اولین تیزر از همکاری مشترک همایون شجریان و سامی یوسف

تیزر همکاری مشترک همایون شجریان و سامی یوسف با نام «هستی» منتشر شد.

اولین  تیزر از همکاری مشترک همایون شجریان و سامی یوسف
سامی یوسف و همایون شجریان قرار است اولین آهنگ مشترک خود با نام existentia «هستی» در تاریخ ۱۱ تیر  منتشر کنند. سامی یوسف با انتشار تیزر ای قطعه اعلام کرده:‌این اثر یک همکاری فوق العاده است و که مطمئنم شما هم به اندازه ما از آن لذت خواهید برد.
آهنگ مشترک سامی یوسف و همایون شجریان که قرار است ۱۱ تیرماه منتشر شود، می‌تواند فصل جدیدی در حوزه موسیقی مشترک بین خوانندگان ایرانی و خارجی باشد.

 

سیامک رادمنش با نام هنری سامی یوسف، خواننده ایرانی-بریتانیایی است که در ترانه‌هایش به مضامین معنوی می‌پردازد. وی فرزند بابک رادمنش آهنگ‌ساز و ترانه‌سرای ایرانی است.تاکنون از سامی یوسف هشت آلبوم موسیقی و چندین تک‌آهنگ منتشر شده‌است. آخرین آلبوم او «سامی» نام دارد.

همایون شجریان (زاده ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴) خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. او فرزند محمدرضا شجریان، موسیقی‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است. او مدیر شرکت فرهنگی هنری دل‌آواز نیز می‌باشد.

همایون+شجریان+copy

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت، «نسیم وصل» نام دارد. آهنگ‌سازی این آلبوم را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشت و در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن، در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری منتشر و روانه بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. پس از آن در مهرماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها را که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان است، به بازار عرضه کرد. در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد. همایون در سال ۱۳۹۰ آلبوم شوق‌نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق‌نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای به حساب می‌آید که حاصل تلاش چهار ساله گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.[۱۳] البته همایون شجریان تا سال ۱۳۸۸ پدرش را در اجراها همراهی می‌کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

ترانه «وطن» بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد ۱۳۸۸ منتشر کرد.در اسفند ۱۳۹۷ گواهینامه درجه یک هنری (معادل مدرک تحصیلی دکتری) در رشته «آواز» توسط وزارت ارشاد به همایون شجریان اعطاء شد.

 

 

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار