مجالس عزا، محبت به اهل بیت را بیشتر می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آنچه که توانسته جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت (ع) و به‌طور کلی دنیای اسلام را مشتاق و محب اهل بیت (ع) کند، همین مجالس عزاداری است. 

مجالس عزا، محبت به اهل بیت را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرای اطهر (س) اظهار کرد: مؤمنین باید اجتماع کنند و امر امامت و ولایت ائمه اطهار (ع) را احیا کنند.

وی افزود: پرچم قیام امام حسین (ع) را در بیش از ۱۴ قرن گذشته، همین مجالس برافراشته نگه‌ داشته و به یک حرکت جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده است و چنانچه که در روز عاشورا حتی در پایتخت شیطان بزرگ هم مجالس عزاداری برپا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آنچه که توانسته جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت (ع) و به‌طور کلی دنیای اسلام را مشتاق و محب اهل بیت (ع) کند، همین مجالس عزاداری است.

وی گفت: کسی که حضرت زهرا (س)، ائمه اطهار (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) را در حالی زیارت کند که نسبت‌ به حق آن بزرگواران بر مردم و جایگاه آنان نزد خدا معرفت داشته باشد، بهشت را تصاحب کرده است.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: مجلس عزای اهل بیت و ائمه اطهار (ع) محل اظهار محبت و مودت به نورهای عالم خلقت است و عرض ادب جمعی به‌ محضر حضرت برکات فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: در زیارت‌ها به ما توصیه شده است که شیعه باید موضعش هم در مقابل نسبتی که با ائمه اطهار (ع) دارد و هم در برابر مخالفان و معاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشخص باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اقامه مجلس عزا با حضور فرزندان شهید حضرت زهرا (س) توفیقی مضاعف است لذا اگر بگوییم که اولین شهیده‌ گمنام عالم حضرت صدیقه طاهره (س) است، گزاف نگفته‌ایم.

منبع: khabaronline-1849652

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار