجاز به فعالیت نخواهند بود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه حفظ سلامت هوا و محیط زیست جزو اولویت‌های مدیریت شهرستان است، ادامه داد: دو معدن دارای آلودگی با دستور قضائی تعطیل شد و تا معضل رفع نشود پلمب باز نخواهد شد.

محمدی‌کیا با اشاره به اینکه آزمایش‌های مراکز صنعتی و معدنی برای جلوگیری از آلودگی و خسارت به محیط زیست مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: صنایع آلاینده مجوز تأسیس نمی‌گیرند و بایدها و نبایدهای محیط زیست در زمره مهمترین ارکان تصمیم گیری برای صدور مجوز است.

وی با بیان اینکه اصرار زیاد برای احداث و راه‌اندازی بعضی صنایع آلاینده وجود دارد، تاکید کرد: مجوز برای این کار و حرفه‌ها صادر نمی‌شود، نظارت‌های دوره‌ای برای همین کار انجام می‌شود و تنها صنایع پاک مجوز دریافت می‌کنند.

فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: توسعه کشاورزی نوین و منطبق بر آمایش سرزمینی مثل گلخانه‌ها، موسیر و گیاهان دارویی و صنعت گردشگری جزو اولویت‌های این منطقه است.

محمدی‌کیا با بیان اینکه سیاست توسعه اقتصادی بر پایه صنعت‌های پاک و متناسب با اقلیم شهرستان است، تصریح کرد: فرصت‌های اشتغال‌زایی و تسهیلات بانکی تنها به این دسته از مشاغل اختصاص پیدا می‌کند تا فعالیت اقتصادی متناسب با شرایط زیست‌محیطی انجام شود.

منبع: imna-721594

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار