بیوگرافی ساناز سعیدی بازیگر وهمسرش با حقایقی از زندگی وی

بیوگرافی ساناز سعیدی بازیگر را به همراه اطلاعاتی از همسرش، پدر و مادر، قد و وزن، اینستاگرام، لیست فیلم های وی را با حقایقی از زندگی وی می خوانید.

بیوگرافی ساناز سعیدی بازیگر وهمسرش با حقایقی از زندگی وی

 ساناز سعیدی(Sanaz Saidi) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که این روزها فلیم سینمایی سودابه را روی پرده سینما درحال اکران دارد

ساناز بازیگری را با تئاتر آغاز کرد اما با ایفای نقش مامان صدیقه در سریال بچه مهندس به شهرت رسید.از فیلم و سریال های وی می توان به  «پریا»،«نفس»،«سارق روح»،«بوی باران»، «از سرنوشت»، «بوی باران»،،و... را دارد.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از بیوگرافی و عکس های ساناز سعیدی بازیگر هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید. 

Sanaz Saidi (18)
ساناز سعیدی

ساناز سعیدی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

ساناز سعیدی

تاریخ تولد

۲۴ فروردین ۱۳۶۸

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

حمل

مشخصات فیزیکی

قد

حدودا 170 سانتی متر

وزن

65 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

بلوند

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

مهندسی معماری

مدرک

کارشناسی

Sanaz Saidi (20)

بیوگرافی کامل ساناز سعیدی

کودکی و اوایل زندگی

ساناز سعیدی در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۶۸ (سال مار) مصادف با 13 آپریل سال 1989 میلادی و 7 رمضان سال 1409 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 35 سال سن دارد.نماد ماه این بازیگر حمل است و متولدین این ماه افرادی پرجنب و جوش، فعّال، عجول، رک و بی پروا هستند.

اطلاعات دقیقی از قد و وزن ساناز سعیدی در دسترس نیست و از روی ظاهر می توان حدس زد که وی حدودا 170 سانتی متر قد دارد و 65 کیلو وزن.چشم رنگی، موی مشکی و راست دست بودن از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر است.

Sanaz Saidi (22)
عکس کودکی ساناز سعیدی

خانواده

خانواده ساناز سعیدی مشخص نیست چند نفره است و اگر به صفحه اینستاگرام این بازیگر سری بزنید متوجه می شوید که تاکنون عکسی از خانواده اش منتشر نکرده است که در این زمینه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم و اگر به شبکه های اجتماعی و سایت ها نگاهی بیاندازید تاکنون عکس پدر و مادر ساناز سعیدی منتشر نشده است.

تحصیلات

تحصیلات ساناز سعیدی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی معماری است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت ساناز سعیدی در بازیگری با تئاتر آغاز شد و سپس در سال 1393 به‌صورت حرفه ای در نمایشی بنام «گمشده» و در نقش عمه ای 40 ساله به روی صحنه رفت.او با بازی در چند سکانس کوتاه سریال پریا به کارگردانی حسین سهیلی زاده برای اولین بار در سال 1395 مقابل دوربین رفت اما با ایفای نقش مادرخوانده جواد جوادی (مامان صدیقه) در سریال بچه مهندس به شهرت رسید.

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری ساناز سعیدی  زیر نظر استاد امین تارخ سپری شد و او همچنین زیر نظر «فرهاد تجویدی» آموزش دید.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات ساناز سعیدی را می توان از عکس های که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد فهمید که به سفر، طبیعت گردی، کافه رفتن و...اهمیت می دهد.

Sanaz Saidi (15)

ساناز سعیدی و همسرش

اطلاعات دقیقی از وضعیت مجرد یا متاهل بودن این بازیگر منتشر نشده است و اگر به صفحه اینستاگرام وی سری بزنید متوجه می شوید که وی تاکنون عکسی در این باره منتشر نکرده است.پس عکس ساناز سعیدی و همسرش و فرزندش یا عکس عروسی ساناز سعیدی که توسط مخاطبان در اینترنت جست و جو شده است موجود نیست.

اینستاگرام ساناز سعیدی

اینستاگرام ساناز سعیدی به آدرس sanazsaeedi_official است که 121 هزار فالور دارد،254 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 174 پست بارگذاری کرده است.وی در نوامبر سال 2013 صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کرد و هنرمندانی چون بهرام افشاری صفحه وی را فالو کرده اند.

Sanaz Saidi (6)
اینستاگرام ساناز سعیدی

ساناز سعیدی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

sanazsaeedi_official

وبسایت

ساناز سعیدی ویکی پدیا

 

فیلم های ساناز سعیدی

نفس

نفس  نخستین تجربه حرفه ای ساناز سعیدی در قاب تلویزیون است که نقش  دختر دانشجو به نام ناهید را به عهده دارد و با  بازیگرانی چون بهناز جعفری،  رامین راستاد، مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، قربان نجفی، سودابه بیضایی، الهام نامی، پژمان جمشیدی، هادی حجازی فر و... هم بازی شد.

 

Sanaz Saidi (3)
ساناز سعیدی در سریال نفس

سارق روح

سارق روح، مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی احمد معظمی است.ساناز سعیدی در سریال سارق روح بازیگر نقش گلنار را به عهده دارد و با بازیگرانی چون  دانیال حکیمی، محمود پاک نیت، علیرام نورایی، ویدا جوان، متین ستوده، مجید واشقانی، کمند امیرسلیمانی، علیرضا جلالی‌تبار، ساناز سعیدی و... هم بازی شد.

Sanaz Saidi (2)
ساناز سعیدی در سریال سارق روح

بچه مهندس

بچه مهندس عنوان یک سریال تلویزیونی است که ساناز سعیدی با نقش مادرخوانده جواد جوادی (مامان صدیقه) در این سریال به شهرت رسید.

Sanaz Saidi (5)
ساناز سعیدی در سریال بچه مهندس

بوی باران

بوی باران برای ساناز سعیدی در نقش فرشته شهسواری همسر شهاب به کارگردانی محمود معظمی رقم خورد و رضا کیانیان، رؤیا نونهالی، نرگس محمدی، مهدی سلوکی نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

Sanaz Saidi (1)
ساناز سعیدی در سریال بوی باران

از سرنوشت

از سرنوشت مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان در 4 فصل است که ساناز سعیدی بازیگر نقش آرام خاکپور با مجید واشقانی، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی و..هم بازی شد.

Sanaz Saidi (4)
ساناز سعیدی در سریال از سرنوشت 

نیوکمپ

نیوکمپ عنوان سریالی در شبکه خانگی به کارگردانی منوچهر هادی است که ساناز سعیدی نقش سارا با بازیگرانی چون حسن معجونی، گیتی قاسمی، بهاره افشاری، ایمان صفا و...هم بازی شد.

ساناز سعیدی در نیوکمپ
ساناز سعیدی در نیوکمپ

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

پریا

1395

کارگردان: حسین سهیلی زاده
بازیگران:   لادن مستوفی، امیرحسین آرمان

نفس 

1395

نقش ناهید 

کارگردان: جلیل سامان

بازیگران:  مسعود رایگان، ژاله صامتی

سارق روح 1396

نقش گلنار
کارگردان: احمد معظمی

بازیگران:  دانیال حکیمی، ایرج نوذری

بچه مهندس

 

1397 نقش مادرخوانده جواد جوادی (مامان صدیقه)

کارگردان: علی غفاری

بازیگران: بهناز جعفری، پرویز پورحسینی

سودابه 1397

کارگردان: محمدعلی سجادی

بازیگران:  آرمان درویش، آناهیتا درگاهی

بوی باران 1398 نقش فرشته شهسواری

کارگردان: محمود معظمی

بازیگران:  رضا کیانیان، رؤیا نونهالی

قدغن  1400

کارگردان: مجید مافی

بازیگران: سام درخشانی، افسانه چهره آزاد

 از سرنوشت

1401 نقش آرام خاکپور

کارگردان:  محمدرضا خردمند

بازیگران: مجید واشقانی، دارا حیایی

نیوکمپ 1402 نقش سارا

کارگردان: منوچهر هادی

بازیگران: حسن معجونی، گیتی قاسمی

Sanaz Saidi (21)

حقایق کمتر شنیده شده درباره ساناز سعیدی

  • صفحه اینستاگرام وی تیک آبی ندارد.
  • بیوگرافی ساناز سعیدی ویکی پدیا هنوز ایجاد نشده است.
  • ساناز سعیدی قبل ورود به حرفه بازیگری در رشته تحصیلی خود و در یک شرکت مشغول کار بود.
  • سریال نیوکمپ نخستین تجربه بازی وی در شبکه نمایش خانگی است.
  • سریال پریا به کارگردانی حسین سهیلی زاده نخستین تجربه بازی وی مقابل دوربین است.

مصاحبه ساناز سعیدی

مصاحبه ساناز سعیدی به صورت گفت و گوی تصویری وجود ندارد و در ادامه مصاحبه قدیمی وی را با روزنامه صمت در تاریخ اسفند 1398 به بهانه بازی در سریال نفس را می خوایند: 

ساناز سعیدی بازیگر جوان «نفس» که با این سریال رمضانی اولین نقش اصلی خود را در تلویزیون تجربه کرده هست، درمورد سوابق کاری خود گفت: من پیش از «نفس» با چهار نمایش، روی صحنه رفته بودم.

همین طور سکانس‌های کوتاهی را در فیلم‌های کوتاه و سینمایی نقش بازی کرده بودم و در قسمت اول سریال «پریا» نقش نازی را مقابل عمار تفتی را ایفا کردم که نامه مبنی بر مبتلا بودن او به ایدز را به منزل‌اش می‌اندازد.

همزمان با بازی در کارهای گوناگون، دوره بازیگری را نیز در آموزشگاه بازیگری آقای تارخ سپری و نقش‌های مختلفی کار کرده بودم. اما ناهید سریال «نفس» اولین نقش قدرتمند و تاثیرگذاری بود که مرا به چالش کشید.

وی افزود: این روزها مردم در کوچه و خیابان نسبت به من محبت و لطف دارند.

طبیعتا این اتفاق، شاد کننده هست، اما می دانم که مقطعی هست، بنابراین شاد می شوم، اما میدانم باید تلاش کنم، آموزش ببینم و نقش‌های مختلفی را ایفا کنم. چرا که بیش از درگیر بودن در حال و هوای این روزها، ماندگار شدن در این حرفه برایم اهمیت دارد.

این بازیگر درمورد نحوه پیوستنش به پروژه توضیح داد: زمانی که سریال برای جذب بازیگر فراخوان داده بود، در اواخر سال ۹۳ من کاراکتر اصلی نمایش «گمشده در یانکرز» از نیل سایمون یعنی نقش عمه ای ۴۰ ساله راکه کودک صفت بود بازی می‌کردم.

داورانی که نمایش را دیده بودند، اسم مرا در لیست برگزیدگان داوری جشن بازیگر با عنوان «جوانان خوش آتیه می‌آیند» ثبت کرده بودند.

وقتی برای تست رفتم، فهمیدم تا آن موقع افراد زیادی برای نقش ناهید آمده بودند.

به شکر خدا من به المان های ذهنی آقای سامان درمورد این نقش نزدیکتر بودم و آن گونه شد که ایشان هم لطف کردند و این فرصت را در اختیارم گذاشتند.

فیلمنامه راکه خواندم به بیش از ۱۰۰ سوال درمورد ناهید جواب دادم

سعیدی تأکید کرد: آن زمان من در رشته تحصیلی خودم یعنی معماری در یک شرکت مشغول کار بودم. یکی دو هفته از تستم قبل بود که مرا برای تست گریم و تست لباس خواستند.

من در آموزشگاه به صورت نظری این را آموخته بودم که چطور یک کاراکتر را بسازم و به آن نزدیک شوم، به نحوی که با من فاصله نداشته باشد

اما کار جالبی که آقای سامان انجام دادند این بود که بعد از قبولی من در تست گریم و تست لباس از من خواسته شد فیلمنامه را بخوانم و به بیش از ۱۰۰ سوال درمورد کاراکتر پاسخ بدهم؛ سوالاتی کاربردی و دیدنی که باعث می شد دنیای ذهنی ناهید، رفتارها، شرایط زندگی، خانواده، سلایق، علایق، شغل، اهداف و… وی را بشناسم.

با جواب دادن به این سوالات و گپ و گفتی که با هم درمورد شخصیت ناهید داشتیم، به دریافت درستی از فیلمنامه و شخصیت اصلی آن رسیدم.

از کلاس نقاشی و دوره پرستاری تا حضور در آژانس های هواپیمایی در دوره پیش ساخت

بازیگر نقش اصلی «نفس» ادامه داد: در چند ماهی که کار در مرحله پیش ساخت بود من به کلاس نقاشی رفتم، آموزش رنگ روغن دیدم، دوره‌های پرستاری می دیدم و در بیمارستان‌ها حاضر میشدم تا به عواطف و احساسات ناهید نزدیک شوم و وی را زندگی کنم.

حتی به آژانس‌های هواپیمایی می‌رفتم تا با محیط کار در آنجا آشنا شوم و تمام طول پیش ساخت مشغول تمرین بودم. اغلب هم به دفتر می رفتم و با آقای سامان درمورد شیوه اجرایی نقش بحث میکردیم.

همواره نقطه نظرات و پیشنهاداتی داشتم که گاهی درست بود و گاهی کارگردان با انها مخالف بود.

آن گونه بود که با تمام وجود خودم را در اختیار فیلمنامه گذاشتم. آقای سامان هم زحمت زیادی برای هدایت من کشیدند و مرا به نقش نزدیک کردند.

وی تأکید کرد: زمانی اکثر به این هدایت درست پی بردم که سریال را از تلویزیون دیدم. فکر میکنم هرآنچه لازمه این نقش هست در بازی من وجود دارد.

ناهید دختر یک مرد ارتشی هست که در خانواده ای با مقررات خاص بزرگ شده و خلاهایی در زندگی دارد. مثلا خلا نداشتن مادر که در طول داستان اولین محرک او برای بعضی گزینه ها میشود.

همین طور او خواهر یا برادر ندارد و تنها و درونگرا هست و تنها دغدغه اش رسیدن به داریوش ست، در سرش سودای خارج رفتن و شوهر پولدار و اتومبیل مفید داشتن هست. در کل انسانی نپخته در معرض تغییر و رشد هست و فراز و نشیب ها و اتفاقات فیلمنامه بنا هست وی را تغییر بدهد و انسان عمیق تری از او بسازد.

یک اشتباه هم در فضاسازی و راکورد زمانی ندادیم

سعیدی تصریح کرد: آقای سامان برای من در طول کار هم کارگردان بودند هم پدر.

وقتی سکانس های خاصی را بازی میکردم که به ویژه احساساتی می شدم، دیگر بحث کارگردانی مطرح نبود و ایشان برای من پدری می‌کردند.

از طرف دیگر یکی از ویژگی های او که برای من خیلی محترم هست، دقت شدیدش به ظرایف و جزییات هست. آقای سامان اصلا آدم کلی نگری نیست.

ما در لوکیشن هایی کار می‌کردیم که خیابانهای سطح شهر استان تهران فعلی بود اما گروه برای این که به فضای پیش از انقلاب نزدیک شویم، دست به بازسازی کوچه ها و خیابان‌ها می زدند و فکر نمیکنم تا به حال در فضاسازی و راکورد زمانی یک اشتباه هم رخ داده باشد چرا که نگاهی به شدت دقیق و جزئی بر کار وجود داشت.

این بازیگر جوان با بیان این که جلوی دوربین جلیل سامان بودن لذت بخش هست، یادآور شد: در طول کار خیالم راحت بود هر اتفاقی که می‌افتد خیلی درست هست و منی که برای هر کار ساده ای، دچار وسواس هستم، در این سریال خودم را به کارگردان سپردم. چرا که او از هیچ چیزی به سادگی نمی گذشت.

تمام دیالوگ ها فکر شده و بسیار پرمحتوا، پرمفهوم و چند پهلو بود و ورای متن فیلمنامه، دنیایی از احساسات، عواطف و کشمکش بین آدم‌ها و کشمکش با خودشان وجود دارد.سامان فردی هست که دقیق و عمیق میبیند و آدم عمیقی هست.

به خودم قول دادم ناهید را قضاوت نکنم

وی درمورد ارتباطی که با فضای سریال و مباحث مربوط به فعالیتهای مجاهدین خلق برقرار میکرده، توضیح داد: من متولد ۲۴ فروردین سال ۶۸ هستم و آن زمان را تجربه نکرده بودم، نبودم و ندیده بودم، بنابراین خیلی از اتفاقاتی که در فیلمنامه می افتاد و کارهای آدمها برایم عجیب بود.

روز اول به خودم قول دادم ناهید را قضاوت نکنم و فقط وی را باور و درک کنم، آن هم در همه ی مراحلی که انتخابی می کند و تصمیمی میگیرد.

این دختر معمولی در ابتدا هنوز آن قدر هوش اجتماعی پیدا نکرده که انسان ها را بشناسد.

او دختری ساده و معصوم هست و در تقابل خیر و شیر قرار نگرفته و این تجربیات هست که وی را پخته می کند، باعث می‌شود وجه دیگری از خودش بروز دهد و قوه تحلیل او رشد کند و شناختش دقیق تر شود.

سعیدی ادامه داد: او در اولین قسمت‌ها به درخواست های روزبه که در چارچوب ویژگی های اخلاقی او نیست تن می‌دهد و دست به انتخابهایی میزند.

او همواره در طول داستان مردد هست، وجه عاشقی خودش را می شناسد و دوستش دارد اما نمیداند کارهایش درست هست یا نیست.

ناهید خوددار و تودار هست اما وقتی می‌خواهد عشقش را بروز دهد به پست مردی می‌خورد که از او میخواهد منطقی باشد و احساساتش را بروز ندهد.

او هم برای آنکه سرنوشت همسر سابق روزبه را پیدا نکند و این مرد را برای خودش نگه دارد، می پذیرد. حتی خیلی ساده اشاره می کند من هم می‌توانم به گروه شما بیایم؟ در حالیکه از آینده بی خبر هست.

نقشی که مرا به چالش کشید

وی تصریح کرد: ناهید نقشی بود که مرا به چالش کشید و چه بسیار روزهایی که با کارگردان درمورد او بحث میکردم. آقای سامان هم همواره با صبر و حوصله مرا همراهی و به من کتاب معرفی می‌کردند.

با خواندن بعضی زندگی نامه ها بود که متوجه شدم چنین اتفاقاتی کاملا حقیقت دارد. مطالعه کتابها مرا برای بازسازی عواطف و احساساتی که هرگز تجربه نکرده بودم کمک کرد.

سعیدی اضافه کرد: فکر می‌کنم هدف اصلی فیلمنامه نمایش مراحل رشد ناهید در پروسه گزینش ها و تصمیماتش هست؛ شخصیتی که زندگی پرفراز و نشیبی دارد و کم کم بُعدهای مختلفی از خودش را می شناسد و بخش های دیگری از وجودش هویدا میشود و گرچه که او برای شناخت نسبت به خودش بهایی هم پرداخت می کند

این بازیگر درمورد تلاشی که برای درک فضای آن زمان داشته نیز گفت: درمورد مجاهدین و خصوصا زن هایی که در آن دوره انقلاب فعالیت داشتند مطالعه کردم تا بدانم دغدغه هایشان چه بوده، چه اهدافی دنبال می کرده اند و چه دردسرهایی داشتند.

از جمله چند رمان خواندم که یکی از انها «ساعت چهار آن روز» نوشته مهین محتاج بود.

این رمان به خصوص در سکانسی که ناهید توسط ساواک بازداشت می‌شود، خیلی به من کمک کرد. پیش از انقلاب همۀ گروهک ها از مجاهدین و فداییان گرفته تا حزب توده در یک راستا بودند اما زمانی که انقلاب شد هر شخصی مسیر خودش را رفت، ایدئولوژی هایشان تغییر کرد و مثلا مجاهدین به به منافقین تبدیل شدند.

از آنجایی که شخصیت روزبه در گروه مجاهدین هست، نمیتوانم توضیحات بیشتری بدهم چون قصه لو می‌رود.

وی در بخش های پایانی سخنانش با بیان این که کار کردن با جلیل سامان تجربه ای هست که در خاطرات مفید و تکرار نشدنی او ثبت میشود، اظهار کرد: او منبع آرامش هست و کار کردن با یک انسان عمیق و آرام بسیار لذت بخش هست.

همین طور دلم میخواهد از تک تک عوامل سریال تشکر کنم. افرادی که برای این سریال زحمت کشیدند و هر روزی که سر صحنه می رفتم شاهد لحظه به لحظه تلاش هایشان بودم.

این بازیگر در پایان گفت: در این پروژه این افتخار نصیب من شد در کنار بازیگرانی کار کنم که کمترین سابقه کاری شان ۲۰ سال بود. به هر حال لطفی هست که خدا در حق من کرده هست.

می دانم اگر کاراکتر ناهیدی ساخته شده، فقط به واسطه ساناز سعیدی نبوده و حاصل تلاش یک گروه زحمتکش و حرفه ای بوده هست

عکس جدید ساناز سعیدی

Sanaz Saidi (7)

Sanaz Saidi (8)

Sanaz Saidi (9)

Sanaz Saidi (10)

Sanaz Saidi (11)

Sanaz Saidi (12)

Sanaz Saidi (13)

Sanaz Saidi (14)

Sanaz Saidi (16)

Sanaz Saidi (17)


سخن آخر

اطلاعاتی از بیوگرافی ساناز سعیدی بازیگر را مطالعه کردید.اگر شما هم اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در میان بگذارید.

ارسال نظر